Panowie proszę o szybką pomoc,ponieważ auto użytkuje cały czas a obawiam się czy coś może sie więcej stać.
Problem wygląda tak auto zakupiłem ponad miesiać temu i kapało spod któregoś czujnika temp.
Wyciek wyeliminowany ,lecz wtedy ubyło chyba tyle płynu ,że zapowietrzył sie cały układ ,więc zaczeły się dolewki,odkręcanie odpowietrznika przy nagrzewnicy i nic tzn.płyn często schodził do poziomu ZERO a po odkręceniu korka zbiorniczka wraca z wielkim ciśnieniem do max a czasem nawet się wylewa.Odpowietrzałem tak :
na zgaszonym aucie dolewałęm płynu na max,odpalałem samochód i czekałem na zadziałanie wentylatora ,przy tym samym odkręcony odpowietrznik(korek oczywiście zamknięty) no i bez skutku temperatura 105*C duży obieg zamknięty z odpowietrznika ciągle powietrze i nie działo sie po prostu NIC! Wszystko zaczyna hulać tak jak powinno być dopiero jak odkrece powoli korek zbiorniczka chodziaz bucha z niego gorąca para i czasem płyn.Dopiero wtedy otwiera sie duzy obieg a na koniec wentylator ...Potem wszystko bedzie ok pięknie ładnie do czasu ażponownie pojadę samochodem gdziekolwiek tzn.po ponownym odpaleniu. i Temperatura zaczyna momentalnie pnąć sie ku górze .Przy 95*c zjezdzam gdzie sie da odkrecam korek zbiorniczka i znowu wszystko ok...Eh juz sam nie wiem co tu nie gra : Prosze o pomoc
[B4 2.0 ABT] Dziwne zapowietrzenie układu chłodzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
- Lokalizacja: Praszka
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
varaderodt, zdaje się coś podobnego niedawno opisywałeś z tym że ciut inaczej, hmm radził bym zacząć od prostych rzeczy i tanich. Napisz jeszcze czy płyn aby nie śmierdzi spalinami, i czy jest czysty :?:
Wymienić korek (20 zł w ubiegłym roku) bo nie wiem czy wesz ale są tam zaworki nad i podciśnienia które mają za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie w układzie ok 1 bara zdaje się i jednocześnie dobrze przepłukać cały układ na koniec wymienić termostat a jeśli po tych zabiegach nadal będzie coś nie halo to chyba zostaje tylko uszczelka pod głowicą.
Wymienić korek (20 zł w ubiegłym roku) bo nie wiem czy wesz ale są tam zaworki nad i podciśnienia które mają za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie w układzie ok 1 bara zdaje się i jednocześnie dobrze przepłukać cały układ na koniec wymienić termostat a jeśli po tych zabiegach nadal będzie coś nie halo to chyba zostaje tylko uszczelka pod głowicą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
- Lokalizacja: Praszka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
- Lokalizacja: Praszka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pod zaworami zawsze warto wymienić bo to często źródło znikania oleju. Przy zdjętej głowicy wymiana uszczelniaczy zaworowych jest bardzo prosta a same uszczelniacze są bardzo tanie.varaderodt pisze:trzeba wymieniać wszystkie uszczelki pod zaworami czu kolektorem to prawda???
Pod kolektorami też warto aby było szczelne. Tylko jakiś druciarz by ich nie wymienił.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
- Lokalizacja: Praszka