Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Dziwne zapowietrzenie układu chłodzenia.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
varaderodt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Praszka

[B4 2.0 ABT] Dziwne zapowietrzenie układu chłodzenia.

Post autor: varaderodt » 10 paź 2014, 18:27

Panowie proszę o szybką pomoc,ponieważ auto użytkuje cały czas a obawiam się czy coś może sie więcej stać.
Problem wygląda tak auto zakupiłem ponad miesiać temu i kapało spod któregoś czujnika temp.
Wyciek wyeliminowany ,lecz wtedy ubyło chyba tyle płynu ,że zapowietrzył sie cały układ ,więc zaczeły się dolewki,odkręcanie odpowietrznika przy nagrzewnicy i nic tzn.płyn często schodził do poziomu ZERO a po odkręceniu korka zbiorniczka wraca z wielkim ciśnieniem do max a czasem nawet się wylewa.Odpowietrzałem tak :
na zgaszonym aucie dolewałęm płynu na max,odpalałem samochód i czekałem na zadziałanie wentylatora ,przy tym samym odkręcony odpowietrznik(korek oczywiście zamknięty) no i bez skutku temperatura 105*C duży obieg zamknięty z odpowietrznika ciągle powietrze i nie działo sie po prostu NIC! Wszystko zaczyna hulać tak jak powinno być dopiero jak odkrece powoli korek zbiorniczka chodziaz bucha z niego gorąca para i czasem płyn.Dopiero wtedy otwiera sie duzy obieg a na koniec wentylator ...Potem wszystko bedzie ok pięknie ładnie do czasu ażponownie pojadę samochodem gdziekolwiek tzn.po ponownym odpaleniu. i Temperatura zaczyna momentalnie pnąć sie ku górze .Przy 95*c zjezdzam gdzie sie da odkrecam korek zbiorniczka i znowu wszystko ok...Eh juz sam nie wiem co tu nie gra : Prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 paź 2014, 18:44

varaderodt, zdaje się coś podobnego niedawno opisywałeś z tym że ciut inaczej, hmm radził bym zacząć od prostych rzeczy i tanich. Napisz jeszcze czy płyn aby nie śmierdzi spalinami, i czy jest czysty :?:
Wymienić korek (20 zł w ubiegłym roku) bo nie wiem czy wesz ale są tam zaworki nad i podciśnienia które mają za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie w układzie ok 1 bara zdaje się i jednocześnie dobrze przepłukać cały układ na koniec wymienić termostat a jeśli po tych zabiegach nadal będzie coś nie halo to chyba zostaje tylko uszczelka pod głowicą.

varaderodt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Praszka

Post autor: varaderodt » 11 paź 2014, 15:12

Kolego wszystko rozumiem ale czy przez taki korek może tak kopcić na biało ????
W zbiorniczku nie śmierdzi wcale.
Tego termostatu to chyba nie sprawdze teraz bo jak wszystko zapowietrzone to on raz sie otwiera powiedzmy normalnie czyli 90/92*C a czasem przy 100*c jak go odpowietrze :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 paź 2014, 15:14

varaderodt pisze:Kolego wszystko rozumiem ale czy przez taki korek może tak kopcić na biało ????
nie akurat to nie ma na to wpływu


No to zostaje Ci zwalić głowicę i tyle.

varaderodt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Praszka

Post autor: varaderodt » 11 paź 2014, 20:57

Tak sie chyba stanie we wtorek bo już coraz bardziej się zapowietrza....
A jeszcze małe pytanko bo mój mechanik powiedział ,że trzeba wymieniać wszystkie uszczelki pod zaworami czu kolektorem to prawda???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 paź 2014, 21:33

varaderodt pisze:trzeba wymieniać wszystkie uszczelki pod zaworami czu kolektorem to prawda???
Pod zaworami zawsze warto wymienić bo to często źródło znikania oleju. Przy zdjętej głowicy wymiana uszczelniaczy zaworowych jest bardzo prosta a same uszczelniacze są bardzo tanie.
Pod kolektorami też warto aby było szczelne. Tylko jakiś druciarz by ich nie wymienił.

varaderodt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Praszka

Post autor: varaderodt » 11 paź 2014, 21:50

Ok dobrze wiedzieć dzięki ! :)
Po wszystkim napiszę co było konkretnie przyczyn
ą bo może być różnie a czasem się może przydać jakies info dla kolejnych <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl