Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.9TDI 1z ] Po wymianie wtrysków nie da sie odpalic

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 paź 2014, 21:53

to nie TD zeby byle jasio na sluch ustawil <ok>

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 13 paź 2014, 22:00

Już byłem świadkiem jak jakiś miecio w Przemyślu mojemu wujkowi w Leonie 1p ASV 110KM ustawiał pompę na słuch xD... A komp co innego pokazywał niż on mówił

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2014, 22:32

bartek18150 pisze:to nie TD zeby byle jasio na sluch ustawil <ok>
Każdy kto wie ,jak ecu steruje tym silnikiem ,wie doskonale ,ze nie ma opcji ustawienia kąta wtrysku na słuch ...bo w czasie pracy silnika ,możemy sobie ruszać pompą na fasolach ,a ecu za posrednictwem n108 ,i tak będzie korygowało wartość kąta ...niestety, na nie odpalonym silniku ,nie ma możliwości korekcji ,dlatego tak wazne jest ustwienie mometu wtrysku w nastawach podstawowych ,czyli bez poprawiania wartości przez ecu ... "mechanikom " ,którzy twierdzą że ustawią na "słuch " ,można tylko współczuć kompletnej niewiedzy w temacie "jak działa silnik tdi " ...zwykle to ci sami ,co na problemy z odpaleniem mają tylko jedną radę <ok> "panie ,świece żarowe trzeba wymienić " ... niektórzy nadal myślą że to "i" na końcu skrótu "tdi " to interculer :roll: niestety zatrzymali się w erze silnikow z posrednim wtryskiem ,nie majac pojęcia ze tdi ,rządzi sie innymi prawami niż zwykly D czy TD z posrednim wtryskiem .... Pozostaje tylko zyczyć wszytkim aby nigdy nie spotkali tego typu "speców " :roll:
Ostatnio zmieniony 14 paź 2014, 10:08 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 paź 2014, 23:50

ta albo pompe na silnik i jedziemy <ok> patrz pan jak pali :shock:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 paź 2014, 10:10

bartek18150 pisze:ta albo pompe na silnik i jedziemy <ok> patrz pan jak pali :shock:
A kąt powyżej 120 i wywala blad na vagu :roll: ...po takich "mądrych " tez zdarzylo się poprawiać 8-)

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 15 paź 2014, 00:49

Możecie mnie poprawić lub nie ale ustawienie kąta tak jak większość pisze 49-51 będzie idealne ale z tego co patrzyłem po paru wykresach jak patrzymy się na środkową niebieską linie to ta żółta musi być idealnie na niej. I u nie których własnie idealnie jest około 45 a u nie których 53. Więc jak ktoś ustawia od razu 49-51 nie patrząc na linie to chyba błąd dość poważny mam racje ?

U mnie jest 46 idealnie na niebieskiej lini

Awatar użytkownika
grig0ri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2014, 13:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grig0ri » 15 paź 2014, 08:49

Z tego co zdążyłem się zorientować to ta niebieska linia obrazuje kąt wtrysku w zależności od temperatury paliwa i dodatkowo jej przebieg jest chyba inny dla osprzętu na boschu i inny dla pierburga. Regulacja powinna nastąpić na rozgrzanym motorze do temperatury roboczej- ok 90st, wartość odczytujemy koniecznie w Basic Settings.

Ja mam aktualnie ustawiony na 63 jednostki, przestawiłem z 32 i auto zaczęło palić "od strzała". Myślę, że dla większości wartość ok 54 powinna być O.K.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 15 paź 2014, 10:38

Ja to wiem przeciez. 90c jest i idealnie u mnie wyszlo 46

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2014, 11:18

KLICHO pisze:Możecie mnie poprawić lub nie ale ustawienie kąta tak jak większość pisze 49-51 będzie idealne ale z tego co patrzyłem po paru wykresach
Ileż ja mam pisać ,żeby sobie darować te durne wykresy :roll: ....dla 1z na ori pompie ,ma być 45-51 w BS i kropka

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 15 paź 2014, 17:16

Bo tak chciałem się zapytać bo na jednym forum mówią aby żółta kreska idealnie nachodziła na środkową niebieską i nie patrzeć ile będzie stopni i na jeszcze innym że właśnie wartości około 49-53C

Dzisiaj dzwoniłem do Kuca znanego pompiarza z Kielc i ten mówił że powinno się patrzeć na wykres :D każdy co innego mówi a jak by nie patrzeć margines jest minimalny

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2014, 17:48

KLICHO pisze:Dzisiaj dzwoniłem do Kuca znanego pompiarza z Kielc i ten mówił że powinno się patrzeć na wykres :
Ja wiem swoje i nikt mi nie wmówi że wykres to wyrocznia ...nigdy tam nie zaglądam i nigdy według tego nie ustawiam ...wystrczy przekłamanie z czujnika temperatury i głupoty pokazuje ...to samo jak wpiszemu inny silnik 1 z ...bo jest kilka modeli ,zobacz sobie ile jest silników 1z do wyboru przy tym durnym wykresie ...wpisuj kazdy z nich i zobacz co się dzieje z wykresem ...ten wykres ,to "bajer " dla nadgorliwych ;-)

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 15 paź 2014, 17:59

Zgodze się jak najbardziej ale mam 46 i pali na dotyk ciekawe przez ile xD

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 15 paź 2014, 19:52

ja celuje zawsze w 50 lub lekko przed 48-49

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 26 paź 2014, 12:57

OK jestem i mówię jak jest aktualnie .

Silnik odpala na dotyk kąt wtrysku 73 stopnie, miałem zmienić ale nie było kiedy

Korekcje wtrysku 1 wtrysk +0.2 2-gi +0.2 3-ci +0.2 natomiast nie wiem czemu w vagu nie wyświetla 4 ?

Następna rzecz to mniejsze obroty na jałowym teraz mam jak dobrze pamiętam 863 obr/min kiedyś pamiętam zawsze było 903 obr/min

I nieco duże spalanie nawet jak na moje mody bo wychodzi 8L na 100km

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 26 paź 2014, 14:15

Vag w tych sterownikach pokazuje tylko 1,2 i 4 cylinder, a 3 sterującego nie pokazuje, ale uwzględnia go określając korekcje.

Jak tłuczesz się tylko i wyłącznie po mieście i na krótkich odcinkach (1-2 KM) + dogrzewanie na biegu jałowym, to przy tych temperaturach 8-8,5L trzeba liczyć, a im więcej spokojnej jazdy w trasie tym bliżej do spalania rządu 5,5L.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl