1.9TDI 1z ] Po wymianie wtrysków nie da sie odpalic
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Każdy kto wie ,jak ecu steruje tym silnikiem ,wie doskonale ,ze nie ma opcji ustawienia kąta wtrysku na słuch ...bo w czasie pracy silnika ,możemy sobie ruszać pompą na fasolach ,a ecu za posrednictwem n108 ,i tak będzie korygowało wartość kąta ...niestety, na nie odpalonym silniku ,nie ma możliwości korekcji ,dlatego tak wazne jest ustwienie mometu wtrysku w nastawach podstawowych ,czyli bez poprawiania wartości przez ecu ... "mechanikom " ,którzy twierdzą że ustawią na "słuch " ,można tylko współczuć kompletnej niewiedzy w temacie "jak działa silnik tdi " ...zwykle to ci sami ,co na problemy z odpaleniem mają tylko jedną radę <ok> "panie ,świece żarowe trzeba wymienić " ... niektórzy nadal myślą że to "i" na końcu skrótu "tdi " to interculer :roll: niestety zatrzymali się w erze silnikow z posrednim wtryskiem ,nie majac pojęcia ze tdi ,rządzi sie innymi prawami niż zwykly D czy TD z posrednim wtryskiem .... Pozostaje tylko zyczyć wszytkim aby nigdy nie spotkali tego typu "speców " :roll:bartek18150 pisze:to nie TD zeby byle jasio na sluch ustawil <ok>
Ostatnio zmieniony 14 paź 2014, 10:08 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Możecie mnie poprawić lub nie ale ustawienie kąta tak jak większość pisze 49-51 będzie idealne ale z tego co patrzyłem po paru wykresach jak patrzymy się na środkową niebieską linie to ta żółta musi być idealnie na niej. I u nie których własnie idealnie jest około 45 a u nie których 53. Więc jak ktoś ustawia od razu 49-51 nie patrząc na linie to chyba błąd dość poważny mam racje ?
U mnie jest 46 idealnie na niebieskiej lini
U mnie jest 46 idealnie na niebieskiej lini
Z tego co zdążyłem się zorientować to ta niebieska linia obrazuje kąt wtrysku w zależności od temperatury paliwa i dodatkowo jej przebieg jest chyba inny dla osprzętu na boschu i inny dla pierburga. Regulacja powinna nastąpić na rozgrzanym motorze do temperatury roboczej- ok 90st, wartość odczytujemy koniecznie w Basic Settings.
Ja mam aktualnie ustawiony na 63 jednostki, przestawiłem z 32 i auto zaczęło palić "od strzała". Myślę, że dla większości wartość ok 54 powinna być O.K.
Ja mam aktualnie ustawiony na 63 jednostki, przestawiłem z 32 i auto zaczęło palić "od strzała". Myślę, że dla większości wartość ok 54 powinna być O.K.
Bo tak chciałem się zapytać bo na jednym forum mówią aby żółta kreska idealnie nachodziła na środkową niebieską i nie patrzeć ile będzie stopni i na jeszcze innym że właśnie wartości około 49-53C
Dzisiaj dzwoniłem do Kuca znanego pompiarza z Kielc i ten mówił że powinno się patrzeć na wykres każdy co innego mówi a jak by nie patrzeć margines jest minimalny
Dzisiaj dzwoniłem do Kuca znanego pompiarza z Kielc i ten mówił że powinno się patrzeć na wykres każdy co innego mówi a jak by nie patrzeć margines jest minimalny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja wiem swoje i nikt mi nie wmówi że wykres to wyrocznia ...nigdy tam nie zaglądam i nigdy według tego nie ustawiam ...wystrczy przekłamanie z czujnika temperatury i głupoty pokazuje ...to samo jak wpiszemu inny silnik 1 z ...bo jest kilka modeli ,zobacz sobie ile jest silników 1z do wyboru przy tym durnym wykresie ...wpisuj kazdy z nich i zobacz co się dzieje z wykresem ...ten wykres ,to "bajer " dla nadgorliwychKLICHO pisze:Dzisiaj dzwoniłem do Kuca znanego pompiarza z Kielc i ten mówił że powinno się patrzeć na wykres :
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
OK jestem i mówię jak jest aktualnie .
Silnik odpala na dotyk kąt wtrysku 73 stopnie, miałem zmienić ale nie było kiedy
Korekcje wtrysku 1 wtrysk +0.2 2-gi +0.2 3-ci +0.2 natomiast nie wiem czemu w vagu nie wyświetla 4 ?
Następna rzecz to mniejsze obroty na jałowym teraz mam jak dobrze pamiętam 863 obr/min kiedyś pamiętam zawsze było 903 obr/min
I nieco duże spalanie nawet jak na moje mody bo wychodzi 8L na 100km
Silnik odpala na dotyk kąt wtrysku 73 stopnie, miałem zmienić ale nie było kiedy
Korekcje wtrysku 1 wtrysk +0.2 2-gi +0.2 3-ci +0.2 natomiast nie wiem czemu w vagu nie wyświetla 4 ?
Następna rzecz to mniejsze obroty na jałowym teraz mam jak dobrze pamiętam 863 obr/min kiedyś pamiętam zawsze było 903 obr/min
I nieco duże spalanie nawet jak na moje mody bo wychodzi 8L na 100km
Vag w tych sterownikach pokazuje tylko 1,2 i 4 cylinder, a 3 sterującego nie pokazuje, ale uwzględnia go określając korekcje.
Jak tłuczesz się tylko i wyłącznie po mieście i na krótkich odcinkach (1-2 KM) + dogrzewanie na biegu jałowym, to przy tych temperaturach 8-8,5L trzeba liczyć, a im więcej spokojnej jazdy w trasie tym bliżej do spalania rządu 5,5L.
Jak tłuczesz się tylko i wyłącznie po mieście i na krótkich odcinkach (1-2 KM) + dogrzewanie na biegu jałowym, to przy tych temperaturach 8-8,5L trzeba liczyć, a im więcej spokojnej jazdy w trasie tym bliżej do spalania rządu 5,5L.