[B4 1Z] map sensor, wtryski jak to wygląda?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 paź 2013, 21:17
- Lokalizacja: Kraków
[B4 1Z] map sensor, wtryski jak to wygląda?
Witam wszystkich! Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość Mam kilka pytań odnośnie rzeczy wymienionych w temacie. Otóż:
1. Jak w końcu wygląda sprawa z map sensorem w pierburgach? Czytałem sporo na tym forum, lecz nikt nie dał tak naprawdę konkretnej odpowiedzi co trzeba zrobić aby zwiększyć to ciśnienie doładowania? Z tego co znalazłem to ten map sensor ogranicza ciśnienie doładowania do 1 bara po czym załącza zawór N75 i upuszcza ciśnienie poprzez gruszkę tak?
W tej sytuacji wiele osób mówi żeby wymieniać kompa na 16 bit bo w B4 wszystkie są 8-bitowe. W tych 16 bitowych map sensor odcina dopiero przy 2.5 bara? Jak wygląda wymiana takiego kompa? Od czego go założyć? Trzeba piny przekładać ? Czy to wszystko jest Plug and Play?
2. Drugą sprawą są wtryski? Najwięcej osób widziałem że zakłada 0.216 które znajdują się w jakich silnikach? 2.5 TDI? Wszystkie? czyli np. od VW T4 TDI 2.5 każdy wtrysk to 0.216?
Czy może muszą być dobierane po odpowiednich kodach silnika?
1. Jak w końcu wygląda sprawa z map sensorem w pierburgach? Czytałem sporo na tym forum, lecz nikt nie dał tak naprawdę konkretnej odpowiedzi co trzeba zrobić aby zwiększyć to ciśnienie doładowania? Z tego co znalazłem to ten map sensor ogranicza ciśnienie doładowania do 1 bara po czym załącza zawór N75 i upuszcza ciśnienie poprzez gruszkę tak?
W tej sytuacji wiele osób mówi żeby wymieniać kompa na 16 bit bo w B4 wszystkie są 8-bitowe. W tych 16 bitowych map sensor odcina dopiero przy 2.5 bara? Jak wygląda wymiana takiego kompa? Od czego go założyć? Trzeba piny przekładać ? Czy to wszystko jest Plug and Play?
2. Drugą sprawą są wtryski? Najwięcej osób widziałem że zakłada 0.216 które znajdują się w jakich silnikach? 2.5 TDI? Wszystkie? czyli np. od VW T4 TDI 2.5 każdy wtrysk to 0.216?
Czy może muszą być dobierane po odpowiednich kodach silnika?
Co do kompa to nie każdy pasuje plug&play. Wiem po swoim doświadczeniu. Sam komp nie podniesie ci doładowania. Dopiero odpowiednia mapa to zmieni ale z t 15 to nie wyciągniesz za wiele. Nie pamiętam jak sprawa z wtryskami się ma ale na forum gdzieś było jakie wtryski z jakiego silnika. Munior ma kompa 16 pod każdą możliwą konfiguracje. Jakby nie posiadał to kostrz ją napisze. Zresztą wszystko pisze kostrz a munior testuje i posiada na stanie. Tak więc czy będziesz się kontaktował z jednym czy drugim specem to napewno ci coś doradza i będziesz zadowolony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Drogi Kolego Szczepan119, Nie będę nawet próbował odpowiedziec na twoje pytania ,bo musiał bym tu pisac z pol godziny ,tlumacząc ci podstawowe rzeczy ,i to ze blednie rozumujesz ...napiszę krótko i na temat <ok> chcesz więcej mocy ,udaj się do kogoś kto ci zapoda tuningowany sterownik i o ile auto ci teraz śmiga jak na ori 90 koni przystało ,to śmigać będzie duuuużo lepiej ,jak to po tuningu ,czyli z mocą ok 110 koni ....takie rzeczy jak wtryski ,zmianę komputerów itp. rzeczy ,sobie odpuść ,bo o ile po zmianie wtrysków na większe ,coś byś tam poczuł ,to po zmianie komputera na inny ori ,nie poczujesz nic ,żebyś załozył nawet 16 bitowy,bo to nadal 90 koni.i takie same parametry ,jak w 8 bitowym 8-) .Najwiecej poczujesz po zmianie na tunigowany sterownik ,i od tego nalezy zaczać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 paź 2013, 21:17
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki kolego Munior. Dlatego pytam jak to wygląda. W przypadku zmiany kompa na ten tuningowy 16 bitowy to miałbyś coś takiego na sprzedaż? Silnik jest zdrowy, po wymianie pierścionków jakieś 10 kkm, sprawdzeniu szczelności głowicy, planowaniu no generalnie to co powinno się robić to było zrobione. Niestety moje turbo t15 się posypało i aktualnie siedzi w niej większe turbo od sprintera 2.9 i dlatego też chciałbym brnąć dalej w stronę chipa, wtrysków. Chciałbym się po prostu dowiedzieć paru rzeczy odnośnie kompa i wtrysków dlatego pytałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak załozyłeś inne turbo ,to nikt ci nie zagwarantuje ,że standardowy tuningowy soft ,będzie się sprawował jak nalezy ...zalezy jak to turbo wstaje i jak jest sterowane ...także jakieś "chipy " gotowce raczej nie wchodza w rachubę ,bo nikt nie wie jak ci się to w tej chwili odpycha Zrób logi dynamiczne bloku 003 z przepływomierzem i 011 z doładowaniem ,wtedy bedzie można coś powiedziec ...Szczepan119 pisze:Niestety moje turbo t15 się posypało i aktualnie siedzi w niej większe turbo od sprintera 2.9 i dlatego też chciałbym brnąć dalej w stronę chipa, wtrysków.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 paź 2013, 21:17
- Lokalizacja: Kraków
W porządku ja nie liczę na to że ktoś super wywróży mi jakiś chip i wszystko będzie pięknie cacy. Turbo działa tak samo na ciśnienie jak w oryginale. Tylko teraz tak nie mam VCDS'a lecz mam inny program diagnostyczny a dokładniej WoW Snooper z firmy Wurth który pozwala na odczyt wszelkich parametrów tak jak przepływka, ciśnienie doładowania, dawka, kąt wtrysku, temp i inne. to wystarczy? Oczywiście wszystkie pomiary pod obciążeniem tj. 3 bieg i jazda tak?
Uczę się dopiero więc proszę o wyrozumiałość
Uczę się dopiero więc proszę o wyrozumiałość
MUNIOR pisze:aktualnie siedzi w niej większe turbo od sprintera 2.9 i dlatego też chciałbym
Szczepan119 pisze:Turbo działa tak samo na ciśnienie jak w oryginale
Turbo ze sprintera (GT20) z wirnikiem o średnicy co najmniej 38mm i 9 łopatkach wstaje jak seryjne T15? To ty chyba jednak musiałeś nieźle to T15 mieć rozwalone... 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 paź 2013, 21:17
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokladnie.Wskazane tez zapiac i czworke jak jest gdzie Na razie wystarczy jak zrobisz przeplywomierz i doladowanie w czasie jazdySzczepan119 pisze:Oczywiście wszystkie pomiary pod obciążeniem tj. 3 bieg i jazda tak?
Dokaldnie tak jak brzmi <ok> kiedy czujesz ze jedziesz :mrgreen: Wieksza turbina ,a raczej wszystkie sa wieksze od t15 ,potrzebuje zwykle wiecej czasu na rozkrecenie ....to potocznie nazywa sie ''wstawaniem '' ....zanim wstanie ,mamy tzw.turbodziure,ktora powoduje ze auto slabo sie zbiera ...na ori t15 ,praktycznie nie ma prawa wystepowac zadna turbo dziura ,tym bardziej po tuningu map ...Szczepan119 pisze:A nie wiem jak mam rozumieć pytanie jak wstaje?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 paź 2013, 21:17
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powiem tylko tyle ,że z taką turbiną ,zapomnij o normalnej żwawej jezdzie,nawet p "chipie" ...normalnie na t15 ,zdrowy silnik po chipie ,zbiera sie grubo ponizej 2 tys obr ,od ok. 1,6 -1,7 tys obr ...to co masz w tej chwili ,to gorzej niż żle :roll: i zaden "chip " tu wiele nie zmieni bo takie turbo nie ma szans na rozkręcenie się wczesniej ,w tym silnikuSzczepan119 pisze:Turbo wstaje tak od 2500/2600 także trochę chyba późno.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 paź 2013, 21:17
- Lokalizacja: Kraków