[b4 tdi 1z] jaką skrzynie zamontowac
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Bo każdy sugeruje się tym że pochodzi od silniejszego motoru, co może być mylne... Z moich obliczeń wynika, że FHN jest co prawda krótsza od EEN, ale minimalnie. I popieram to obliczeniami z konkretnej tabeli. A wszystkie inne wypowiedzi o tym że jest dłuższa bo pochodzi z mocniejszego samochodu nie jest poparte niczym.... No chyba, że ktoś rzeczywiście jeździł obydwoma samochodami i spisał dokładnie wartości prędkości i obrotów. Pamiętajcie im mniejsza wartość ułamka na 5 biegu tym dłuższa skrzynia.
Skrzynia 6-cio biegowa ma już chyba inne gabaryty... Nie spotkałem takiego wątku na forum szczerze powiem, a trochę szukałem bo zakładałem do siebie EEN. <ok>
Skrzynia 6-cio biegowa ma już chyba inne gabaryty... Nie spotkałem takiego wątku na forum szczerze powiem, a trochę szukałem bo zakładałem do siebie EEN. <ok>
Ja znalazłem takie coś;
FHN:
Przełożenie główne : 3,44
wsteczny : 3,44
1 > 3,77
2 > 2,17
3 > 1,36
4 > 0,90
5 > 0,68
prędkości dla tej skrzyni (tylko 5 bieg)
2000 obr/min > 102 km/h
2500 obr/min > 127 km/h
3000 obr/min > 153 km/h
3500 obr/min > 178 km/h
4000 obr/min > 204 km/h
4500 obr/min > 229 km/h
Wyniki dla opon 205/55 R16
FHN:
Przełożenie główne : 3,44
wsteczny : 3,44
1 > 3,77
2 > 2,17
3 > 1,36
4 > 0,90
5 > 0,68
prędkości dla tej skrzyni (tylko 5 bieg)
2000 obr/min > 102 km/h
2500 obr/min > 127 km/h
3000 obr/min > 153 km/h
3500 obr/min > 178 km/h
4000 obr/min > 204 km/h
4500 obr/min > 229 km/h
Wyniki dla opon 205/55 R16
bozmek, masz rację, a tutaj tabela, którą się sugerowałem:
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
FHN (5) = 0,685
EEN (5) = 0,682
Z czego wynika, że EEN jest trochę dłuższa, gdyż przełożenie obliczamy w sposób następujący:
Przełożenie mówi na o tym w jakiej relacji jest prędkość obrotowa koła w stosunku do silnika, czyli na 5 biegu prędkość obr koła jest większa niż wału silnika. Więc aby uzyskać prędkość koła należy podzielić prędkość obrotową silnika przez przełożenie. Z czego wynika że dla tej samej średnicy koła mamy większą prędkość obrotową kół z EEN jeżeli oczywiście mamy ten sam promień dynamiczny:
prędkość pojazdu = prędkość obrotowa koła * promień dynamiczny
prędkość obrotowa koła = prędkość obrotowa wału silnika / przełożenie
prędkość pojazdu na EEN (5) > prędkości pojazdu FHN (5) 8-)
[ Dodano: 2014-10-18, 14:17 ]
Bieg EEN FHN
1 3,500 3,778
2 1,944 2,176
3 1,226 1,360
4 0,838 0,903
5 0,683 0,686
A więc widzimy gdzie są różnice w skrzyni. FHN jest tak zaprojektowana, aby auto lepiej przyspieszało. FHN ma wszystkie biegi krótsze... Ale auto z pewnością lepiej przyspiesza. <ok>
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
FHN (5) = 0,685
EEN (5) = 0,682
Z czego wynika, że EEN jest trochę dłuższa, gdyż przełożenie obliczamy w sposób następujący:
Przełożenie mówi na o tym w jakiej relacji jest prędkość obrotowa koła w stosunku do silnika, czyli na 5 biegu prędkość obr koła jest większa niż wału silnika. Więc aby uzyskać prędkość koła należy podzielić prędkość obrotową silnika przez przełożenie. Z czego wynika że dla tej samej średnicy koła mamy większą prędkość obrotową kół z EEN jeżeli oczywiście mamy ten sam promień dynamiczny:
prędkość pojazdu = prędkość obrotowa koła * promień dynamiczny
prędkość obrotowa koła = prędkość obrotowa wału silnika / przełożenie
prędkość pojazdu na EEN (5) > prędkości pojazdu FHN (5) 8-)
[ Dodano: 2014-10-18, 14:17 ]
Bieg EEN FHN
1 3,500 3,778
2 1,944 2,176
3 1,226 1,360
4 0,838 0,903
5 0,683 0,686
A więc widzimy gdzie są różnice w skrzyni. FHN jest tak zaprojektowana, aby auto lepiej przyspieszało. FHN ma wszystkie biegi krótsze... Ale auto z pewnością lepiej przyspiesza. <ok>