Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 RU] pierburg 2ee

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
K@mil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lip 2014, 16:07
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

[B3 1.8 RU] pierburg 2ee

Post autor: K@mil91 » 20 paź 2014, 20:24

potrzebuje informacji na temat gaźnika pierburg 2ee dostałem go dzisiaj od kumpla. i czy jest opłacalne wsadzić go zamias keihina czy była by jakas rożnica w jeździe w mocy??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 paź 2014, 21:27

Raz że pierburg 2EE występował w VAGach tylko z silnikami 1.6. To jeszcze do jego działania potrzebna wiązka i komputer bo to gaźnik sterowany elektronicznie. Ssanie, obroty biegu jałowego oraz "pompka przyspieszania" bez sprawnego komputera, przesłony sterowanej siłownikiem oraz nastawnika przepustnicy jazda z tym gaźnikiem jest niemal niemożliwa.
Sporo osób chętnie by się pozbyło tego gaźnika bo to same problemy.

Ponoć jak się wsadzi gaźnik z polonez/dużego fiata/nysy/itp. to można poczuć wzrost mocy bo można sobie dobrać odpowiednie dysze i całe gardziele. Ale też zbyt duży gaźnik będzie powodował problemy bo zwężka może wytwarzać za małe podciśnienie aby zassać paliwo.

K@mil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lip 2014, 16:07
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: K@mil91 » 21 paź 2014, 19:44

z wiązka i komputerem nie bylo by problemu mial bym za grosze tylko czy jest sens to robić bo to jest silnik 1.8 90km na zwyklym gaźniku i czy zmniejszylo by sie troche spalanie i jak bylo by z moca po zmianie

mateusz669
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2014, 19:03

Post autor: mateusz669 » 21 paź 2014, 22:50

Z golfa wiem, że jeden pierburg i keihin to gaźniki sterowane elektronicznie. Przy zmianie nie poczujesz większej różnicy... Ludzie jak już się chcą bawić to wrzucają Webery z fiata 125p... Większe gardziele, prosta budowa i większa stabilność. Tyle, że ustawiane już ręcznie. I można wypracować odczuwalną różnicę w jeździe :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 paź 2014, 22:52

Z tego co kiedyś porównywałem to gardziele chyba są niemal takie same w Keihinach i Pierburgu 2EE. Dysze paliwowe są mniejsze.
Co do spalania to nie wiem jak jest ustawiony Keihin jeśli jest na AFR powyżej czy poniżej 14,7:1. Sterownik na podstawie odczytów z sondy lambda będzie korygował na 14,7 a najekonomiczniejszy AFR to 16-16,5:1. I będziesz potrzebował sprawną sondę lambda oraz będziesz musiał wyrezać gniazdo na sondę z gwintem M18x1,5.
Wg. mnie lepiej wsadzić mono-wtrysk albo gaźnik webera niż ten g... 2EE. Sam w swoim B3 już prawie zebrałem graty żeby wywalić Pierburga i wsadzić monowtrysk. Ale zanim się zabrałem to sprzedałem samochód.

K@mil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lip 2014, 16:07
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: K@mil91 » 22 paź 2014, 19:04

a jakich będę potrzebował czujników bo słyszałem ze jest ich trochę wiecej?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 paź 2014, 19:11

Czujniki do mono czy do gaźnika?

Na monowtrysku masz wszystko na zespole wtryskowym (TPS, IAT, krokowiec). Poza zespołem wtrysk-przepustnica masz czujnik temperatury cieczy oraz sondę lambda. Do tego elektryczna pompa paliwa i przekaźnik pompy paliwa.

Przy 2EE poza gratami na gaźniku masz czujnik temperatury cieczy oraz osobny czujnik czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) wkręcany w kolektor (ori kolektor pod pierburga ma gwint na ten czujnik) oraz sonda lambda.

K@mil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lip 2014, 16:07
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: K@mil91 » 22 paź 2014, 20:24

wielkie dzieki panowie. To kupuje komputer wiązke, podpinam przewody z gaźnika czujników i ma byc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl