[B3 1.8 RU] pierburg 2ee
[B3 1.8 RU] pierburg 2ee
potrzebuje informacji na temat gaźnika pierburg 2ee dostałem go dzisiaj od kumpla. i czy jest opłacalne wsadzić go zamias keihina czy była by jakas rożnica w jeździe w mocy??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raz że pierburg 2EE występował w VAGach tylko z silnikami 1.6. To jeszcze do jego działania potrzebna wiązka i komputer bo to gaźnik sterowany elektronicznie. Ssanie, obroty biegu jałowego oraz "pompka przyspieszania" bez sprawnego komputera, przesłony sterowanej siłownikiem oraz nastawnika przepustnicy jazda z tym gaźnikiem jest niemal niemożliwa.
Sporo osób chętnie by się pozbyło tego gaźnika bo to same problemy.
Ponoć jak się wsadzi gaźnik z polonez/dużego fiata/nysy/itp. to można poczuć wzrost mocy bo można sobie dobrać odpowiednie dysze i całe gardziele. Ale też zbyt duży gaźnik będzie powodował problemy bo zwężka może wytwarzać za małe podciśnienie aby zassać paliwo.
Sporo osób chętnie by się pozbyło tego gaźnika bo to same problemy.
Ponoć jak się wsadzi gaźnik z polonez/dużego fiata/nysy/itp. to można poczuć wzrost mocy bo można sobie dobrać odpowiednie dysze i całe gardziele. Ale też zbyt duży gaźnik będzie powodował problemy bo zwężka może wytwarzać za małe podciśnienie aby zassać paliwo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 2014, 19:03
Z golfa wiem, że jeden pierburg i keihin to gaźniki sterowane elektronicznie. Przy zmianie nie poczujesz większej różnicy... Ludzie jak już się chcą bawić to wrzucają Webery z fiata 125p... Większe gardziele, prosta budowa i większa stabilność. Tyle, że ustawiane już ręcznie. I można wypracować odczuwalną różnicę w jeździe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co kiedyś porównywałem to gardziele chyba są niemal takie same w Keihinach i Pierburgu 2EE. Dysze paliwowe są mniejsze.
Co do spalania to nie wiem jak jest ustawiony Keihin jeśli jest na AFR powyżej czy poniżej 14,7:1. Sterownik na podstawie odczytów z sondy lambda będzie korygował na 14,7 a najekonomiczniejszy AFR to 16-16,5:1. I będziesz potrzebował sprawną sondę lambda oraz będziesz musiał wyrezać gniazdo na sondę z gwintem M18x1,5.
Wg. mnie lepiej wsadzić mono-wtrysk albo gaźnik webera niż ten g... 2EE. Sam w swoim B3 już prawie zebrałem graty żeby wywalić Pierburga i wsadzić monowtrysk. Ale zanim się zabrałem to sprzedałem samochód.
Co do spalania to nie wiem jak jest ustawiony Keihin jeśli jest na AFR powyżej czy poniżej 14,7:1. Sterownik na podstawie odczytów z sondy lambda będzie korygował na 14,7 a najekonomiczniejszy AFR to 16-16,5:1. I będziesz potrzebował sprawną sondę lambda oraz będziesz musiał wyrezać gniazdo na sondę z gwintem M18x1,5.
Wg. mnie lepiej wsadzić mono-wtrysk albo gaźnik webera niż ten g... 2EE. Sam w swoim B3 już prawie zebrałem graty żeby wywalić Pierburga i wsadzić monowtrysk. Ale zanim się zabrałem to sprzedałem samochód.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czujniki do mono czy do gaźnika?
Na monowtrysku masz wszystko na zespole wtryskowym (TPS, IAT, krokowiec). Poza zespołem wtrysk-przepustnica masz czujnik temperatury cieczy oraz sondę lambda. Do tego elektryczna pompa paliwa i przekaźnik pompy paliwa.
Przy 2EE poza gratami na gaźniku masz czujnik temperatury cieczy oraz osobny czujnik czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) wkręcany w kolektor (ori kolektor pod pierburga ma gwint na ten czujnik) oraz sonda lambda.
Na monowtrysku masz wszystko na zespole wtryskowym (TPS, IAT, krokowiec). Poza zespołem wtrysk-przepustnica masz czujnik temperatury cieczy oraz sondę lambda. Do tego elektryczna pompa paliwa i przekaźnik pompy paliwa.
Przy 2EE poza gratami na gaźniku masz czujnik temperatury cieczy oraz osobny czujnik czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) wkręcany w kolektor (ori kolektor pod pierburga ma gwint na ten czujnik) oraz sonda lambda.