[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak tam immo oraz linia K jest inaczej zrealizowana to przepraszam za zamieszanie. Na początku rzuciłem luźną sugestię (nie popartą wiedzą ani doświadczeniem) co do problemu braku połączenia opartą o luźne doświadczenia z silników benzynowych. Nawet nie mogę znaleźć żadnego lepszego schematu do 1Z z 80tki. Choć w schematach z programów autodato-podobnych zależnie od rocznika na pinie 61 jest linia K albo immobox: http://i1244.photobucket.com/albums/gg5 ... fbe19a.pngFrancis1982 pisze:Schemat przedstawiony powyżej dotyczy sterowników "dwuwtyczkowych". Nieobecne w w B4.
A dokładnie o które roczniki, bo już się pogubiłem. Mi się rozchodzi o auta z immo1 do immo2 ≈1995-2000Jarewa pisze:No ale my mówimy ogólnie vag nowszych.
To coś starszego, silnik AAH.Jarewa pisze:Myślę aldi że schemat skopany. Bo lina W to to co mówiłem imo-ecu bo tak jest w nowszych imo siedzi w liczniku a linie "k" się łączą w jedność ECU,Licznik,abs itd.
Linia K sterownika przez immobox w sterowniku 4 kostkowym:
http://www.upload.ee/image/872973/imm01.jpg
Tutaj porównanie pinoutu. Widać że raz jest immo na tym pinie a w nowszych immo
http://www.upload.ee/image/871952/DSC_2581s.jpg
http://www.upload.ee/image/871953/DSC_2582s.jpg
Zresztą jak tylko będę mógł zrobię eksperyment z foto/video-relacją
----
Przy okazji auta z immo 1 i 2 były łatwe do odpalenia. Wystarczyło mieć immboxa/licznik + doprogramowany do tego transponder i można było odpalić. Immo3 licznik jest sparowany ze sterownikiem silnika ale za to można sobie wyłączyć immo w sterowniku EDC15 czy ME7.x silnika przez złącze diagnostyczne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mówimy tu konkretnie o Roczniku 94-95 ,bo w tych latach wychodziło audi 80 tdi z nowszym osprzetem i nastawnikiem indukcyjnym 8-) Tu immo jest tylko w ECU i można go szybko wyłaczyć ,mając odpowiednią wiedze i programator do pamięci Nie da się oczywiście tego zrobić z "zewnątrz " ,bo wymaga to wylutowania z płyty ecu odpowiedniej pamięci i odpowiedniej zmiany programatorem , w jednej z komórek jej pamięci 8-) W nowszych tdi , do 98 roku ,też nie ma problemu z wyłaczeniem immo w ECU ...w jeszcze nowszych zaczynają się problemy ,ale za z nimi sie już nie bawię w wyłaczanie immoaldi pisze:A dokładnie o które roczniki, bo już się pogubiłem.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Mi też a nawet i wyżej. Dziś nie mam dostępu do swoich schematów ale tamte pokazują całkiem coś innego że na ECU jest osobny pin immo i osobno linia K.aldi pisze:Mi się rozchodzi o auta z immo1 do immo2 ≈1995-2000
MUNIOR pisze:w jeszcze nowszych zaczynają się problemy ,ale za z nimi sie już nie bawię w wyłaczanie immo
No widzisz a złodziej w 3skundy rozbroi o ile ma połączenia z komponentami.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
O ile dobrze pamiętam pamięć kostka 8 pinów SMD 24C02 <ok> Ale od wiedzy do wykonania daleka droga... To, żeby wywalić immo całkiem.MUNIOR pisze:Mówimy tu konkretnie o Roczniku 94-95 ,bo w tych latach wychodziło audi 80 tdi z nowszym osprzetem i nastawnikiem indukcyjnym 8-) Tu immo jest tylko w ECU i można go szybko wyłaczyć ,mając odpowiednią wiedze i programator do pamięci Nie da się oczywiście tego zrobić z "zewnątrz " ,bo wymaga to wylutowania z płyty ecu odpowiedniej pamięci i odpowiedniej zmiany programatorem , w jednej z komórek jej pamięci 8-) W nowszych tdi , do 98 roku ,też nie ma problemu z wyłaczeniem immo w ECU ...w jeszcze nowszych zaczynają się problemy ,ale za z nimi sie już nie bawię w wyłaczanie immoaldi pisze:A dokładnie o które roczniki, bo już się pogubiłem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ,ale to w 16 tkach i tu do zmiany jest już kilka komórek pamięci . W 8 kach immo siedzi w 93c46, zwykle w obudowie dip 8 ,choć w ostatnich modelach 8 bitowych ,już smd 8-) ,także konieczna przejsciówka do zabawy ,bo do programatora nie wsadzi żadnego elementu smd ... nie ma tak hip-hop z wyłaczeniem immo i nikomu nie opłaci się zabawa w jednorazowe wyłacznie immo ...wartość potzrebnego do tego sprzetu ,grubo przekracza cenę 100-150 zł ,za jaką spece wyłaczają immo....choć są i tacy "spece",co zamiast wyłaczyć w prosty sposób ,ładują jakieś chore i zupełnie niepotrzebne emulatory :roll: ale cóż ...zawsze byli spece i "spece "Francis1982 pisze:O ile dobrze pamiętam pamięć kostka 8 pinów SMD 24C02
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Rece bym poucinał tym "specjalistom" od takich wynalazków ...zamiast wywalić z kompa ,i pozbyć się problemu raz na zawsze ,to dołożył następny problem ,bo skasował komunikację z ecu i jakiś beznadziejny emulator założył :roll: ...zamiast pozbywać się problemu ,to namnożył następnych ....no kompletna bezmyślnośćBubson pisze:Sprawa wyjaśniona, po grzebaninie w kablach udało się dociec co do czego i za wszystko odpowiedzialny był emulator immo. Żeby bezproblemowo łączyć się z ECU trzeba go rozłączać. Dzięki za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zrobiłem testy z immo2 i komunikacja ze sterownikiem silnika ginęła po odłączeniu liczników:
Znam człowieka który w Warszawie zlecił wyłączenie immo w motronicu 7.x, spec na oczach właściciela szybko podłączył ecu na stole do zasilania, złącza diagnostycznego i wyłączył immo kasując za to 800zł.
Jeśli coś nie ma żadnego sensownego uzasadnienia to pewnie chodzi o pieniądze. Taniej wsadzić emulator za 100-200zł, szczególnie jeśli w okolicy są sami drodzy spece którzy wyłączą go programowo.MUNIOR pisze:Rece bym poucinał tym "specjalistom" od takich wynalazków ...zamiast wywalić z kompa ,i pozbyć się problemu raz na zawsze ,to dołożył następny problem ,bo skasował komunikację z ecu i jakiś beznadziejny emulator założył :roll: ...zamiast pozbywać się problemu ,to namnożył następnych ....no kompletna bezmyślnośćBubson pisze:Sprawa wyjaśniona, po grzebaninie w kablach udało się dociec co do czego i za wszystko odpowiedzialny był emulator immo. Żeby bezproblemowo łączyć się z ECU trzeba go rozłączać. Dzięki za pomoc
Znam człowieka który w Warszawie zlecił wyłączenie immo w motronicu 7.x, spec na oczach właściciela szybko podłączył ecu na stole do zasilania, złącza diagnostycznego i wyłączył immo kasując za to 800zł.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wywalenie immo ze sterownika o ktorym tu mówimy ,czyli staruszka 1z ,zwykle kosztuje 100-200zł Fakt że nie wszedzie znajdzie się ktoś ,kto to zrobi ...i choć robota nie jest taka prosta jak opisana powyżej ,że można <ok> " podpiąć coś pod kompa i wywalić " ,bo trzeba fizycznie go otworzyć ,wylutować jeden element ,zmienić zawarość jednej z jego komórek pamięci ,i wlutować z powrotem ,to zabieg ten jest raczej prosty i trwa max 10-15 minut .Można też rozwiązać problem w prostrzy sposób,bo w audi ,czy vw tdi ,był modele ,gdzie sterowniki fabrycznie był bez immo ...czyli wystrczy wymienić na taki sterownik i po problemie A nie ładować jakieś idiotyczne emulatory :roll:aldi pisze:Znam człowieka który w Warszawie zlecił wyłączenie immo w motronicu 7.x, spec na oczach właściciela szybko podłączył ecu na stole do zasilania, złącza diagnostycznego i wyłączył immo kasując za to 800zł.