Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TD AAZ] Nie grzeja swiece

ODPOWIEDZ
ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

[80 B4 1.9 TD AAZ] Nie grzeja swiece

Post autor: ferrador » 16 paź 2014, 18:47

Szacunek.
Dużo jest tematów, ale nie znalazłem bezpośrednio tego co mnie dotyczy.
Przez ostatnie dwa tygodnie szwankowało mi grzanie świec. Nie zapalała sie kontrolka i nie grzały same świece. Raz na 10 przekręceń kluczykiem, załączało się.
Od dwóch dni w ogóle nie grzeje świec.
Wymieniłem kostkę i stacyjkę, i to samo, bezpieczniki sprawne, na krótko mogę podgrzać świece. Same świece sprawne.
Czytałem tłumaczenie przekaźników, ale nie wiem, czy w ogóle podgrzewanie świec jest w przekaźnikach, czy tylko w bezpiecznikach?
Gdzie szukac i czego?
Dziękóweczka za wszelkie sugestie, Pzdr.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 16 paź 2014, 19:39

Musisz sprawdzić czy przekaźnik jest sprawny bo to on steruje grzaniem świec. Po przekręceniu kluczyka jeżeli zapali Ci się kontrolka od świec, po jej zgasnięciu po chwili powinno być słychać takie pyknięcie, które będzie oznaczało że przekaźnik własnie odłączył prąd od świec. Bo jeszcze winny może być czujnik od grzania świec, który znajduje się w króćcu wodnym przy głowicy.

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 16 paź 2014, 20:17

andrzejsz23 pisze:Musisz sprawdzić czy przekaźnik jest sprawny bo to on steruje grzaniem świec. Po przekręceniu kluczyka jeżeli zapali Ci się kontrolka od świec, po jej zgasnięciu po chwili powinno być słychać takie pyknięcie, które będzie oznaczało że przekaźnik własnie odłączył prąd od świec. Bo jeszcze winny może być czujnik od grzania świec, który znajduje się w króćcu wodnym przy głowicy.

Dzięki, problem w tym, ze nie cyka nic, bo kontrolka sie nie swieci, w ogole.
Po przekreceniu kluczyka powinna sie swiecic kontrolka przez pare sekund a sie nie swieci. Przyspieszacz wtrysku działa, kontrolka się żarzy.
Co do czujnika, czy mowimy o tym 4-pinowym?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 16 paź 2014, 20:34

jak dobrze pamiętam to tak, on jest wkładany od góry bodajże żółty. Odłącz wtyczkę od niego i wtedy kontrolka powinna się zapalić

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 22 paź 2014, 22:47

No i jesteśmy w czarnej...
W między czasie wniknęły inne problemy, autko wyladowało na warsztacie.
Problemy rozwiązane, ale świece dalej milczą.
Oczywiście mówiłem przy okazji o tym problemie, żeby zajrzeli.
Oni posprawdzali łącza i kable, ponoć prąd wszędzie dochodził, gdzie miał i powiedzieli, że auto pali. Odpalali z 50 razy i było ok. No to odebrałem.
Dziś rano Zonk, znowu cisza na zegarach, pomarańczowego koloru BRAK. Ale zasugerowałem się komentarzem kolegi Andrzejsz23 i dotknąłem czujnika. Wyjąłem wtyczkę i włożyłem. Kolorek się pojawił, autko odpaliło. Po południu, zająłem się hamulcami i wymianą przewodów paliwowych, wieczorem styrany wsiadam i ZONK. No to ja za wtyczkę, wypnij-wepnij. Jest kolorek, dojechałem do domu.
Zadzwoniłem do mechaniora i mowie, GWARANCJA, auto nie działa. Rano odstawiam.
Powiecie, dlaczego? Ano bo czujnik 4-pinowy to koszt ok. 100 zł. a "urządzeń" elektrycznych się nie oddaje. Jeśli czujnik mam dobry, a tylko kabel złamany na którymś pinie, szkoda kasy.
Dam znać, co wyszło.
Pzdr.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 23 paź 2014, 19:39

To jeżeli masz załamany któryś kabelek przy samej wtyczce to może gdzieś na szrocie będzie jakieś Audi z AAZ-tem to byś wziął tą wtyczkę z kawałkiem wiązki. Swoją wtyczkę odetniesz a tą drugą połączysz z instalacją swego auta. Bo ta wtyczka z tego co pamiętam jest nierozbieralna.

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 24 paź 2014, 20:39

No i wyszło szydło z worka.
CZUJNIK 4-PINOWY NA KRÓĆCU.
Dzieki za wskazówki, pozdrowionka.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 paź 2014, 10:59

andrzejsz23 pisze: Bo ta wtyczka z tego co pamiętam jest nierozbieralna
nie bardzo w to wierze

jeszcze nie spotkalem sie w tych starszych samochodach aby nie dalo sie jej rozmontowac, wkladasz np igle od strony pinow aby odgiac jezyczki na pinach i piny wychodza z przewodem tam od strony przewodu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl