Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 AAZ 1.9 TD ] ciężko zapal

ODPOWIEDZ
Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

[b4 AAZ 1.9 TD ] ciężko zapal

Post autor: Kyjo#81 » 25 paź 2014, 17:51

Witam pojawił się dzisiaj problem z odpaleniem silnika
kręciłem długo kilka razy po 30 sek
w końcu odpalił temp. około 2 stopni noc 0
podejrzewam świece żarowe,
ale jak tak poczytałem.....

na wiosnę wymieniałem rozrząd -
może zle ustawili kat wtrysku
pozniej juz były upały ,ciepło nadeszło
teraz sie ochłodziło i jest problem chyba ze od tego czasu padły swiece..
auto mam od 6 lat nigdy nie było tam zagladane -Palił Ok w mrozy -19 itd
Pozdrawiam
było B3 - jest B4 ;)

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 25 paź 2014, 18:30

Mam golfa 1,6td ( oprócz Audi ) i ostatnio utykał trochę po uruchomieniu przy temp.
10-15 stopni, a jak zrobiło się bliżej zera łapał ale nie mógł zaskoczyć. Wykręciłem świece i dwie nie działały. Wstawiłem nowe i jest ok.
Skoro odpalał dobrze jak było cieplej, obroty były ok, to ja stawiam na świece.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 25 paź 2014, 23:03

Kyjo#81, w AAZ-cie podstawa to sprawdzenie świec żarowych. Wiadomo że nie jest to zbyt łatwa czynność z powodu ciężkiego dostępu. Na początek może sprawdź czy dochodzi do nich prąd, to jest o wiele łatwiejsze :-D Mógł się bezpiecznik przepalić od świec(ta blaszka w skrzynce bezpieczników). Jakbyś miał źle ustawiony kąt wtrysku to ciężko by palił i wcześniej.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 25 paź 2014, 23:05

dokładnie takie same objawy mam jak u Ciebie.
w pn bede wykręcał wszystkie świece.
masz jakas dobra technikę?
zeby nie pękła głowica :)

[ Dodano: 2014-10-25, 23:10 ]
andrzejsz23 ,bezpiecznik przerabiałem ze dwa lata temu dzięki
Ale zajrzę tam jutro
wtedy pamietam nawet w lato z rana nie odpalil wiec wątpię ze to on.
pewnie 2 szt lub 1 swieca padła...
dzieeki
tak wszystko ok było w kazda zime lato itd.
nie zaglądałem do świec 6 lat
pozdrawiam
było B3 - jest B4 ;)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 25 paź 2014, 23:12

Dobry byłby klucz oczkowy z treszczotką do odkręcenia tych małych nakrętek które trzymają miedzianą listwę. A gdy tą listwę będziesz miał wyjetą to zrób w niej takie wycięcia żeby móc tą listwę założyć od góry na świece. Wtedy te małe nakrętki zostają na świecach bo to je najtrudniej nakręcić na świece bo łatwo z palców uciekają. Ja tak zrobiłem i o wiele bardzo to usprawnia wykręcanie i montaż świec. A jak świece dokręcisz z wyczuciem to na pewno głowica nie pęknie ;-)
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 26 paź 2014, 09:54

Ponieważ dostęp do świec i nakrętek mocujących listwę miedzianą jest raczej trudny, polecam posługiwanie się chwytakiem z magnesem ( przyrząd do wyciągania drobnych metalowych części z trudnych miejsc ) + długi śrubokręt. Jak świece czy makretki są poluzowane, dalej odkręcałem samym magnesem. Przy montażu śrubokrętm potrzymywałem nakrętkę na właściwym miejscu a magnesem obracałem nakrętką lub świecą.
I nie polecam przerabiania listwy miedzianej bo zmiejszymy w taki sposób powierzchnię styku.
Wymiana świec zajęła mi 2 godziny.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 26 paź 2014, 14:24

Tu opisałem jak ułatwić sobie wymianę świec w D/TD <ok>
https://audi80.pl/d-td-wymiana-swiec ... t63519.htm
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 26 paź 2014, 17:59

Dzieki za techniki,podpowiedzi, metody :)
a jakie świece polecacie myślę o BERU
podobno najlepsze .... co tam zakładaliście godnego polecenia
zeby nie wracać do świec ...i mieć spokój z 5 lat:)
było B3 - jest B4 ;)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 26 paź 2014, 18:23

Ja tam ostatnio założyłem 4 nówki świece NGK i nie narzekam :-)
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 paź 2014, 20:02

Beru, ngk, ewentualnie febi. Ostatnio kupywałem do podgrzewacza świece to febi po 16 zł , Ngk po 26 zł, Beru nie pytałem bo aż takich dobrych świec nie potrzebuję do podgrzewacza płynu :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2014, 20:48

Kyjo#81 pisze:jakie świece polecacie myślę o BERU
podobno najlepsze .... co tam zakładaliście godnego polecenia
zeby nie wracać do świec ...i mieć spokój z 5 lat:)
Zapomnij że świece wytrzymają ci 5 lat :roll: Dziś produkują taki chłam że to mało prawdopodobne ...do tego w AAZ cie ,gdzie świece grzeją w zasadzie wiecznie ,bo do 70 stopni ,za każdym przekręceniem zapłonu ,lato czy zima ...na 5 lat ,a nawet znacznie dłużej ,to można liczyć że świece wytrzymają w tdi ,i to nawet najtańsze ;-) ...bo tu świece przez większą czesć roku i tak nie grzeją wcale ...wiec niektórzy przypominają sobie o ich istnieniu w większe mrozy ,jak muszą dłużej kręcić,albo jak im nierówno pracuje po odpaleniu ;-) ...gdzie przy wymianie okazuje się, że są czasem wszystkie spalone ,ale jeszcze ori ;-) AAZ-ty mają jeszcze jeden chory patent , bez kluczyków w stacyjce ,po otwarciu i zamknieciu drzwi kierowcy ,grzeją świece :shock: Podobno to taki "moduł komfortu "....ciężko mi było w to uwierzyć ,bo dla mnie to chore ,ale sprawdziłem to osobiście ,jak miałem kiedyś AAZ -ta ...i niestety ,świece grzały ,po otwarciu i zamknieciu drzwi kierowcy ,czyli teoretycznie ,gosciu wsiadł i będzie jechał ;-) ...oczywiście odłaczyłem od razu czujnik zamknietych dzwi w słupku .Tak chory patent ,musiał wymyśleć jakiś upośledzony umysłowo gość ...bo nie przewidział w swoim chorym umyśle ,że ktoś otwierając i zamykający drzwi kierowcy ,nie zawsze zamierza jechać autem :roll: A tu prąd rzedu około 50 amper z aku ,przez kikanascie sekund idzie w pi...du ,a własciciel nawet o tym nie wie :roll: nie pamietam tylko czy działo się tak za każdym otwarciem i zamknieciem drzwi ,czy tylko za pierwszym razem.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 27 paź 2014, 15:05

witam oddalem auto do mechanika ,zrobione niemialem czasu na dłubanie
swiece 4 szt - NGK cena 210 zł całość


MUNIOR
ja miałem te świece co wymieniłem BERU auto mam 6 lat
nie zagladalem tam wogole..
a ile przedemna działały to nie wiem
wiec mogą długo wytrzymac w AAZ
jamialem 6 lat.....
było B3 - jest B4 ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2014, 16:02

Kyjo#81 pisze:ja miałem te świece co wymieniłem BERU auto mam 6 lat
Świece ,świecom nie równe ...jakość się teraz producentom nie opłaca ;-) najlepiej żeby co rok ,czy dwa kupować nowe...ale beru jak ori ,to chyba najlepsze ..,..też ze swojego AAZ ta wyciągałem ori beru i tylko jedna była spalona ...
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kyjo#81 » 27 paź 2014, 20:12

...jakość się teraz producentom nie opłaca ;-) najlepiej żeby co rok ,czy dwa kupować nowe

dlatego jeżdżę starym PANCERNYM AUDI 80 B4
;-)

Pozdr , rano bedzie egzamin z zapalania :-)

[ Dodano: 2014-10-28, 21:12 ]
zapala jak nowka :)
było B3 - jest B4 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga