Witam wszystkich !
Tak jak w temacie (który możliwe, że gdzieś tam się dobrze schował na forum), chciałbym w moim B4 pozbyć się katalizatora ale zbytnio nie mam pojęcia co tam wstawić. Padło kilka pomysłów, ale jednak musi to być wstawka dość wiarygodnie imitująca katalizator (tak mam wbite w dowodzie kat.). Może macie jakiś pomysł co tam wspawać, na allegro widziałem jakieś tanie przelotówki ale właśnie odstrasza mnie ich cena która może jednak odbić się na jakości a też nie mam pojęcia czy spasuje to do mnie. Samochód jest bez quattro ale dość nisko posadzona na sport kicie i lepiej by było a żeby ta imitacja była w miarę płaska
Za wszelką pomoc z góry dziękuję
[80 B4 2.0 ACE] Wstawka w miejsce katalizatora
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie się tego nie czepiają, nawet większość stacji w mojej okolicy nie sprawdza spalin, bo w Polsce są takie normy na auta wyprodukowane przed 1995 że przejdą z wyjętym katalizatorem. Zresztą dopisek KAT chyba nie jest żadnym wiążącym w Polsce parametrem po prostu urzędnicy spisują to co mają w niemieckich papierach.Spruty pisze: ale jednak musi to być wstawka dość wiarygodnie imitująca katalizator (tak mam wbite w dowodzie kat.).
A najlepiej katalizator będzie imitować katalizator bez wkładu. Zresztą było na forum sporo razy:
1. Pusta puszka katalizatora = duży hałas
2. strumienica czasem też wytwarza nieprzyjemne dźwięki i trzeba ją wspawać. Poza tym te strumienice niewiele mają wspólnego z profesjonalnymi układami wydechowymi ze strumienicą. Strumienice są dostępne w obudowie która imituje nowsze rodzaje katalizatorów.
3. wstawienie prostej rury też potrafi generować dziwne dźwięki
4. tłumik początkowy montowany montowany w wersjach bez katalizatora pasuje bez spawania i zapewnia poziom hałasu niewiele większy niż układ z katalizatorem
Co do tych przeglądów to może i masz rację ale pomiar emisji spalin... w życiu się z tym jeszcze nie spotkałem, mniejsza o to. Prosta rurka to faktycznie może narobić zbyt dużo hałasu przy tym silniczku, natomiast tłumik początkowy może się okazać dobrym rozwiązaniem i także kuszące jest to, że nie trzeba będzie spawać. Nic, trzeba wjechać jutro na kanał i sprawdzić wszystko na spokojnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz jaki masz katalizator bo może w ACe był jakiś inny typ niż w słabszych 4 cylindrowych silnikach Audi 80.Spruty pisze:Nic, trzeba wjechać jutro na kanał i sprawdzić wszystko na spokojnie.
U mnie poprzedni właściciel wstawił strumienice zamiast katalizatorów i w niektórych warunkach słychać szelest jakby piasek się rozbijał. Nie zwracałem na zbytnia uwagi do moment aż ktoś na forum też to zaobserwował i wywalił strumienice bo to go irytowało.
Zresztą niektórzy mają jakiś bardzo dobry słuch. Kilka osób które wstawiły tłumik zamiast dobrego katalizatora stwierdziła że jest głośniej. Ja w swoim B3 też dałem tłumik zamiast katalizatora i nie stwierdziłem żadnej znaczącej różnicy.
Katalizator nawet sporo wycisza ostatnio miałem okazje posłuchać samochodu z wyjętym wydechem i samym katalizatorem. A później ten sam samochód z wydechem kończącym się na portkach i było sporo głośniej.
Wstaweczka zrobiona Sprawdziłem, zamówiłem, kupiłem i zamieniłem... Co prawda kosztowało mnie to troszkę czasu ale warto było, nieznacznie głośniej ale silnik pracuje bardzo równo to nie robi to żadnego problemu. Pusta puszka na kształt katalizatora i co najważniejsze jest mniejsza więc nie będzie ocierać o progi zwalniające. Dzięki wszystkim za informacje