[B4 2.0 ABK LPG] PROBLEM Z JAZDA NA LPG
[B4 2.0 ABK LPG] PROBLEM Z JAZDA NA LPG
[2.0 ABK LPG] Jest taka sytuacja zakupiłem audi 80 b4 2.0 abk z gazem sekwencyjnym . I problem jest następujący delikatne palowanie obrotów (wskazówka delikatnie skacze ) jazda na pb w miare ok bez wiekszych kłopotow lecz na lpg dajmy na to rano wstaje odpalam jest ok jade na pb przerzuca na lpg jest super silnik kreci ok nie ma problemow przejade z 30 km i zaczyna przerwyac na lpg słabo kreci , gaz w podłoge wskazowka prawie stoi . co to moze byc przepływka wymieniona na druga kable swiece nowe . wizyta u gazownika zakonczyla sie gadka problem tkwi w benzynie nie rowno chodzi i panu nie wyreguluje i tu jest pytanie czego to wina przed kupnem sonda lambda wySakiwala na kompie i teraz po jej wymianie tez wyskakuje ps ogromne spalanie gazu jest tez . juz nie wiem sam co to moze byc dosc mam tych mechanikow i kasowania za nic . z ciekawosci mieorzona zostala kompresja rono 13 na wszystkich . wiec prosil bym cie o pomoc z góry dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 paź 2014, 10:52 przez adiwek1, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo jak jest gaz źle ustawiony to będzie błąd sondy. Nawet jak przepływomierz całkiem nie umrze tylko będzie pokazywał złe odczyty to też błąd sondy wyskoczy.adiwek1 pisze:tu jest pytanie czego to wina przed kupnem sonda lambda wySakiwala na kompie i teraz po jej wymianie tez wyskakuje ps ogromne spalanie gazu jest tez
Może jakiś mądrala przy wymianie rozrządu źle ustawił koło pośrednie a później aby samochód odpalał ustawił byle jak zapłon.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
adiwek1, ogloszenia/zanim-cos-tu-napiszesz-przec ... t9608.html
Nie Ty pierwszy jesteś co ma problem z ABK więc tematów tutaj jest masa chyba na wszystkie przypadłości wystarczy poszukać :!:
abk-b-4-ustawienie-zaplonu-t7816.htmljak ustawic ten zapłon poprawinie
Nie Ty pierwszy jesteś co ma problem z ABK więc tematów tutaj jest masa chyba na wszystkie przypadłości wystarczy poszukać :!:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A czy na PB po rozgrzaniu silnika też problem występuje?
Do sprawdzenia przewody sondy. Na podwójnej wtyczce ma być 12V a na czarnym sygnałowym przy pracującym silniku powinno skakać od 0-1V. Do instalacji LPG też powinna być podłączona. Zwykle jest to pojedynczy fioletowy kabelek.
Jeżeli sonda ok być może jeszcze reduktor już zmęczony ale to na potem. Pierw sonda.
Do sprawdzenia przewody sondy. Na podwójnej wtyczce ma być 12V a na czarnym sygnałowym przy pracującym silniku powinno skakać od 0-1V. Do instalacji LPG też powinna być podłączona. Zwykle jest to pojedynczy fioletowy kabelek.
Jeżeli sonda ok być może jeszcze reduktor już zmęczony ale to na potem. Pierw sonda.
kolego Francis1982, reduktor cały rozkręcałem go i membrany cale czysty , bylem u gazownika twierdzi ze problem tkwi w benzynie poneiwaz na PB nierowno chodzi i nie moze ustawic lpg . sonde wymienilem na nowa i dalej wyskakuje bląd sondy na kompie juz sam nie wiem co mam rb . na PB po rozgrzniu czasem chodzi troszke gorzej niz na zimnym ale głownie problem tkwi w jezdzie na lpg ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To ten reduktor nie ma poukrywanych kanałów grzejących gaz.
Najlepiej abyś miał kabel do gazu i byś zobaczył co się dzieje z ciśnienia gazu oraz innymi parametrami.
Dobrze by było też spojrzeć w programie od gazu na podciśnienie w kolektorze bo dobry wyznacznik tego czy jest wszystko w porządku.
Dobrze też by było rzucić okiem na punkty na wykresie podciśnienia w kolektorze do czasu wtrysku bo jak czasy nie dochodzą do 7-8ms to coś moze byc nie tak z przepływomierzem.
Najlepiej abyś miał kabel do gazu i byś zobaczył co się dzieje z ciśnienia gazu oraz innymi parametrami.
Dobrze by było też spojrzeć w programie od gazu na podciśnienie w kolektorze bo dobry wyznacznik tego czy jest wszystko w porządku.
Dobrze też by było rzucić okiem na punkty na wykresie podciśnienia w kolektorze do czasu wtrysku bo jak czasy nie dochodzą do 7-8ms to coś moze byc nie tak z przepływomierzem.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Treść PW jakie poszło:
W moim "małym kompendium" jest napisane od czego zacząć.
1. Ustawienie rozrządu na fabrycznych znakach razem z kołem pasowym wałka pośredniego (niestety dolna plastikowa osłona rozrządu do zdjęcia).
2. Jak środek palca jest na wprost nacięcia kąt zapłonu wynosi i na tym ABK też pojedzie tylko będzie lekko mułowaty i miał turbo dziurę.
3. Wyjmij bezpiecznik z LPG i sprawdź czy błąd sondy się dalej pojawia. Jak tak do zobaczenia bezpieczniki (grzałka sondy go ma a bez grzałki sonda nie działa) i okablowanie. No i połączenie. Jak przewody były lutowane na 100% nie łączą jak trzeba. Lepsze kostki elektryczne.
To tyle na razie.
Zacznijmy od rzeczy, które nie kosztują <ok>
W moim "małym kompendium" jest napisane od czego zacząć.
1. Ustawienie rozrządu na fabrycznych znakach razem z kołem pasowym wałka pośredniego (niestety dolna plastikowa osłona rozrządu do zdjęcia).
2. Jak środek palca jest na wprost nacięcia kąt zapłonu wynosi i na tym ABK też pojedzie tylko będzie lekko mułowaty i miał turbo dziurę.
3. Wyjmij bezpiecznik z LPG i sprawdź czy błąd sondy się dalej pojawia. Jak tak do zobaczenia bezpieczniki (grzałka sondy go ma a bez grzałki sonda nie działa) i okablowanie. No i połączenie. Jak przewody były lutowane na 100% nie łączą jak trzeba. Lepsze kostki elektryczne.
To tyle na razie.
Zacznijmy od rzeczy, które nie kosztują <ok>
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Trzymajmy się dalej PB.
Jeżeli na roboczej temperaturze występują "konflikty" zostają do sprawdzenia czujniki.
Niebieski - miernik
Sonda - też miernik
Stukowiec - (test stukowca był opisywany nie raz )
Jeśli chodzi o sekwencję NAJPIERW trzeba ogarnąć benzynę.
Jeszcze układ WN (przewody, świece, kopułka i palec).
Jak na benzynie zagra jak trzeba można brać się za ustawianie gazu. Zwłaszcza sekwencji...
Jeżeli na roboczej temperaturze występują "konflikty" zostają do sprawdzenia czujniki.
Niebieski - miernik
Sonda - też miernik
Stukowiec - (test stukowca był opisywany nie raz )
Jeśli chodzi o sekwencję NAJPIERW trzeba ogarnąć benzynę.
Jeszcze układ WN (przewody, świece, kopułka i palec).
Jak na benzynie zagra jak trzeba można brać się za ustawianie gazu. Zwłaszcza sekwencji...
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek