Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Bardzo irytująca zagadka

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Wiktorek1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2014, 13:03

[B4 2.6 ABC] Bardzo irytująca zagadka

Post autor: Wiktorek1994 » 29 paź 2014, 13:20

Witajcie zaczne od tego ze jestem mechanikiem doswiadczenie itp itd.

Trafiło do nas audi ABC. Objaw raz chodzi raz nie, gasnie w trakcie jazdy.

Rzeczy zrobione.
Świece kable nowe
Cewki podmieniane
Nowy hall i czujnik predkosci, czujnik kąta wychylenia.
Nowy moduł zapłonowy
Do dyspozycji mam 3x ecu tez przekładane
Mierzona kompresja
Komp wywala czasami halla i czujnik cisnienia ( odłączony przewód przy ecu)

Zmierzone zasilania ecu i masy. Zmierzone przejscia pomiedzy czujnikami i ecu
Iskra jest cały czas, wtryski ładnie pracują pod ledami. Akcja samostart nie odniosła sukcesu.


Czy ma ktoś jakiś pomysł ? <buu>

Klient samodzielnie zwalał deske rozdzielczą może tam coś? Ale skoro iskra jest i paliwo to powinien gadać.


Udało mi sie tym przejechać jak chodził, i chodził prawidłowo wiec rozrząd wykluczamy, nagle zgasł.


Z góry dzieki pozdrawiam.


Edit: Brak immo. Mam wrażenie ze zegary są smietnik bo mrygają kontrolki i swieci sie czasami smarowanie idąc tym tropem czujnik ciśnienia oleju, dochodzą do niego dwa piny a czujnik jest jedno pinowy, ale audi nie posiada wskaznika pod czujnik dwu pinowy. Czy możliwe jest aby to go odcinało w jakiś sposób, ale iskra i paliwo jest...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 paź 2014, 15:19

Wiktorek1994 pisze:dochodzą do niego dwa piny a czujnik jest jedno pinowy, ale audi nie posiada wskaznika pod czujnik dwu pinowy. Czy możliwe jest aby to go odcinało w jakiś sposób, ale iskra i paliwo jest...
W V6 nawet bez dodatkowych zegarów jest wtyczka do wskaźnika na dodatkowe zegary. I jak ich nie ma to wtedy tam sobie lata. Więc to jest normalne.

Nawet jak nie odpala to jest iskra oraz wtrysk? Jeśli np. przy paleniu na zaciąg nie podnosi się obrotomierz a pompa paliwa startuje przy włączania zapłonu to jest coś z czujnikami.

Jest tam gaz? Może coś z zasilaniem pompy paliwa.

Co do zdejmowania deski to trudno jest uszkodzić wiązkę ECU jest dobrze schowana, jedynie przy skrzynce bezpieczników mogło się coś popieprzyć.

Wiktorek1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2014, 13:03

Post autor: Wiktorek1994 » 29 paź 2014, 15:26

Dzieki za info o czujniku ciśnienia oleju.


Tak ma iskre i wtrysk. Sprawdzałem przed chwilą rozrząd wydaje sie być ok. Dolot też rozebrałem jest okey. Podmieniłem czujniki od spalania stukowego, bez zmian. wtryski sprawdzone rozpylają ok.


Generalnie z tego co sie zdarzylem zorientować do tej pory. Czujnik liczby obrotów odpowiada za iskrę, a hall za wtrysk. Jak dla mnie problem jest ewidentnie z zapłonem ponieważ podlewanie nie pomaga.

Głupieje od tego statku już


Odnośnie deski. Wiązka ecu zbadana wedlug schematu wszystko ma przejscie wiec wykluczam. a jak by coś bylo to raczej by odcieło coś calkowicie.

Oczywiscie kolejnosci zaplonow itp sprawdzane wiec tez mozna wykluczyć.


Jak działą w tym statku immo ? niby go nie ma ale może przez jego brak jest jakiś problem. Co on odcina? Wydaje mi sie ze powinien jak już to po odpaleniu gasnąć a nie wcale nie odpalać. Warto zaznaczyć ze według mnie zegary są smietnik, w tym modelu tez ma to chyba jakiś wpływ na immo itp.


BTW rocznik 92

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 paź 2014, 15:48

Zobacz czy "tarczka" która przelatuje przez halla się nie odkręciła od wałka. Bo może jak lata to daje iskrę na po suwie wydechu a nie sprężania. Choć jak jest błąd halla to bym spróbował go podmienić na jeszcze jakiś inny.
U mnie jak wysiadł czujnik punktu zapłonu (G4) to też wywalało czasami błąd halla (razem z błędm czujnika G4) ale po wymianie G4, ten sam hall pracuje do dzisiaj.

Immo w tym roczniku raczej nie ma.
I nie jest powiązane z licznikami, nie było w licznikach nawet w A4kach do 1997 roku, tylko był osobny immobox (80tki, A4 do 1997): http://obrazki.elektroda.net/86_1162169856.jpg nie wiem jak ABC ale nowsze silniki jak ADR, ADP odpalały i gasły tak jak piszesz. Bez liczników powinien odpalić.
Wiktorek1994 pisze:Generalnie z tego co sie zdarzylem zorientować do tej pory. Czujnik liczby obrotów odpowiada za iskrę, a hall za wtrysk. Jak dla mnie problem jest ewidentnie z zapłonem ponieważ podlewanie nie pomaga.
Hall to tylko czujnik położenia wałka aby sterownik widział kiedy dany cylinder jest w suwie sprężania albo wydechu (wałek rozrządu obraca się 2 razy wolniej niż wał a to jego krzywki determinują kiedy silnik jest w suwie wydech>ssanie a kiedy sprężanie>praca).
Bez któregokolwiek z 3 czujników (2 indukcyjne wału i hall) nie odpali.
Sprawdź LEDem 12V przy kręceniu rozrusznikiem czy będzie migać jak podłączysz do środkowego oraz plusa albo minusa.
U mnie gdy silnik pracuje mogę odłączyć Halla i dalej będzie chodził (choć nie sprawdzałem jak długo).

Tu masz ssp o wtrysku tego silnika: www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF tylko jak nie znasz niemieckiego to zostaje jakieś online ocr + google translate.


EDIT

Zobacz czy masy są dobrze przykręcone do kolektora.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 29 paź 2014, 18:46

Cześć :-) Nie wiem czy to pomorze ale kiedy zdejmowałem przy swoim osłony wałków rozrządu miałem problem hmm taki sam,przez moją nie uwagę.Trochę mnie to wkurzyło jak Ciebie.Przy ponownym montażu nie przykręciłem kabli (mas) właśnie o których wspomniał Aldi jak się domyślam.Patrząc od przodu są to trzy kable hmm u mnie tak jest.Ja mam je przykręcone do osłony właśnie wałków rozrządu z tyłu po lewej.Może któryś również jest gdzieś przerwany mimo że jest na swoim miejscu przez co takie fiku miku.Pozdrawiam :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 30 paź 2014, 17:42

hall na walku rozrządu sluzy tylko do odpalania później już tylko dwa pozostale sa ważne

Dawid89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 maja 2014, 07:17

Post autor: Dawid89 » 30 paź 2014, 20:04

a ja bym sprawdził silnik krokowy jesli silnik nagle pada jest to zawor biegu jałowego i od obrotow

np. jedziesz jedziesz silniczek nie ma napiecia i auto z gasnie bo nic go nie podrzymuje kolega mial taki przypadek popsikał wd40 tak jak mu mowilem przeczyscil benzynie na 24 h i jest ok

chodz nie wiem czy krokowce roznia sie 2,6 i 2,8

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 paź 2014, 23:20

Dawid89, jak jemu to auto wcale nie odpala.
Dawid89 pisze: chodz nie wiem czy krokowce roznia sie 2,6 i 2,8
Różnią się tym że w ABC jest prawdziwy silniczek krokowy z budowy. 2.8 ma elektromagnetyczny zawór (taki jak np. jest w: NG, ABK, AAD, 3A, 6A, ACE) tylko ludzie nazywają to "krokowcem".

Ten z ABC to precyzyjny silniczek który dzięki dwóm oddzielnym uzwojeniom może być pokręcany po jednym kroku. Silniczek porusza gwintem który to wykręcając się wysuwa trzpień. Po odłączeniu zasilania zostaje on w pozycji jakiej był.
Ten z AAH działa na zasadzie elektromagnesu, który sterowany sygnałem PWM wytwarza pole magnetyczne o natężeniu zależnym od wypełnienia sygnału PWM. Ten elektromagnes przyciąga element, który otwierając się zwiększa przepływ powietrza. Gdy od tego zaworu odłączy się zasilanie to sprężyna powoduje że wraca on do pozycji początkowej.

Awatar użytkownika
stawsz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 342
Rejestracja: 16 lut 2014, 19:24
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: stawsz » 30 paź 2014, 23:49

czy to auto nie ma/miało przypadkiem jakiegoś ukrytego odcięcia antykradzieżowego ,często podłączają przekaźnik pod kostkę od modułu zapłonowego i czasem jak kable zwierają to nie odpala lub odpala na razy - bezpieczniki sa całe , nie przepala w trakcie przekręcenia zapłonu?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 31 paź 2014, 09:56

tak se mysle ze jeżeli gasnie w czasie jazdy to tylko wina może być czujnika na kole zamachowym bo po jego odlaczeniu auto dopiero gasnie . TAk jak aldi wspomniał musza być wszystkie 3 czujniki sprawne bo inaczej nie odpali . Czujki masz zmienione ok . Popatrz pod osłonkami gumowymi wtyczek na wiązce silnika do tych czujek . U mnie były poprzecierane przewody .

Wiktorek1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2014, 13:03

Post autor: Wiktorek1994 » 31 paź 2014, 14:45

Witajcie.
Generalnie statek zrobiony już oddany.
Po sprawdzeniu wszystkiego i wykluczeniu wszystkiego :-P
Postanowiliśmy zdiagnozować dokładnie układ paliwowy który notabene działał poprawnie. Pomiar manometrem dał odpowiedż. Załamany był przewód od pompy do listwy i blokował przepływ. Wymieniony i auto działa aż miło.
Po prostu dostawał za mało paliwa, co dziwne bo z samostartu nawet nie kichnął.

Jeszcze raz dzieki wszystkim za dobre chęci. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 31 paź 2014, 15:34

hee od takich rzeczy się zaczyna !!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl