Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pożar komory silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
gaceq2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2013, 10:59
Lokalizacja: Ełk

[B4 2.0 ABK] Pożar komory silnika

Post autor: gaceq2 » 31 paź 2014, 14:26

Witam
Mam taki problem, jechałem dziś rano do pracy i nagle silnik szarpnął i zgasł jakby coś przestało działać ( już nie pierwszy raz), więc stanąłem na poboczu i próbowałem odpalić ale nic z tego (rozrusznik kręcił słychać było że zaskakuje ale nie może z jakiegoś powodu), wcześniej też to miałem ale po jakimś czasie odpalał i wszystko było ok, ale spod maski tym razem poszedł dym i od kopułki zaczął się palić i spaliło przewody świec i kilka innych popaliło. Jakoś to ugasiłem ale nie znam przyczyny i bardzo proszę o pomoc. Silnik 2.0 ABK bez LPG.
Z góry dziękuje!

Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-11-08, 18:24
tag ma być na początku tematu :!:
Ostatnio zmieniony 08 lis 2014, 18:23 przez gaceq2, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 paź 2014, 15:32

Tamtędy idzie gruby przewód alternatora może on miał zwarcie.

Awatar użytkownika
gaceq2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2013, 10:59
Lokalizacja: Ełk

Post autor: gaceq2 » 31 paź 2014, 19:43

Jest ten przewód ale tylko lekko nadpalony, a kopułka spaliła się prawie doszczętnie, więc to chyba nie to.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 08 lis 2014, 18:16

Prawdopodobnie cewka... ja mialem dym w dolocie i nie chciał odpalać winna była cewka, zmieniłem i działa do teraz. Spróbuj nie zaszkodzi. Ja swoją kupiłem OE od skody 130zł dałem.

Awatar użytkownika
gaceq2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2013, 10:59
Lokalizacja: Ełk

Post autor: gaceq2 » 09 lis 2014, 14:10

Tak kopułka wygląda po ugaszeniu. Byłem z tym u mechanika i też nie potrafił wyjaśnić jak to się stało. Obrazek

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 09 lis 2014, 20:47

dziwna sprawa nawet bardzo. Albo tak dbasz o auto że przewody jak i świece pamiętają fabrykę, uszkodzone przewody jak i świece tak mogą się objawić paląc przewody jak i samą cewkę . Mały link o przewodach wn http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... uszkodzen/ Zmień świece i przewody, kopułkę palec i jak trzeba cewkę.

Awatar użytkownika
gaceq2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2013, 10:59
Lokalizacja: Ełk

Post autor: gaceq2 » 10 lis 2014, 17:28

Przewody i świece wymieniałem w maju (świece NGK przewody Magneti Marelli) bo jakiś zwierz mi pogryzł :-/ . W tej chwili po awarii wymieniłem kopułkę, palec aparatu zapłonowego oraz przewody, lecz świec nie wymieniłem i jaki związek mogą mieć świece z tym zdarzeniem?
Co mogło być przyczyną bo szukałem na forum i podobnego przypadku nie znalazłem, a chciałbym zapobiec następnej takiej awrii. Podłączałem nawet na komputer i tylko błąd 518 (czujnik położenia przepustnicy) i nic więcej. I jeszcze wracając do czujnika wymieniłem go ok 2 lata temu na nowy oczywiście, nawet numer się zgadzał, ale niekiedy szarpnie (czyżby wadliwy, albo trzeba go jakoś ustawić?) Pomóżcie w tym temacie i z góry wielkie dzięki za zainteresowanie <piwo> .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lis 2014, 20:03

gaceq2 pisze:Tak kopułka wygląda po ugaszeniu. Byłem z tym u mechanika i też nie potrafił wyjaśnić jak to się stało.
Zła jakość przewodów i wilgoć. Doszło do samozapłonu izolacji temat znany w kabelkologi. Użyto w izolacji kiepskich materiałów.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lis 2014, 08:29

gaceq2 pisze: I jeszcze wracając do czujnika wymieniłem go ok 2 lata temu na nowy oczywiście,
ale nowy w sensie ori czy jakiś chinol :?: z tego co wiem należy przeprowadzić adaptację w zależności od rocznika robi się to albo vagiem albo na multimetr, dzieś o tym było na forum napisane.

Awatar użytkownika
gaceq2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2013, 10:59
Lokalizacja: Ełk

Post autor: gaceq2 » 11 lis 2014, 09:11

Czujnik nowy numer ori się zgadza, jedna wtyczka bo manual, a rocznik 92 i szukałem na forum i wyczytałem że nie muszę go adoptować.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lis 2014, 09:22

gaceq2, a ile dałeś :?: jak mogę zapytać bo ja tez poszukuję a już usłyszałem cenę coś ponad pićset :shock:

A błąd próbowałeś kasować, pojawia się ponownie :?: możliwe że się już zdupcył.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 11 lis 2014, 19:45

co do przewodów to pora roku mokra i nie jedna benzyna o poranku ma problem z odpaleniem i jazdą. A świece mają to do tego że wielkość przerwy i ich stan ma wpływ na przewody zwłaszcza o tej porze roku ( latem to na kiepskich kablach nawet można jeździć ). Jest tam dość wysokie napięcie i przy jakimś przebiciu w najgorszym wypadku może się skończyć jak u ciebie. Tak więc sprawdź też świece, ich barwę ( prawidłowa to ceglasta ) przerwę jaką maj. W opcji czujnika musiał bym znaleźć graty od ABK bo nie pamiętam jak to było, a u mnie w ADA jest on przykręcany na fasolkach i wystarczyło go lekko przesunąć by podczas ruchu przepustnicą z 0 buło słychać "tik" mikro włącznika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2014, 19:54

Swiece nic do tego nie mają tylko sam fakt że szedł prąd dość spory. Jedyna rada taka że kupować kable znanych firm i broń borze jakieś leżaki magazynowe które często na rynku się zdarzają. A jeszcze inaczej przewody mogły być źle przechowywane i izolacja straciła wartość przeciw palną.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 11 lis 2014, 20:13

? wedle mnie mają wpływ, bo choćby wielkość przerwy im większa tym więcej prądu potrzeba do przeskoku iskry co daje temperaturę, do tego wilgoć słabe przewody i koniec może być taki. Zresztą z przykładu mam obecnie do zabawy cordobe i już mglistego poranka nie odpala ( kable twarde, świece 3 elektrodowe z ogromnymi przerwami ) zmiana świec na pojedyncze z malutką przerwą i już było lepiej

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2014, 20:30

Większa przerwa spowoduje większy prąd ale i tak urządzenia są do tego dostosowane i powinne wytrzymać dużo więcej wiec to nie w tym problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl