[B4 2.0 ABK] Pożar komory silnika
[B4 2.0 ABK] Pożar komory silnika
Witam
Mam taki problem, jechałem dziś rano do pracy i nagle silnik szarpnął i zgasł jakby coś przestało działać ( już nie pierwszy raz), więc stanąłem na poboczu i próbowałem odpalić ale nic z tego (rozrusznik kręcił słychać było że zaskakuje ale nie może z jakiegoś powodu), wcześniej też to miałem ale po jakimś czasie odpalał i wszystko było ok, ale spod maski tym razem poszedł dym i od kopułki zaczął się palić i spaliło przewody świec i kilka innych popaliło. Jakoś to ugasiłem ale nie znam przyczyny i bardzo proszę o pomoc. Silnik 2.0 ABK bez LPG.
Z góry dziękuje!
Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-11-08, 18:24
tag ma być na początku tematu :!:
Mam taki problem, jechałem dziś rano do pracy i nagle silnik szarpnął i zgasł jakby coś przestało działać ( już nie pierwszy raz), więc stanąłem na poboczu i próbowałem odpalić ale nic z tego (rozrusznik kręcił słychać było że zaskakuje ale nie może z jakiegoś powodu), wcześniej też to miałem ale po jakimś czasie odpalał i wszystko było ok, ale spod maski tym razem poszedł dym i od kopułki zaczął się palić i spaliło przewody świec i kilka innych popaliło. Jakoś to ugasiłem ale nie znam przyczyny i bardzo proszę o pomoc. Silnik 2.0 ABK bez LPG.
Z góry dziękuje!
Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-11-08, 18:24
tag ma być na początku tematu :!:
Ostatnio zmieniony 08 lis 2014, 18:23 przez gaceq2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
dziwna sprawa nawet bardzo. Albo tak dbasz o auto że przewody jak i świece pamiętają fabrykę, uszkodzone przewody jak i świece tak mogą się objawić paląc przewody jak i samą cewkę . Mały link o przewodach wn http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... uszkodzen/ Zmień świece i przewody, kopułkę palec i jak trzeba cewkę.
Przewody i świece wymieniałem w maju (świece NGK przewody Magneti Marelli) bo jakiś zwierz mi pogryzł . W tej chwili po awarii wymieniłem kopułkę, palec aparatu zapłonowego oraz przewody, lecz świec nie wymieniłem i jaki związek mogą mieć świece z tym zdarzeniem?
Co mogło być przyczyną bo szukałem na forum i podobnego przypadku nie znalazłem, a chciałbym zapobiec następnej takiej awrii. Podłączałem nawet na komputer i tylko błąd 518 (czujnik położenia przepustnicy) i nic więcej. I jeszcze wracając do czujnika wymieniłem go ok 2 lata temu na nowy oczywiście, nawet numer się zgadzał, ale niekiedy szarpnie (czyżby wadliwy, albo trzeba go jakoś ustawić?) Pomóżcie w tym temacie i z góry wielkie dzięki za zainteresowanie .
Co mogło być przyczyną bo szukałem na forum i podobnego przypadku nie znalazłem, a chciałbym zapobiec następnej takiej awrii. Podłączałem nawet na komputer i tylko błąd 518 (czujnik położenia przepustnicy) i nic więcej. I jeszcze wracając do czujnika wymieniłem go ok 2 lata temu na nowy oczywiście, nawet numer się zgadzał, ale niekiedy szarpnie (czyżby wadliwy, albo trzeba go jakoś ustawić?) Pomóżcie w tym temacie i z góry wielkie dzięki za zainteresowanie .
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
co do przewodów to pora roku mokra i nie jedna benzyna o poranku ma problem z odpaleniem i jazdą. A świece mają to do tego że wielkość przerwy i ich stan ma wpływ na przewody zwłaszcza o tej porze roku ( latem to na kiepskich kablach nawet można jeździć ). Jest tam dość wysokie napięcie i przy jakimś przebiciu w najgorszym wypadku może się skończyć jak u ciebie. Tak więc sprawdź też świece, ich barwę ( prawidłowa to ceglasta ) przerwę jaką maj. W opcji czujnika musiał bym znaleźć graty od ABK bo nie pamiętam jak to było, a u mnie w ADA jest on przykręcany na fasolkach i wystarczyło go lekko przesunąć by podczas ruchu przepustnicą z 0 buło słychać "tik" mikro włącznika.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
? wedle mnie mają wpływ, bo choćby wielkość przerwy im większa tym więcej prądu potrzeba do przeskoku iskry co daje temperaturę, do tego wilgoć słabe przewody i koniec może być taki. Zresztą z przykładu mam obecnie do zabawy cordobe i już mglistego poranka nie odpala ( kable twarde, świece 3 elektrodowe z ogromnymi przerwami ) zmiana świec na pojedyncze z malutką przerwą i już było lepiej