Hej, koledzy, naprawiam(gwintuje głębiej) aktualnie insert w misce od rurki na którą nakręca się filtr oleju
I pojawił się problem. Otóż podobno gwint filtra oleju(czyli też tej rurki i insertu w misce) to m18x1.5. Kupiłem taki gwintownik zrobiłęm piękny gwint i zonk-rurka nie chce się dobrze wkręcić... Zaczynam ise zastanawiać czy ten gwint to na pewno m18x1.5; niby gwintownik wkręca się zarówno w filtr oleju jak i tą nakrętke na rurce, ale one nie są długie więc jeśli skok różni się tylko trochę to może się wkrecać w krotkie gwinty a przy ponad 2 obotach zaczyna się blokować.
Chciałem głównie zapytać czy ktoś może potwieridzć że gwint filtra oleju do aah to 18x1.5?
Zastanawiam się tez czyu gwintownaik który mam nie jest jakiś lewy(w przenośni;) )-był dosyć tani i chyba używany, może byc poprsotu mocno starty..
Edit:
Dobra, dałem dupy jak talalal...
Dla potomnych: gwint filtra oleju audi 2.8 aah UNF 3/4''-16 Także calowy, bardzo podobny do m18x1.5... Teraz mam rurke z UNF 3/4''-16 i gniazdo m18x1.5... Chyba kupei narzynke m18x1.5 i przegwintuje rurkę (m18x1.5 jest nieco mniejsze więć powinno być z czego zebrać z rurki...)
[b4 aah] jaki gwint w filtrze oleju?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
[b4 aah] jaki gwint w filtrze oleju?
Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, 17:43 przez Piotrekłdz, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć Napiszę co ja bym spróbował zrobić w takiej sytuacji.Po pierwsze zatkał bym spokojnie szmatką dość głęboko wlot oleju ale tak żeby później wyciągnąć ją swobodnie.Zeszlifował tę resztkę co została bo się jeszcze ukruszy w przyszłości.Poszukał bym miedzianej rurki o takiej samej średnicy lub ciut większej jeśli nie będzie tej średnicy.Nagwintować i dociąć tak żeby się ładnie wkręciła w podstawę oraz żeby filtr wzorowo się na niej zakręcił.Podstawę nagwintować odpowiednio do narzynki rurki.Po osuszeniu, na czerwonym kleju do śrub wkręcić rurkę do podstawy filtra oleju i zostawić na dwie godziny.Czerwonego kleju używa się jeśli chcemy coś związać na amen.Uwierz że tak będzie. Jeśli nie dopasujesz średnicę rurki a będzie ciut większa to zostaje gwintowanie za każdym razem przy wymianie oleju gwintu w filtrze.Hmm ostateczność, wymiana na nowy podzespół po prostu.Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków