Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 aah] jaki gwint w filtrze oleju?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

[b4 aah] jaki gwint w filtrze oleju?

Post autor: Piotrekłdz » 18 lut 2014, 17:07

Hej, koledzy, naprawiam(gwintuje głębiej) aktualnie insert w misce od rurki na którą nakręca się filtr oleju

Obrazek

I pojawił się problem. Otóż podobno gwint filtra oleju(czyli też tej rurki i insertu w misce) to m18x1.5. Kupiłem taki gwintownik zrobiłęm piękny gwint i zonk-rurka nie chce się dobrze wkręcić... Zaczynam ise zastanawiać czy ten gwint to na pewno m18x1.5; niby gwintownik wkręca się zarówno w filtr oleju jak i tą nakrętke na rurce, ale one nie są długie więc jeśli skok różni się tylko trochę to może się wkrecać w krotkie gwinty a przy ponad 2 obotach zaczyna się blokować.

Chciałem głównie zapytać czy ktoś może potwieridzć że gwint filtra oleju do aah to 18x1.5?

Zastanawiam się tez czyu gwintownaik który mam nie jest jakiś lewy(w przenośni;) )-był dosyć tani i chyba używany, może byc poprsotu mocno starty..


Edit:
Dobra, dałem dupy jak talalal...

Dla potomnych: gwint filtra oleju audi 2.8 aah UNF 3/4''-16 Także calowy, bardzo podobny do m18x1.5... Teraz mam rurke z UNF 3/4''-16 i gniazdo m18x1.5... Chyba kupei narzynke m18x1.5 i przegwintuje rurkę (m18x1.5 jest nieco mniejsze więć powinno być z czego zebrać z rurki...)
Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, 17:43 przez Piotrekłdz, łącznie zmieniany 1 raz.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 19 lut 2014, 14:39

Cześć :-) Napiszę co ja bym spróbował zrobić w takiej sytuacji.Po pierwsze zatkał bym spokojnie szmatką dość głęboko wlot oleju ale tak żeby później wyciągnąć ją swobodnie.Zeszlifował tę resztkę co została bo się jeszcze ukruszy w przyszłości.Poszukał bym miedzianej rurki o takiej samej średnicy lub ciut większej jeśli nie będzie tej średnicy.Nagwintować i dociąć tak żeby się ładnie wkręciła w podstawę oraz żeby filtr wzorowo się na niej zakręcił.Podstawę nagwintować odpowiednio do narzynki rurki.Po osuszeniu, na czerwonym kleju do śrub wkręcić rurkę do podstawy filtra oleju i zostawić na dwie godziny.Czerwonego kleju używa się jeśli chcemy coś związać na amen.Uwierz że tak będzie. Jeśli nie dopasujesz średnicę rurki a będzie ciut większa to zostaje gwintowanie za każdym razem przy wymianie oleju gwintu w filtrze.Hmm ostateczność, wymiana na nowy podzespół po prostu.Pozdrawiam :-)

FUCKER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 02 gru 2011, 13:01

Post autor: FUCKER » 01 lis 2014, 00:26

Mam ten sam problem. Kupiłem auto z urwanym filtrem. I szukam takiego gwintownika ?

Mój silnik to 2.4 165KM ARJ. Pewnie to ten sam gwint co w twoim.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 lis 2014, 07:55

Chyba tam jest gwinta taki jak idzie do filtra (tulejka łącząca z filtrem jest nagwintowana tak samo z obu stron).

Do filtra jest gwint UNF 3/4''-16

UNF – gwint calowy, zunifikowany, drobnozwojny,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga