Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 90 2.3 20v (7a)]momenty dokrecania korb i glowicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

[b3 90 2.3 20v (7a)]momenty dokrecania korb i glowicy

Post autor: krystek » 18 sty 2011, 19:11

Witam :)Zna ktos morze momenty dokrecenia korb i głowicy w 7A??dzieki i pozdrawiam

witek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:55
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: witek88 » 18 sty 2011, 19:36

Co do głowicy to powinna być kartka razem z uszczelką o momencie dokręcania, ale tak ok 100-110 niutonów, nie ma co przesadzać to nic nie daje, jak głowica jest prosta to będzie trzymało bez problemu.
A co do korbowodów, również nie ma co przesadzać, szpilki są dość cienkie, bodajże 8mm, do tego gwinty o małym skoku, myślę że ok 80-90 niutonów będzie ok.
Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 18 sty 2011, 19:39

niestety kartki przy uszczelce nie ma:/ja niestety nie moge znalezc E-techa,tam sa takie info:/

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 18 sty 2011, 19:49

a jaką uszczelke kupiłeś :?:

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 18 sty 2011, 19:50

elringa-1,82mm

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 18 sty 2011, 20:05

Moment dokręcania głowicy:
krok 1. 30 Nm, krok 2. 60 Nm, krok 3. 2x90*

[ Dodano: 2011-01-18, 20:17 ]
"A co do korbowodów, również nie ma co przesadzać, szpilki są dość cienkie, bodajże 8mm, do tego gwinty o małym skoku, myślę że ok 80-90 niutonów będzie ok. "

Nie będzie ok bo się po zrywają szpilki. Zresztą te szpilki powinno się po każdym odkręceniu wymieniać na nowe wraz z nowymi nakrętkami.

Momenty dokręcania:

krok 1. 30 Nm, krok 2. 90*

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 18 sty 2011, 20:40

szpilki głowicy rozumiem i nawet na uszczelce jest to wspomniane bynajmniej u mnie AJUSA to sugerowała ale z czymś takim się nie spotkałem
Kris0109 pisze:Zresztą te szpilki powinno się po każdym odkręceniu wymieniać na nowe wraz z nowymi nakrętkami.

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 18 sty 2011, 20:55

A ja się spotkałem. Można sobie o tym po czytać. To są szpilki po przeciągane i jeżeli skręcimy motor na nich jeszcze raz to nic nie powinno się stać ale znam przypadki kiedy przydarzyło się innym, że przez tą oszczędność mieli dziurę w bloku.

[ Dodano: 2011-01-18, 21:16 ]
Oczywiście nie mówię, że to na pewno skończy się awarią ale po prostu znam takie przypadki. Piszę o tym dla dobra innych. Jak wiadomo silnik to nie miejsce na oszczędności i stosowania jakiś patentów.

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 18 sty 2011, 21:59

panowie,ja jestem mechanikiem i nie oszczedzam na swojej niuni,wszystko mam nowe,w głowicy juz wczesniej zrobiłem mody i pierścienie nie wytrzymały:/mimo to kupiłem nowe szpilki,tamte mają 4-5 miesiecy:/mi chodzi o konkretne dane techniczne,miałem e-techa ale robiłem system i nie moge znalezć płyty:/z tego co wiem to głowice powinno się dokręcić z siłami krok1-20Nm,krok 2-40Nm,krok3-180stopni,do korb to myśle że 90Nm to troche za dużo,ja chciałbym się po prostu upewnić żeby skręcić jak fabryka nakazała:)
Sorki że nie określiłem się dokładnie wcześniej
pozdrawiam 8-)

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 18 sty 2011, 22:24

Moje dane pochodzą z Autodaty i z kartki która była przy uszczelce Victora Rainza.

olaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 02 lis 2012, 19:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: olaf » 01 lis 2014, 09:53

Koledzy, proszę o pomoc tak przy święcie postanowiłem w ciszy i spokoju poskładać silnik i mam pytanie. Wie ktoś może jaką siłą dokręcić panewki główne ?!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2014, 16:50

Znalazłem informacje, że tylko 60Nm bez dokręcania dalej o jakiś kąt.

olaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 02 lis 2012, 19:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: olaf » 01 lis 2014, 18:58

aldi pisze:Znalazłem informacje, że tylko 60Nm bez dokręcania dalej o jakiś kąt.
Wydaje mi się że mało :)

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 01 lis 2014, 19:07

to daj mu 120Nm i potem się zstanawiaj czemu nie chodzi albo się urwało ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2014, 20:29

I to pewnie będzie powtórnie wkręcona używana śruba.

Nowsze vagowskie silniki mają 60Nm + 90°

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl