[b3 90 2.3 20v (7a)]momenty dokrecania korb i glowicy
[b3 90 2.3 20v (7a)]momenty dokrecania korb i glowicy
Witam :)Zna ktos morze momenty dokrecenia korb i głowicy w 7A??dzieki i pozdrawiam
Co do głowicy to powinna być kartka razem z uszczelką o momencie dokręcania, ale tak ok 100-110 niutonów, nie ma co przesadzać to nic nie daje, jak głowica jest prosta to będzie trzymało bez problemu.
A co do korbowodów, również nie ma co przesadzać, szpilki są dość cienkie, bodajże 8mm, do tego gwinty o małym skoku, myślę że ok 80-90 niutonów będzie ok.
Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
A co do korbowodów, również nie ma co przesadzać, szpilki są dość cienkie, bodajże 8mm, do tego gwinty o małym skoku, myślę że ok 80-90 niutonów będzie ok.
Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Moment dokręcania głowicy:
krok 1. 30 Nm, krok 2. 60 Nm, krok 3. 2x90*
[ Dodano: 2011-01-18, 20:17 ]
"A co do korbowodów, również nie ma co przesadzać, szpilki są dość cienkie, bodajże 8mm, do tego gwinty o małym skoku, myślę że ok 80-90 niutonów będzie ok. "
Nie będzie ok bo się po zrywają szpilki. Zresztą te szpilki powinno się po każdym odkręceniu wymieniać na nowe wraz z nowymi nakrętkami.
Momenty dokręcania:
krok 1. 30 Nm, krok 2. 90*
krok 1. 30 Nm, krok 2. 60 Nm, krok 3. 2x90*
[ Dodano: 2011-01-18, 20:17 ]
"A co do korbowodów, również nie ma co przesadzać, szpilki są dość cienkie, bodajże 8mm, do tego gwinty o małym skoku, myślę że ok 80-90 niutonów będzie ok. "
Nie będzie ok bo się po zrywają szpilki. Zresztą te szpilki powinno się po każdym odkręceniu wymieniać na nowe wraz z nowymi nakrętkami.
Momenty dokręcania:
krok 1. 30 Nm, krok 2. 90*
A ja się spotkałem. Można sobie o tym po czytać. To są szpilki po przeciągane i jeżeli skręcimy motor na nich jeszcze raz to nic nie powinno się stać ale znam przypadki kiedy przydarzyło się innym, że przez tą oszczędność mieli dziurę w bloku.
[ Dodano: 2011-01-18, 21:16 ]
Oczywiście nie mówię, że to na pewno skończy się awarią ale po prostu znam takie przypadki. Piszę o tym dla dobra innych. Jak wiadomo silnik to nie miejsce na oszczędności i stosowania jakiś patentów.
[ Dodano: 2011-01-18, 21:16 ]
Oczywiście nie mówię, że to na pewno skończy się awarią ale po prostu znam takie przypadki. Piszę o tym dla dobra innych. Jak wiadomo silnik to nie miejsce na oszczędności i stosowania jakiś patentów.
panowie,ja jestem mechanikiem i nie oszczedzam na swojej niuni,wszystko mam nowe,w głowicy juz wczesniej zrobiłem mody i pierścienie nie wytrzymały:/mimo to kupiłem nowe szpilki,tamte mają 4-5 miesiecy:/mi chodzi o konkretne dane techniczne,miałem e-techa ale robiłem system i nie moge znalezć płyty:/z tego co wiem to głowice powinno się dokręcić z siłami krok1-20Nm,krok 2-40Nm,krok3-180stopni,do korb to myśle że 90Nm to troche za dużo,ja chciałbym się po prostu upewnić żeby skręcić jak fabryka nakazała:)
Sorki że nie określiłem się dokładnie wcześniej
pozdrawiam 8-)
Sorki że nie określiłem się dokładnie wcześniej
pozdrawiam 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków