Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 RU] Audi 80 1.8 75km

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
KUNAvanJUNIOR.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 lis 2014, 16:25

[B3 1.8 RU] Audi 80 1.8 75km

Post autor: KUNAvanJUNIOR. » 01 lis 2014, 17:28

Cześć wszystkim!
Otóż mam taki problem z moim Audi, że mój silnik jest już na wykończeniu a mianowicie gdy się zagrzeje to strasznie kopci i bierze duże ilości oleju :(
Myślałem już żeby zrobić mu mini remont (uszczelniacze,pierścienie,uszczelki,dotarcie zaworów itp) ale mniejsza oto. Moje pytanie dotyczy tego czy na miejsce mojego silnika tzn 1.8 RF 75km wejdzie P&P silnik 1.8 SF ten 88/90 km albo 1.8 NE/JV

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2014, 18:44

Powinien wejść, gaźnik też siądzie na kolektor bez problemu bo w tych silnikach był też keihin.

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 01 lis 2014, 18:52

SF powinien wejść bez problemu, natomiast silniki NE mają chyba w bloku taka zaślepkę na pompę paliwa, odkręcasz zaślepkę i zakładasz pompę którą miałeś w RU także również powinien pasować :-)

KUNAvanJUNIOR.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 lis 2014, 16:25

Post autor: KUNAvanJUNIOR. » 01 lis 2014, 19:04

czyli najlepszym sposobem będzie wsadzenie SF'a ? czyli wszystko w mojego silnika przekładam do SF ? kolektory nie kolektory itp? gaźnik podejdzie chyba ale co z aparatem zapłonowym?

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 01 lis 2014, 19:22

kolektory chyba są takie same więc ich przekładać nie musisz jeżeli będą w "nowym" silniku, aparat zapłonowy w SF i RU jest chyba też ten sam więc nie powinno być problemu :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2014, 20:21

popkuszdw pisze:natomiast silniki NE mają chyba w bloku taka zaślepkę na pompę paliwa,
To chyba PM bo w NE też jest mechaniczna pompka paliwa i pompka będzie działać.

A ponoć w silnikach, które nie miały mechanicznej pompki pod tym dekielkiem nie ma krzywki na wałku pośrednim, więc pompka nie będzie pracować.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 04 lis 2014, 00:21

aldi pisze:A ponoć w silnikach, które nie miały mechanicznej pompki pod tym dekielkiem nie ma krzywki na wałku pośrednim, więc pompka nie będzie pracować.
Cześć :-) Dla świętego spokoju napisałem SF ale to co jest w B3 to silnik VW Passata RP czyli taki PM Audi hmm według mnie.Był na mono wtrysku i pod tym deklem była krzywka pod pompkę paliwa.Pozdrawiam :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lis 2014, 00:49

Dlatego napisałem asekuracyjnie "ponoć". Nawet kiedyś ktoś z forum próbował przykręcić taką pompkę do silnika w którym nie znalazł tej krzywki.

EDIT

Spojrzałem na numery części i silniki 1Y,SB 3A,6A,AAD RN,PM,PP.NE, JN,DZ,SF,RU, ABB miały wałek o numerze 049115017B który ma krzywkę.
A silniki 2.0 3A, AAD, 6A mają wałek bez tej krzywki 053115017

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 04 lis 2014, 01:29

Aldi <ok> a teraz rozwiałeś wszystkie wątpliwości na przyszłość dla tych co mają gaźniki.To 2.0 ABT na pewno też nie będzie miało krzywki,szkoda.Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2014-11-07, 11:20 ]
To jeszcze rozwiej jedno bo w obu przypadkach jest 6A,pewnie z pośpiechu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl