[B4 TDI 1Z]Problem ze zbieżnością
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubin
[B4 TDI 1Z]Problem ze zbieżnością
Witajcie. Mam problem z zawieszeniem. Wymienione zostało: tuleje sanek, tuleje wahaczy, końcówki drążków, końcówki wahaczy, poduszki amortyzatorów oraz łożyska amortyzatorów. po tym wszystkim ustawiona została zbieżność. Mój problem polega na tym że w momencie kiedy auto straci przyczepność podczas przyśpieszania muszę kontrować ciągle kierownicą w prawo i lewo(auto samo zmienia delikatnie kierunek). drugim problemem jest to że przy pełnym skręcie koła szarpią po podłożu tak jakby w momencie pełnego skrętu gubiły zbieżność i każde jechało w inną stronę. Dodam że podczas jazdy na wprost auto nie ściąga jedzie jak po sznurku, opony też różne testowałem i nie pomogło. czy ktoś ma jakiś pomysł co może mieć wpływ na to?? Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Mam ten sam problem co i kolega, jak dobrze chce przycisnąć przy wyprzedzaniu, to muszę kierownice dwoma rękoma trzymać żeby w rów albo w auto obok nie wpaść, no i mam taki objaw dodatkowy jeśli lecę sobie około 100km/h to mam drgania na kierownicy, wystarczy że dam lekko w prawo, lub w lewo to drgania ustają, również jak gwałtownie chcę przyspieszyć niekoniecznie wymijać to delikatnie czuć przy pedale w podłodze jak drgania ustają, no ale przecież nie będe szlaczkiem jeździć po to żeby mi nie biło na kierownicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubin
oglądałem drążki i porównywałem je wizualnie z drążkami brata bo też ma 80 b4 i wyglądają wręcz identycznie. drgania kierownicy mam ale głównie przy hamowaniu. A powiedzcie mi jakby wkłady amortyzatorów miały luz w mcpersonie miały luz to mógł by być taki efekt ponieważ jest to jedyny element wraz ze sprężyną który nie był zmieniany a mam wrażenie że coś mi jeszcze z prawej strony popukuje na krótkich dziurach??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Odkąd mam auto to do amorków nie zaglądałem, poza jedną poduszką amora bo tak waliło na dołkach że strach było jechać ale myślę zrobić komplet bo wizualnie wyglądają na zmęczone zarówno spręzyny i amory, jeszcze zaobserwowałem takie zjawisko jak na nierównej drodze jak jade około 50/60km/h to autkiem wiadomo że buja trochę, no i jeśli autko mi się bujnie na lewą stronę to kierownica ma taki szybki ruch w prawą stronę... :roll:
A co z maglownicą? wspomaganie działa mi prawidłowo płyn trzyma stan ostatnio wymieniłem na febi zielony minerał...
A co z maglownicą? wspomaganie działa mi prawidłowo płyn trzyma stan ostatnio wymieniłem na febi zielony minerał...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To akurat w tym aucie jest normalne , moje i zapewne kazde inne ,również się tak zachowuje ,przy skręconych na max kołachMXdawid pisze: przy pełnym skręcie koła szarpią po podłożu tak jakby w momencie pełnego skrętu gubiły zbieżność i każde jechało w inną stronę.
To może nie do końca jest normalne ,ale trzeba wziąść pod uwagę,że koła tracąc przyczepność ,zawsze powodują chwilowe "myszkowanie " przodu auta ...ale normalnie jest to raczej delkatny objaw ,więc jak jest to jakoś bardziej odczuwalne ,to nie jest normalnie i świadczy prawdopodobnie o jakimś "luzie " w zawieszeniu ,bądz w układzie kierowniczymMXdawid pisze:w momencie kiedy auto straci przyczepność podczas przyśpieszania muszę kontrować ciągle kierownicą w prawo i lewo(auto samo zmienia delikatnie kierunek).
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok