Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z]Problem ze zbieżnością

ODPOWIEDZ
MXdawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubin

[B4 TDI 1Z]Problem ze zbieżnością

Post autor: MXdawid » 01 lis 2014, 21:24

Witajcie. Mam problem z zawieszeniem. Wymienione zostało: tuleje sanek, tuleje wahaczy, końcówki drążków, końcówki wahaczy, poduszki amortyzatorów oraz łożyska amortyzatorów. po tym wszystkim ustawiona została zbieżność. Mój problem polega na tym że w momencie kiedy auto straci przyczepność podczas przyśpieszania muszę kontrować ciągle kierownicą w prawo i lewo(auto samo zmienia delikatnie kierunek). drugim problemem jest to że przy pełnym skręcie koła szarpią po podłożu tak jakby w momencie pełnego skrętu gubiły zbieżność i każde jechało w inną stronę. Dodam że podczas jazdy na wprost auto nie ściąga jedzie jak po sznurku, opony też różne testowałem i nie pomogło. czy ktoś ma jakiś pomysł co może mieć wpływ na to?? Pozdrawiam

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 01 lis 2014, 21:53

maglownica

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 01 lis 2014, 22:34

elbula pisze:maglownica
Na jakiej podstawie kolega stawia właśnie na ten element układu kierowniczego?
Wracając do problemu. Moim zdaniem źle ustawiona zbieżność. Lub krzywe drażki kierownicze.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 02 lis 2014, 04:17

mój znajomy miał podobny problem zmienilismy magla i git bardzo podobne objawy byly

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 02 lis 2014, 08:40

Mam ten sam problem co i kolega, jak dobrze chce przycisnąć przy wyprzedzaniu, to muszę kierownice dwoma rękoma trzymać żeby w rów albo w auto obok nie wpaść, no i mam taki objaw dodatkowy jeśli lecę sobie około 100km/h to mam drgania na kierownicy, wystarczy że dam lekko w prawo, lub w lewo to drgania ustają, również jak gwałtownie chcę przyspieszyć niekoniecznie wymijać to delikatnie czuć przy pedale w podłodze jak drgania ustają, no ale przecież nie będe szlaczkiem jeździć po to żeby mi nie biło na kierownicy :-D

MXdawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubin

Post autor: MXdawid » 02 lis 2014, 09:24

oglądałem drążki i porównywałem je wizualnie z drążkami brata bo też ma 80 b4 i wyglądają wręcz identycznie. drgania kierownicy mam ale głównie przy hamowaniu. A powiedzcie mi jakby wkłady amortyzatorów miały luz w mcpersonie miały luz to mógł by być taki efekt ponieważ jest to jedyny element wraz ze sprężyną który nie był zmieniany a mam wrażenie że coś mi jeszcze z prawej strony popukuje na krótkich dziurach??

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 lis 2014, 09:33

A amortyzatory w jakim stanie masz? mi jak się kiedyś popuściła nakrętka która trzyma amortyzator w kielichu to po dodaniu gazu mi uciekał tez samochód.sprawdzi jeszcze łożyska amortyzatorów

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 02 lis 2014, 09:47

Odkąd mam auto to do amorków nie zaglądałem, poza jedną poduszką amora bo tak waliło na dołkach że strach było jechać :-D ale myślę zrobić komplet bo wizualnie wyglądają na zmęczone zarówno spręzyny i amory, jeszcze zaobserwowałem takie zjawisko jak na nierównej drodze jak jade około 50/60km/h to autkiem wiadomo że buja trochę, no i jeśli autko mi się bujnie na lewą stronę to kierownica ma taki szybki ruch w prawą stronę... :roll:
A co z maglownicą? wspomaganie działa mi prawidłowo płyn trzyma stan ostatnio wymieniłem na febi zielony minerał...

MXdawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubin

Post autor: MXdawid » 02 lis 2014, 11:07

W moim przypadku amortyzatory mają 77% sprawności a łożyska amortyzatorów są nowe. Przed ustawianiem geometrii diagnosta przetrzepał dodatkowo zawieszenie na szarpakach i luzów nie znalazł. Dodam że różnica w kątach między prawym i lewym kołem to z tego co pamiętam 5-10''.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lis 2014, 11:15

MXdawid pisze: przy pełnym skręcie koła szarpią po podłożu tak jakby w momencie pełnego skrętu gubiły zbieżność i każde jechało w inną stronę.
To akurat w tym aucie jest normalne , moje i zapewne kazde inne ,również się tak zachowuje ,przy skręconych na max kołach
MXdawid pisze:w momencie kiedy auto straci przyczepność podczas przyśpieszania muszę kontrować ciągle kierownicą w prawo i lewo(auto samo zmienia delikatnie kierunek).
To może nie do końca jest normalne ,ale trzeba wziąść pod uwagę,że koła tracąc przyczepność ,zawsze powodują chwilowe "myszkowanie " przodu auta ...ale normalnie jest to raczej delkatny objaw ,więc jak jest to jakoś bardziej odczuwalne ,to nie jest normalnie i świadczy prawdopodobnie o jakimś "luzie " w zawieszeniu ,bądz w układzie kierowniczym

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 02 lis 2014, 12:56

geometria dobrze ustawiona?,bo to że byłą robiona nie znaczy że jest dobrze ,z geometrią jest tak samo jak z mechanikami na 100 może jeden zrobi jak potrzeba.

W swoim przypadku byłem zdesperowany,chciałem sprzedać auto przez tych oszołomów od geometrii.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 02 lis 2014, 13:47

Miałem ten sam problem.Jak byłem na geometrii to gość powiedział że to audi(ten typ tak ma).Ustawił geometrie jakby po swojemu(jakoś inaczej kąty poustawiał) i zrywanie przyczepności prawie nie występuje.Na kołach zimowych 185 wcale tego zjawiska nie mam.

MXdawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubin

Post autor: MXdawid » 02 lis 2014, 17:24

ok najwyżej jeszcze podjadę do innego diagnosty i dam znać czy jest jakaś poprawa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl