Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Dusi sie na Benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

[B4 2.0 ABK] Dusi sie na Benzynie

Post autor: Damian80b4LDZ » 02 lis 2014, 18:54

Witam , mam taki problem w ABK . Mianowicie auto na benzynie dusi się , na gazie to nie występuje . Objaw jest taki że ja tylko trochę załapie temp to jest lekki problem z ruszaniem bo go hamuje coś zzaraz ruszy , jedzie i nagle ma doła że nie chce iść i się dusi ,zaraz znowu dobrze idzie i znowu się dusi , występuje to tylko na benz . Zdaje mi się że zaczęło się to dziać od momentu jak pękł mi plastikowy króciec przy głowicy w którego wkręca się czujniki i zalał większość komory silnika razem z kopułką (była mokra ) . Teraz nie wiem co to jest , myślę żeby jutro wymienić przekaźnik nr 30 , lub ew wysuszyć lub wymienić halle , ale nwm czy to od tego, bo narazie odpala normalnie za pierwszym. Prosił bym o pomoc jeśli to możliwe albo o jakieś wskazówki

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 02 lis 2014, 20:40

Tak ABK czujniki temperatury, sonda, przepływomierz, silnik krokowy, wtryski, podciśnienia, sterownik, zasilanie paliwem, układ wn. To wszystko wpływa na pracę tego silnika który nie oszukujmy się ma swoje lata, a do gazu ( chyba że to sekwencja ) tylko część się liczy. Podepnij się pod komputer sprawdź czy coś mówi. Wieczorem kable wn, kolor świec, kopułkę, palec czy nie są wypalone.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 02 lis 2014, 20:53

A więc układ zapłonowy wszystko nowe ori , przepływka ok,sonda jak pracuje dobrze na gazie to chyba tez ok , czujnik temp kupiony nowy ori , silnik krokowy wymieniany , pompa paliwa nowa . Wtryski benz wykluczam , zobaczymy halle . Odnośnie podpięcia pod kompa nie chce mi się podpiąć ani na polskim vagu ani na vagcom próbowałem z 50 razy i nic

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2014, 08:26

Czujnik temperatury możesz sprawdzić miernikiem na pomiarze oporu Ω.
przy 0°C 5000...6500Ω
- przy 10°C 3300...4500Ω
- przy 20°C 2200...3000Ω
- przy 30°C 1500...2000Ω
- przy 40°C 1000...1400Ω
- przy 50°C 700...950Ω
- przy 60°C 540...680Ω
- przy 70°C 400...500Ω
- przy 80°C 275...375Ω
- przy 90°C 200...275Ω
- przy 100°C 150...225Ω
Jeśli dobrze jedzie na gazie to halla i przekaźnik 30 bym wykluczył bo by też na gazie szalał.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 03 lis 2014, 09:06

Napewno ?A przekaźnik 30 nie steruje pompa paliwa?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2014, 10:15

Przekaźnik pompy paliwa jest w skrzynce bezpieczników. A przekaźnik 30 załącz plus po zapłonie do ECU. Nawet można by go wywalić łącząc plus po zapłonie z wyjściem przekaźnik>ECU.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 03 lis 2014, 10:28

Wymienię ta 30 może to coś da, no dobra ale jak by był walniety ten od pompy to by w ogóle pompa nie chodziła a nie tylko w trakcie jazdy przy depnieciu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2014, 10:43

Raczej powinna chodzić, zazwyczaj jak się to psuje to albo działa albo nie.
Może pompa paliwa daje za słabe ciśnienie. Możesz sprawdzić czy przewodem powrotnym z listy będzie płynąć paliwo (przewód powrotny to ten do którego nie jest podłączony wtrysk rozruchowy).

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 03 lis 2014, 15:07

Dzięki wielkie Aldi , Po sprawdzam to , nie mogę zmierzyć oporności ale podmienie na nowy czujnik verneta i zdejme dolot i zobaczę czy syfu nie ma . Jest dziwna zależność jak jadę na Benz i daje mu leciutko stopniowo gazu to idzie normalnie bez problemu (sprawdzałem do 3300 obr) , a jak depne mu mocniej pedal to wtedy się dusi

[ Dodano: 2014-11-03, 22:53 ]
Nowe fakty , patrzyłem dzisiaj dolot praktycznie czysty odma czysta , klapka od przeplywki chodzi leciutko. Wymieniłem przekaźnik nr 30 jedyne co się poprawiło to obroty stoją sztywno teraz. Pojechałem do kolegi z forum któremu bardzo dziękuję za podpięcie pod kompa audi . Wyskoczyły 3 błędy:
00523 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego (G42)
30-00 - otwarty lub zwarty do Plus
00552 - Potencjometr dla Air Flow Meter (G19)
31-00 - otwarty lub zwarcie do masy
00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61)
Srawdzalismy również pomiary przeplywki i stoi 2.00 wiec dobrze
Po usunięciu błędów i ostrym przejechaniu się zostaje tylko

00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61) który powraca
czy może od być winowajca takiego zachowania a benzynie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lis 2014, 00:57

Nie odpinałeś przepływomierza? Bo jak masz błędy przepływomierza i czujnika temperatury zasysanego powietrza to wygląda jakby był odpinany na włączonym zapłonie.
Damian80b4LDZ pisze:Srawdzalismy również pomiary przeplywki i stoi 2.00 wiec dobrze
To chyba sprawdziliście czas wtrysku a nie przepływomierz. Przepływomierz w ABK po 07-1993 roku jest w grupie 003, blok 3 a przed 07-1993 w grupie 002, blok 4

A czujnik spalania stukowego raczej nie będzie przyczyną, możesz go odpiąć i zobaczyć czy się coś poprawi.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 04 lis 2014, 07:22

Patrzylismy w grupie 2 czyli zgadza się

[ Dodano: 2014-11-04, 08:08 ]
Tak mi się zdaje że błąd przeplywki i czujnika był od odłączenia wtyczki . Kurcze juz sam nie wiem czytam różne fora i ludzie maja ten błąd i podobne objawy ze się dusi

[ Dodano: 2014-11-04, 08:58 ]
Dzwoniłem przed chwila jeszcze do mechanika , którego polecił mi kolega z forum , powiedziałem mu jakie były błędy i co cały czas wyskakuje on powiedział ze w zupełności ten błąd wystarczy żeby działy się v takie v rzeczy

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lis 2014, 11:02

Damian80b4LDZ pisze:on powiedział ze w zupełności ten błąd wystarczy żeby działy się v takie v rzeczy
Błąd czy przyczna błędy, pojeździj trochę nie ruszając przepływomierza i jeszcze raz sprawdź.
Damian80b4LDZ pisze:Patrzylismy w grupie 2 czyli zgadza się
A patrzyliście na to co potrzeba? Bo z tego co wcześniej napisałeś to miałeś tam 2.0 co wygląda na czas wtrysku (albo kąt otwarci przepustnicy) a przepływomierz jest w procentach.

Tak jak tutaj tylko to jest z ABK z 1994 roku.
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/VphyX51o0dE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 04 lis 2014, 12:09

Kurcze tak czy siak musze wymienić czujnik położenia wału. Ale przeplywka tak nagle by się nie zawaliła , wszytko było dobrze i nagle coś . Powiedz mi jeszcze dlaczego twierdzisz ze to nie v jest przyczyna czujnika położenia wału?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lis 2014, 12:10

Bo by na gazie źle pracował. Zresztą możesz wymienić nie jest drogi. Zresztą ja wszytko wydaje się być sprawne to zostaje wymieniać w ciemno.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 04 lis 2014, 12:23

No właśnie błędów nie ma , spróbuję ten czujnik może to coś da

[ Dodano: 2014-11-04, 12:31 ]
I powiedz mi jeszcze czy czy czujnik położenia wału mogę kupić jakiś zamiennik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl