[B4 2.0 ABK] Dusi sie na Benzynie
- 
				
				Damian80b4LDZ
 - Forum Audi 80

 - Posty: 606
 - Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
 - Lokalizacja: Łódź
 
[B4 2.0 ABK] Dusi sie na Benzynie
Witam , mam taki problem w ABK . Mianowicie auto na benzynie dusi się , na gazie to nie występuje . Objaw jest taki że ja tylko trochę załapie temp to jest lekki problem z ruszaniem bo go hamuje coś zzaraz ruszy , jedzie i nagle ma doła że nie chce iść i się dusi ,zaraz znowu dobrze idzie i znowu się dusi , występuje to tylko na benz . Zdaje mi się że zaczęło się to dziać od momentu jak pękł mi plastikowy króciec przy głowicy w którego wkręca się czujniki i zalał większość komory silnika razem z kopułką (była mokra ) . Teraz nie wiem co to jest , myślę żeby jutro wymienić przekaźnik nr 30 , lub ew wysuszyć lub wymienić halle , ale nwm czy to od tego, bo narazie odpala normalnie za pierwszym. Prosił bym o pomoc jeśli to możliwe albo o jakieś wskazówki
			
			
									
									
						- dzikx
 - Forum Audi 80

 - Posty: 1050
 - Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
 - Imię: Jurek
 - Model: Audi 90 B4
 - Nadwozie: Sedan
 - Silnik: 1.6 ADA+lpg
 - Lokalizacja: pomorze
 
Tak ABK czujniki temperatury, sonda, przepływomierz, silnik krokowy, wtryski, podciśnienia, sterownik, zasilanie paliwem, układ wn. To wszystko wpływa na pracę tego silnika który nie oszukujmy się ma swoje lata, a do gazu ( chyba że to sekwencja ) tylko część się liczy. Podepnij się pod komputer sprawdź czy coś mówi. Wieczorem kable wn, kolor świec, kopułkę, palec czy nie są wypalone.
			
			
									
									
						- 
				
				Damian80b4LDZ
 - Forum Audi 80

 - Posty: 606
 - Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
 - Lokalizacja: Łódź
 
A więc układ zapłonowy wszystko nowe ori , przepływka ok,sonda jak pracuje dobrze na gazie to chyba tez ok , czujnik temp kupiony nowy ori , silnik krokowy wymieniany , pompa paliwa nowa . Wtryski benz wykluczam , zobaczymy halle . Odnośnie podpięcia pod kompa nie chce mi się podpiąć ani na polskim vagu ani na vagcom próbowałem z 50 razy i nic
			
			
									
									
						- 
				
				Audi 80 Polska
 - Forum Audi 80

 - Posty: 7334
 - Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
 - Imię: Andrzej Cz
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 
Czujnik temperatury możesz sprawdzić miernikiem na pomiarze oporu Ω. 
przy 0°C 5000...6500Ω
- przy 10°C 3300...4500Ω
- przy 20°C 2200...3000Ω
- przy 30°C 1500...2000Ω
- przy 40°C 1000...1400Ω
- przy 50°C 700...950Ω
- przy 60°C 540...680Ω
- przy 70°C 400...500Ω
- przy 80°C 275...375Ω
- przy 90°C 200...275Ω
- przy 100°C 150...225Ω
Jeśli dobrze jedzie na gazie to halla i przekaźnik 30 bym wykluczył bo by też na gazie szalał.
			
			
									
									
						przy 0°C 5000...6500Ω
- przy 10°C 3300...4500Ω
- przy 20°C 2200...3000Ω
- przy 30°C 1500...2000Ω
- przy 40°C 1000...1400Ω
- przy 50°C 700...950Ω
- przy 60°C 540...680Ω
- przy 70°C 400...500Ω
- przy 80°C 275...375Ω
- przy 90°C 200...275Ω
- przy 100°C 150...225Ω
Jeśli dobrze jedzie na gazie to halla i przekaźnik 30 bym wykluczył bo by też na gazie szalał.
- 
				
				Damian80b4LDZ
 - Forum Audi 80

 - Posty: 606
 - Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
 - Lokalizacja: Łódź
 
- 
				
				Audi 80 Polska
 - Forum Audi 80

 - Posty: 7334
 - Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
 - Imię: Andrzej Cz
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 
- 
				
				Damian80b4LDZ
 - Forum Audi 80

 - Posty: 606
 - Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
 - Lokalizacja: Łódź
 
- 
				
				Audi 80 Polska
 - Forum Audi 80

 - Posty: 7334
 - Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
 - Imię: Andrzej Cz
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 
- 
				
				Damian80b4LDZ
 - Forum Audi 80

 - Posty: 606
 - Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
 - Lokalizacja: Łódź
 
Dzięki wielkie Aldi , Po sprawdzam to , nie mogę zmierzyć oporności ale podmienie na nowy czujnik verneta i zdejme dolot i zobaczę czy syfu nie ma . Jest dziwna zależność jak jadę na Benz i daje mu leciutko stopniowo gazu to idzie normalnie bez problemu (sprawdzałem do 3300 obr) , a jak depne mu mocniej pedal to wtedy się dusi 
[ Dodano: 2014-11-03, 22:53 ]
Nowe fakty , patrzyłem dzisiaj dolot praktycznie czysty odma czysta , klapka od przeplywki chodzi leciutko. Wymieniłem przekaźnik nr 30 jedyne co się poprawiło to obroty stoją sztywno teraz. Pojechałem do kolegi z forum któremu bardzo dziękuję za podpięcie pod kompa audi . Wyskoczyły 3 błędy:
00523 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego (G42)
30-00 - otwarty lub zwarty do Plus
00552 - Potencjometr dla Air Flow Meter (G19)
31-00 - otwarty lub zwarcie do masy
00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61)
Srawdzalismy również pomiary przeplywki i stoi 2.00 wiec dobrze
Po usunięciu błędów i ostrym przejechaniu się zostaje tylko
00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61) który powraca
czy może od być winowajca takiego zachowania a benzynie?
			
			
									
									
						[ Dodano: 2014-11-03, 22:53 ]
Nowe fakty , patrzyłem dzisiaj dolot praktycznie czysty odma czysta , klapka od przeplywki chodzi leciutko. Wymieniłem przekaźnik nr 30 jedyne co się poprawiło to obroty stoją sztywno teraz. Pojechałem do kolegi z forum któremu bardzo dziękuję za podpięcie pod kompa audi . Wyskoczyły 3 błędy:
00523 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego (G42)
30-00 - otwarty lub zwarty do Plus
00552 - Potencjometr dla Air Flow Meter (G19)
31-00 - otwarty lub zwarcie do masy
00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61)
Srawdzalismy również pomiary przeplywki i stoi 2.00 wiec dobrze
Po usunięciu błędów i ostrym przejechaniu się zostaje tylko
00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61) który powraca
czy może od być winowajca takiego zachowania a benzynie?
- 
				
				Audi 80 Polska
 - Forum Audi 80

 - Posty: 7334
 - Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
 - Imię: Andrzej Cz
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 
Nie odpinałeś przepływomierza? Bo jak masz błędy przepływomierza i czujnika temperatury zasysanego powietrza to wygląda jakby był odpinany na włączonym zapłonie. 
A czujnik spalania stukowego raczej nie będzie przyczyną, możesz go odpiąć i zobaczyć czy się coś poprawi.
			
			
									
									
						To chyba sprawdziliście czas wtrysku a nie przepływomierz. Przepływomierz w ABK po 07-1993 roku jest w grupie 003, blok 3 a przed 07-1993 w grupie 002, blok 4Damian80b4LDZ pisze:Srawdzalismy również pomiary przeplywki i stoi 2.00 wiec dobrze
A czujnik spalania stukowego raczej nie będzie przyczyną, możesz go odpiąć i zobaczyć czy się coś poprawi.
- 
				
				Damian80b4LDZ
 - Forum Audi 80

 - Posty: 606
 - Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
 - Lokalizacja: Łódź
 
Patrzylismy w grupie 2 czyli zgadza się 
[ Dodano: 2014-11-04, 08:08 ]
Tak mi się zdaje że błąd przeplywki i czujnika był od odłączenia wtyczki . Kurcze juz sam nie wiem czytam różne fora i ludzie maja ten błąd i podobne objawy ze się dusi
[ Dodano: 2014-11-04, 08:58 ]
Dzwoniłem przed chwila jeszcze do mechanika , którego polecił mi kolega z forum , powiedziałem mu jakie były błędy i co cały czas wyskakuje on powiedział ze w zupełności ten błąd wystarczy żeby działy się v takie v rzeczy
			
			
									
									
						[ Dodano: 2014-11-04, 08:08 ]
Tak mi się zdaje że błąd przeplywki i czujnika był od odłączenia wtyczki . Kurcze juz sam nie wiem czytam różne fora i ludzie maja ten błąd i podobne objawy ze się dusi
[ Dodano: 2014-11-04, 08:58 ]
Dzwoniłem przed chwila jeszcze do mechanika , którego polecił mi kolega z forum , powiedziałem mu jakie były błędy i co cały czas wyskakuje on powiedział ze w zupełności ten błąd wystarczy żeby działy się v takie v rzeczy
- 
				
				Audi 80 Polska
 - Forum Audi 80

 - Posty: 7334
 - Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
 - Imię: Andrzej Cz
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 
Błąd czy przyczna błędy, pojeździj trochę nie ruszając przepływomierza i jeszcze raz sprawdź.Damian80b4LDZ pisze:on powiedział ze w zupełności ten błąd wystarczy żeby działy się v takie v rzeczy
A patrzyliście na to co potrzeba? Bo z tego co wcześniej napisałeś to miałeś tam 2.0 co wygląda na czas wtrysku (albo kąt otwarci przepustnicy) a przepływomierz jest w procentach.Damian80b4LDZ pisze:Patrzylismy w grupie 2 czyli zgadza się
Tak jak tutaj tylko to jest z ABK z 1994 roku.
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/VphyX51o0dE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
- 
				
				Damian80b4LDZ
 - Forum Audi 80

 - Posty: 606
 - Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
 - Lokalizacja: Łódź
 
- 
				
				Audi 80 Polska
 - Forum Audi 80

 - Posty: 7334
 - Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
 - Imię: Andrzej Cz
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 
- 
				
				Damian80b4LDZ
 - Forum Audi 80

 - Posty: 606
 - Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
 - Lokalizacja: Łódź
 
							







