[B3 1.8 PM] I czy II Generacja?? Pls o pomoc w odróżnieniu
[B3 1.8 PM] I czy II Generacja?? Pls o pomoc w odróżnieniu
Witam.
Jako zielony człowike w systemie zasilenia lpg mam do was pytanie. Otórz nabyłem sobie autko do jazdy do pracy, na zime itp, czyli tzw auto przejsciowe z lpg co by za duzo nie wydać na paliwo. Jest juz instalacja lpg z jakims dziwnym prełącznikiem :
sa 3 pozycje
I
O
II
i sa też kontrolki czerwona i zielona z żółtą.
Generalnie co zaobserwowałem, to auto w pozycji nr II zawsze odpala na PB ( czerwone kontrolki ) po dodaniu gazu na 2000 obr jest cykniecie i wskakuje na LPg zielona kontrolka.
który to rodzaj instalacji I czy II gen?
i jeszcze jedna kwestia - czy w na takiej instalacji da sie ciepły silnik odpalić na lpg w przypadku, gdy np spaliła sie pompa paliwa, przekaźnik itp... ??
bede wdzieczny za informacje gdyż mam problem, odpaliłem auto na pb i po 2 sekundach zgasło, coś pstrykło i już nie słychać pompy paliwa ani nie można odpalić na PB. Na pych też nie idzie a na lpg nie umiem opdalić więc auto na linke i szukam problemu.
Bede wdzieczny za info jak w takim przypadku awaryjnie odpalić na lpg
Pozdrawiam serdecznie
Jako zielony człowike w systemie zasilenia lpg mam do was pytanie. Otórz nabyłem sobie autko do jazdy do pracy, na zime itp, czyli tzw auto przejsciowe z lpg co by za duzo nie wydać na paliwo. Jest juz instalacja lpg z jakims dziwnym prełącznikiem :
sa 3 pozycje
I
O
II
i sa też kontrolki czerwona i zielona z żółtą.
Generalnie co zaobserwowałem, to auto w pozycji nr II zawsze odpala na PB ( czerwone kontrolki ) po dodaniu gazu na 2000 obr jest cykniecie i wskakuje na LPg zielona kontrolka.
który to rodzaj instalacji I czy II gen?
i jeszcze jedna kwestia - czy w na takiej instalacji da sie ciepły silnik odpalić na lpg w przypadku, gdy np spaliła sie pompa paliwa, przekaźnik itp... ??
bede wdzieczny za informacje gdyż mam problem, odpaliłem auto na pb i po 2 sekundach zgasło, coś pstrykło i już nie słychać pompy paliwa ani nie można odpalić na PB. Na pych też nie idzie a na lpg nie umiem opdalić więc auto na linke i szukam problemu.
Bede wdzieczny za info jak w takim przypadku awaryjnie odpalić na lpg
Pozdrawiam serdecznie
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
icemerc, all-instalacje-gazowe-lpg-t29373.html
Głównie poznasz to po tym czy na węży doprowadzającym gaz masz ręczną regulację taką śrubę I gen czy silniczek elektryczek tzw attuator czy jakoś tak II gen.
Ja miałem tak że 1 - to bp, 0 - gaz, II - automat bp/gaz ale nie wiem czy to tak zawsze podłączają.
Ale tu najlepiej to Aldi ci odp :mrgreen:
Głównie poznasz to po tym czy na węży doprowadzającym gaz masz ręczną regulację taką śrubę I gen czy silniczek elektryczek tzw attuator czy jakoś tak II gen.
Ja miałem tak że 1 - to bp, 0 - gaz, II - automat bp/gaz ale nie wiem czy to tak zawsze podłączają.
Ale tu najlepiej to Aldi ci odp :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz czy na elektrozaworach pojawia się plus w pozycji 0 bo to jest odpalanie z gazu w popularnych przełącznikach stag 2W.icemerc pisze: w żadnej pozycji nie można odpalić auta....
A jak wspomniał Damian80b4LDZ, do tego przełącznika można dołożyć pod maską sterownik który zmienia to w pseudo II generacje.
Zobacz czy na kablu czerwonym tego przełącznika masz plus po zapłonie. Może bezpiecznik poszedł jak się kontrolki nie świecą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Którykolwiek elektrozawór bo wszystkie są połączone ze sobą.
Zobacz na przełączniku czy masz plus na czerwonym, minus na czarnym i jakąś małą żarówką czy będzie migać jakaś mała żarówka jak podłączysz między czerwony a brązowy podczas pracy rozrusznika (choć może nie migać jak ktoś tylko owinął brązowy kabel o kabel WN).
I czy jak połączysz czerwony z niebieskim czy elektrozawory się otworzą (na długo nie podłączaj jak nie będziesz odpalał).
Kontrolki w ogóle się zapalają jak włączysz zapłon? Czy na pozycji 0 kontrolka zmienia się z czerwonej na zieloną?
Zobacz na przełączniku czy masz plus na czerwonym, minus na czarnym i jakąś małą żarówką czy będzie migać jakaś mała żarówka jak podłączysz między czerwony a brązowy podczas pracy rozrusznika (choć może nie migać jak ktoś tylko owinął brązowy kabel o kabel WN).
I czy jak połączysz czerwony z niebieskim czy elektrozawory się otworzą (na długo nie podłączaj jak nie będziesz odpalał).
Kontrolki w ogóle się zapalają jak włączysz zapłon? Czy na pozycji 0 kontrolka zmienia się z czerwonej na zieloną?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
Ewentualnie do cewki od aku + 12 niech ktos przyłoży podczas kręcenia rozrusznikiem bo może któraś cewka się spaliła i gazu nie podaje albo się zaworek zawiesił któryś bardzo częsty przypadek a jeszcze częstszym jest luźna wsówka lub zaśniedziała mimo ze pozornie jest dobrze to nie łączy trzeba wszystko wyczyścić i działa i przełącznik na 0 to jest sam gaz ja tak mam cały czas przełącznik i ciągle z samego gazu pale.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków