[B4 1.9 1Z] zapowietrzony układ chłodzenia
[B4 1.9 1Z] zapowietrzony układ chłodzenia
Cześć, wymieniałem termostat i nie mogę odpowietrzyć układu. Wskaźnik pokazuje jakieś 87 stopni nawet po ostrym butowaniu jest jedynie 90 stopni równe ,grzanie w kabinie słabe, z korka przy nagrzewnicy nic nie leci ,płyn w zbiorniczku dolany bo dłuższej jeździe wywala płyn po odkreceniu na dodatek węże puchną ,że ścisnąć nie idzie. Wąż górny i dolny oba ciepłe. Co robić ? Niby odpowietrzałem tak jak wyczytałem tu na forum ale to na nic ,na dodatek mam lekki wyciek płynu z pod czujnika temp przy chlodnicy dosłownie parę kropel
cały zbiorniczek wykręcam podnosze o gory tak zwyczajnie trymam w lapie albo podkładam coś żeby byl wyżej niz zalożyli konstruktoży i odpowietrzam,a i najpierwiej zalewam go całego plynem upuszczam nadmiar odpowietrzeniem ,a kolega np dla pewności mi troszke pogazuje jak ida bąble zastosowany prosty sposób w moim zetorze i 3 innych działa bez zarzutu wszystko działa grzeje
Miałem taki problem jak za szybko zalałem zbiornik ale u ciebie powietrze dostawało się w innym miejscu. W każdym razie polecam odkręcić zbiornik i pomiętosić oba grube węże od chłodnicy (górny do silnika i dolny do pompy) trochę może to zająć i odgłosy mogą być jak przy niestrawności ale koniec końców powietrze powinno uciec przez zbiornik.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wiecie ja odpowietrzałem kilka razy b3 i ze 2 razy b4 i nigdy takich patentów nie robiłem a dodam że nie było najmniejszego problemu by układ się odpowietrzył. Jedynie nagrzewnica nie chciała ale to zsuwamy lekko wąż z odpowietrznikiem oczywiście trzeba uważać by się nie poparzyć i włala.elbula pisze:cały zbiorniczek wykręcam podnosze o gory tak zwyczajnie trymam w lapie albo podkładam coś żeby byl wyżej niz zalożyli konstruktoży i odpowietrzam,
Jeśli nie masz pewności że ten odpowietrznik działa prawidłowo to go nie zaczepiaj bo Ci odpadnie a w najlepszym przypadku będzie tamtędy ciekło i trzeba będzie kupić drugi wąż.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja również ,bo to zbędna robota 8-) Nie ma potrzeby robić cokolwiek dodadkowo ,ponad wlanie płynu i uzupełnienie go po otwarciu termostatu ....układ odpowietrza się sam ...skoro u kogoś sie nie odpowietrza ,to coś jest nie halo fakt że po zejsciu płynu z nagrzewnicy ,zejdzie trochę czasu zanim się ona odpowietrzy ,ale musi się odpowietrzyć sama ...jak ktoś chce szybciej ,to można wykorzystać fabryczny "odpowietrznik " w przewodzie do nagrzewnicyPieterB pisze:ja odpowietrzałem kilka razy b3 i ze 2 razy b4 i nigdy takich patentów nie robiłem
Dlaczego ucieka płyn wężami? Dopiero robiłem uszczelkę w 7a i jednym z objawów był wyciekający płyn z połączeń na wężach ( duże ciśnienie ).
Raz odpowietrzony układ nie zapowietrza się sam z siebie. Na przykład w 1,9 na pompowrtyskach częstym przypakiem jest, że się zapowietrza nagrzewnica ( walnięta uszczelka ) i czasami auto nie grzeje. Znam przypadki że wiele miesięcy ktoś tak jeździ ( bez pałowania ) ale jak taki samochód dostanie dobrze po zaworkach zapalają się kontrolki przekroczenia temp.
Raz odpowietrzony układ nie zapowietrza się sam z siebie. Na przykład w 1,9 na pompowrtyskach częstym przypakiem jest, że się zapowietrza nagrzewnica ( walnięta uszczelka ) i czasami auto nie grzeje. Znam przypadki że wiele miesięcy ktoś tak jeździ ( bez pałowania ) ale jak taki samochód dostanie dobrze po zaworkach zapalają się kontrolki przekroczenia temp.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Uszczelka Elring 100 zlBuczek136 pisze:No rozumiem a jaki jest koszt mniej więcej uszczelka+wymiana ?
szpilki głowicy elring z 55 zł
uszczelka pod pokrywe zaworów elring 50 zł
Uszczelki kolektorów, symering wałka rozrządu,
uszczelniacze zaworowe
plus głowica do sprawdzenia i zabielenia materiału celem uzyskania idealnej płaszczyzny.
Plus koszty robocizny.