Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] zapowietrzony układ chłodzenia

ODPOWIEDZ
Buczek136
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:03
Lokalizacja: Inowrocław

[B4 1.9 1Z] zapowietrzony układ chłodzenia

Post autor: Buczek136 » 02 lis 2014, 21:17

Cześć, wymieniałem termostat i nie mogę odpowietrzyć układu. Wskaźnik pokazuje jakieś 87 stopni nawet po ostrym butowaniu jest jedynie 90 stopni równe ,grzanie w kabinie słabe, z korka przy nagrzewnicy nic nie leci ,płyn w zbiorniczku dolany bo dłuższej jeździe wywala płyn po odkreceniu na dodatek węże puchną ,że ścisnąć nie idzie. Wąż górny i dolny oba ciepłe. Co robić ? Niby odpowietrzałem tak jak wyczytałem tu na forum ale to na nic ,na dodatek mam lekki wyciek płynu z pod czujnika temp przy chlodnicy dosłownie parę kropel

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 02 lis 2014, 22:53

ja odpowietrzałem w ten sposób ,że nagrzałem autko ladnie odkręciłem zbiorniczek wyrownawczy podnosiłem go troszke wyżej i odkręcałem odpowietrzenie w nagrzewnicy

Buczek136
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:03
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Buczek136 » 03 lis 2014, 16:56

A zbiorniczek też odkrecac czy nie? Bo jeśli tak to słyszałem ,że wtedy się zapowietrzy. Chyba, że źle słyszałem

[ Dodano: 2014-11-03, 16:57 ]
W sensie ,że korek ?

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 03 lis 2014, 19:12

cały zbiorniczek wykręcam podnosze o gory tak zwyczajnie trymam w lapie albo podkładam coś żeby byl wyżej niz zalożyli konstruktoży i odpowietrzam,a i najpierwiej zalewam go całego plynem upuszczam nadmiar odpowietrzeniem ,a kolega np dla pewności mi troszke pogazuje jak ida bąble zastosowany prosty sposób w moim zetorze i 3 innych działa bez zarzutu wszystko działa grzeje

Buczek136
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:03
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Buczek136 » 03 lis 2014, 20:20

Czyli odpowietrzam tylko korkiem przy nagrzewnicy tak ? Jutro sprawdzę i dam znać

sokraal

Post autor: sokraal » 03 lis 2014, 20:23

Miałem taki problem jak za szybko zalałem zbiornik ale u ciebie powietrze dostawało się w innym miejscu. W każdym razie polecam odkręcić zbiornik i pomiętosić oba grube węże od chłodnicy (górny do silnika i dolny do pompy) trochę może to zająć i odgłosy mogą być jak przy niestrawności ale koniec końców powietrze powinno uciec przez zbiornik.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lis 2014, 20:29

elbula pisze:cały zbiorniczek wykręcam podnosze o gory tak zwyczajnie trymam w lapie albo podkładam coś żeby byl wyżej niz zalożyli konstruktoży i odpowietrzam,
wiecie ja odpowietrzałem kilka razy b3 i ze 2 razy b4 i nigdy takich patentów nie robiłem a dodam że nie było najmniejszego problemu by układ się odpowietrzył. Jedynie nagrzewnica nie chciała ale to zsuwamy lekko wąż z odpowietrznikiem oczywiście trzeba uważać by się nie poparzyć i włala.
Jeśli nie masz pewności że ten odpowietrznik działa prawidłowo to go nie zaczepiaj bo Ci odpadnie a w najlepszym przypadku będzie tamtędy ciekło i trzeba będzie kupić drugi wąż.
WRC is for boys.
Group B was for men.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lis 2014, 16:37

PieterB pisze:ja odpowietrzałem kilka razy b3 i ze 2 razy b4 i nigdy takich patentów nie robiłem
Ja również ,bo to zbędna robota 8-) Nie ma potrzeby robić cokolwiek dodadkowo ,ponad wlanie płynu i uzupełnienie go po otwarciu termostatu ....układ odpowietrza się sam ...skoro u kogoś sie nie odpowietrza ,to coś jest nie halo ;-) fakt że po zejsciu płynu z nagrzewnicy ,zejdzie trochę czasu zanim się ona odpowietrzy ,ale musi się odpowietrzyć sama ...jak ktoś chce szybciej ,to można wykorzystać fabryczny "odpowietrznik " w przewodzie do nagrzewnicy ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Buczek136
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:03
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Buczek136 » 06 lis 2014, 20:09

Kurcze wczoraj mi grzał jak popieprzony a dziś już nici. A czy możliwe że to zapowietrza się przy cieknacym wężu przy chlodnicy ? A może nagrzewnice przeczyscic tylko jak?

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 06 lis 2014, 21:02

Nie to żebym krakał, ale skoro grzało a teraz nie grzeje, to się zapowietrza. Tak samo z siebie się to nie dzieje, więc może uszczelka pod głowicą?

Buczek136
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:03
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Buczek136 » 06 lis 2014, 21:54

A wezami przy chlodnicy skoro ucieka płyn ? Kurcze oby nie uszczelka pod głowica :/

[ Dodano: 2014-11-06, 21:55 ]
A jak to sprawdzić ?

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 07 lis 2014, 06:44

Dlaczego ucieka płyn wężami? Dopiero robiłem uszczelkę w 7a i jednym z objawów był wyciekający płyn z połączeń na wężach ( duże ciśnienie ).
Raz odpowietrzony układ nie zapowietrza się sam z siebie. Na przykład w 1,9 na pompowrtyskach częstym przypakiem jest, że się zapowietrza nagrzewnica ( walnięta uszczelka ) i czasami auto nie grzeje. Znam przypadki że wiele miesięcy ktoś tak jeździ ( bez pałowania ) ale jak taki samochód dostanie dobrze po zaworkach zapalają się kontrolki przekroczenia temp.

Buczek136
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:03
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Buczek136 » 08 lis 2014, 16:41

No rozumiem a jaki jest koszt mniej więcej uszczelka+wymiana ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lis 2014, 18:32

Buczek136 pisze:No rozumiem a jaki jest koszt mniej więcej uszczelka+wymiana ?
Uszczelka Elring 100 zl
szpilki głowicy elring z 55 zł
uszczelka pod pokrywe zaworów elring 50 zł
Uszczelki kolektorów, symering wałka rozrządu,
uszczelniacze zaworowe
plus głowica do sprawdzenia i zabielenia materiału celem uzyskania idealnej płaszczyzny.
Plus koszty robocizny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga