Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE/JV] Problem z temperaturą silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 wrz 2014, 20:10

gregc pisze:Nie zauważyłem zmian poziomu paliwa. O czym mogłyby świadczyć zmiany poziomu paliwa? Miałoby to związek z temperaturą silnika?
Teoretycznie tak bo w czasie jazdy więcej zużywa prądu licznik działa więcej obrotomierz i działa wskaźnik kilometrów. Co miało by związek w tym jeżeli piny licznika mają słaby styk jest duży spadek napięcia co się przekłada na fałszowanie wskaźników paliwa i temperatury ale to tylko gdybanie i teoria.

Żeby go wykluczyć trzeba wyczyścić styki wskaźników wyczyścić wszystkie piny w gnieździe i dogiąć blaszki dociskające w wtyczkach (końcówkach) przerabiałem sam inne problemy to z paliwem i to z temperaturą i zawsze były winne styki.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 20 wrz 2014, 14:35

Jarewa chyba trafiłeś z tym licznikiem. Dzisiaj zaczęły wariować mi kontrolki. Przy włączonych światłach świeci kontrolka od prawego kierunku (ciągle), przy skręcie w prawo miga kontrolka od świateł drogowych. Czy to styki czy może coś innego?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 wrz 2014, 20:08

A jak z podświetlaniem działają wszystkie żarówki?

Awatar użytkownika
1.8s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 349
Rejestracja: 08 sty 2011, 10:19
Lokalizacja: Kamienna Góra dolśl

Post autor: 1.8s » 20 wrz 2014, 20:21

Jeśli masz możliwość to podmień zegary i zobacz czy to coś zmieni.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 20 wrz 2014, 21:50

Po kilkukrotnym normalnym uruchamianiu silnika dzisiaj opisane problemy z kontrolkami zniknęły ale spaliły się żarówki od podświetlenia kontrolki ssania i temperatury pracy silnika. W trasie zauważyłem że wskaźnik temperatury wskazuje powyżej 70°C (wcześniej w trasie wskazywał stale 70°C). Czy winowajcą jest regulator napięcia w zegarach? Moje zegary to VDO

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 wrz 2014, 21:59

Temat rzeka,dopóki nie sprawdzisz nie wiesz.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 22 wrz 2014, 09:14

I po problemie. Wczoraj wymieniłem regulator, przeczyściłem wszystkie styki, wymieniłem spalone żarówki i wszystko działa jak należy. Temperatura w trasie według wskazań licznika 90°C. Podziękowania za pomoc dla wszystkich. Jarewa dzięki za trafione porady. Temat do zamknięcia.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 08 lis 2014, 13:58

Panowie mam taki problem.

Od dłuższego czasu wskaźnik temperatury płynu ledwo co się dźwigał. Ostatnio przestał w ogóle. Z forum wywnioskowałem, że winny będzie albo licznik, albo 3 pinowy czujnik na krućcu. Zakupiłem takowy pierwszy lepszy za 25 zł. Jednak po jego podmienieniu dalej wskazówka temp. nawet nie drgnęła, a na dodatek od razu migała mi czerwona kontrolka płynu...Poziom był ok, ponieważ dolałem.Silnik nie był gorący. Założyłem więc stary. Nowy czujnik byłby uszkodzony?

Dzisiaj rozebrałem licznik. Wygląda wszystko ok. Stabilizator napięcia nie jest zaśniedziały, a z drugiej strony jeżeli byłby uszkodzony to wskaźnik poziomu paliwa też by nic nie pokazywał.

Silnik zachowuje się normalnie.Wentylator się włącza, a z nadmuchu leci ciepłe powietrze. Płynu nie ubywa, tylko górny wąż wchodzący do termostatu jest dziwnie miękki. Ledwo wyczuwalny jest płyn.

Co o tym myślicie? Kupić inny czujnik?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lis 2014, 14:38

Ramzeso pisze:Nowy czujnik byłby uszkodzony?
prawie na 99 procent tak, rzadko się zdarz by takie tanie czujniki o ile działają to działają parawidłowo
Ramzeso pisze:Dzisiaj rozebrałem licznik. Wygląda wszystko ok. Stabilizator napięcia nie jest zaśniedziały, a z drugiej strony jeżeli byłby uszkodzony to wskaźnik poziomu paliwa też by nic nie pokazywał.
na oko to chłop w szpitalu umarł he

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 08 lis 2014, 14:42

PieterB pisze:
Ramzeso pisze:Nowy czujnik byłby uszkodzony?
prawie na 99 procent tak, rzadko się zdarz by takie tanie czujniki o ile działają to działają parawidłowo


Dzięki za odpowiedź. Jakiej firmy polecasz czujnik?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lis 2014, 14:44

Ramzeso pisze:Dzięki za odpowiedź. Jakiej firmy polecasz czujnik?
najlepiej tylko ori lub ewentualnie eps'a
Ostatnio zmieniony 28 gru 2014, 19:46 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 27 gru 2014, 23:11

mam podobnie: nigdy nie wspina się wyżej 70 (choć faktyczna temp. silnika jest ok 90) i po kilku chwilach od uruchomienia zaczyna migać kontrolka, tylko pytanie który to czujnik - ten bliżej czy dalej głowicy?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 gru 2014, 23:24

tamto2007 pisze:tylko pytanie który to czujnik - ten bliżej czy dalej głowicy?
nie, powinien być ten dalej(szary) a jaki motor masz :?:

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 27 gru 2014, 23:44

PieterB pisze:
tamto2007 pisze:tylko pytanie który to czujnik - ten bliżej czy dalej głowicy?
nie, powinien być ten dalej(szary) a jaki motor masz :?:
sorry nie mogę dodać do profilu drugiego auta ale to forum 80 więc wywalam a4, jest b3, rocznik 91, motor PM
no nie zmienię jednak sam modelu i silnika w profilu :-(

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2014, 09:00

tamto2007 pisze:sorry nie mogę dodać do profilu drugiego
może być tylko jeden
tamto2007 pisze:jest b3, rocznik 91, motor PM
to tam masz zapewne metalowy króciec i czujniki wkręcane nie zmienia to faktu że powinien to być czujnik na górze i ten dalej od głowicy
tamto2007 pisze:no nie zmienię jednak sam modelu i silnika w profilu
możesz możesz ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl