Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE/JV] Problem z temperaturą silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

[B3 1.8 NE/JV] Problem z temperaturą silnika

Post autor: gregc » 12 wrz 2014, 10:45

Witam forumowiczów. Zastanawia mnie temperatura pracy silnika. Zauważyłem że temperatura nie przekracza 65°C więc oczywistym stała się wymiana termostatu. Termostat, jak koledzy radzili na forum, wymieniony na Wahlera, zalany nowy płyn Glixol (nie koncentrat), układ odpowietrzony, wentylatory załączają się przy ok 95°C. Wszystko wydawało się w porządku, silnik nagrzewał się prawidłowo a węże nie puchły. Ale podczas jazdy "w trasie" zauważyłem że temperatura utrzymuje się na poziomie 70°C (dolny wąż od chłodnicy zimny) natomiast podczas jazdy w mieście temperatura utrzymuje równo 90°C (dolny wąż ciepły). W B4 mojego taty (1.9 TD) temperatura utrzymuje stały poziom 90°C więc moim zdaniem coś nie działa jak powinno w mojej B3. Pozostaje tylko pytanie co może być uszkodzone? Termostat, jeden z trzech czujników temperatury a może pompa wody (bo i taką opinię znalazłem na forum). Jakieś wskazówki?

michalo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 28 maja 2012, 09:57

Post autor: michalo » 12 wrz 2014, 11:55

Powiedziałbym że termostat się nie domyka...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 wrz 2014, 21:57

Na początek proponował bym tobie osłonić czujnik temperatury jakąś watą może pęd wiatru w komorze go chłodzi.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 12 wrz 2014, 23:09

Jarewa jak rozumiem chodzi Ci o czujnik przy chłodnicy (niebieski)? Michalo termostat sprawdziłem w garnku z wodą i z termometrem (tak jak koledzy na forum radzili) i działał prawidłowo więc wydaje mi się że termostat jest raczej sprawny.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 wrz 2014, 07:52

Ten z króćca co daje na liczniki.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 13 wrz 2014, 10:29

Ok, dzisiaj będę jechał po trasie i zrobie jak radzisz. Wieczorem napisze czy były zmiany. Ale jeśli winny byłby czujnik od zegarów to czy wtedy dolny wąż nie powinien być ciepły nawet przy wskazywanych 70°C?

[ Dodano: 2014-09-14, 09:50 ]
Jarewa, zrobiłem jak radziłeś ale nie miało to wpływu na wskazania licznika, temperatura ciągle 70°C w trasie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 wrz 2014, 10:19

Termostat do wymiany.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 14 wrz 2014, 14:17

Termostat przed wymianą był sprawdzony i działał prawidłowo. Czy możliwe że po kilku dniach użytkowania zaczął szwankować?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 wrz 2014, 18:37

W silniku są inne warunki niż w garnku, wiec nie możesz potwierdzić że jest sprawny.

1-sprawdzenie czujnika było działa prawidłowo
2-silnik nie dogrzewa płynu w trasie mało realne.
3-termostat za szybko otwiera

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 15 wrz 2014, 19:16

Termostat wymieniony na nowy (również Wahler), objawy te same. Wyjęty termostat oddałem znajomemu który podmienił go do swojej B3 i termostat działa prawidłowo, temperatura w trasie 90°C, w mieście również więc termostat ok. W przyszłym tygodniu wymieniam czujniki.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 wrz 2014, 19:40

Czujniki też ok.

A czy poziom paliwa nie zmienia się w trasie i w mieście?

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 16 wrz 2014, 13:15

Nie zauważyłem zmian poziomu paliwa. O czym mogłyby świadczyć zmiany poziomu paliwa? Miałoby to związek z temperaturą silnika?

michalo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 28 maja 2012, 09:57

Post autor: michalo » 16 wrz 2014, 13:26

gregc pisze:Nie zauważyłem zmian poziomu paliwa. O czym mogłyby świadczyć zmiany poziomu paliwa? Miałoby to związek z temperaturą silnika?
Witam, jeśli wariuje wskaźnik temperatury cieczy i poziomu paliwa to pierwszym podejrzanym jest stabilizator napięcia w zegarach...

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 16 wrz 2014, 14:00

Zastanawia mnie że w trasie dolny wąż jest zimny (czujnik wskazuje 70°C) więc chyba czujnik ok, a w mieście trzyma 90°C i dolny wąż ciepły. Z tego co wiem silnik powinien trzymać temperaturę 90 niezależnie od rodzaju pokonywanej trasy, niestety u mnie tak nie jest. A ale sam już nie wiem jaka może być przyczyna tego stanu... Jutro podjade do znajomego mechanika, może on coś doradzi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 wrz 2014, 18:35

gregc pisze:Zastanawia mnie że w trasie dolny wąż jest zimny (czujnik wskazuje 70°C) więc chyba czujnik ok, a w mieście trzyma 90°C i dolny wąż ciepły.
dziwne masz te objawy, świadczyło by to o tym że sinik nie osiąga 90 stopni chodź to mało prawdopodobne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl