[80 b3 2.0 16vLPG] zimny gaśnie na ciepłym falują obroty ???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 lis 2007, 19:05
- Lokalizacja: Biała Podlaska
[80 b3 2.0 16vLPG] zimny gaśnie na ciepłym falują obroty ???
Witam. Mam problem jak rano chce odpalic auto to cały czas gaśnie oczywiście na benzynie bo na gaz przełącza się dopiero jak jest cieply. Trzeba trzymać gaz żeby nie gasło. jak się nagrzeje to na benzynie falują obroty. Świece nowe. lambda oki. Jak odłącze rozdzielacz wtrysku to przez chwile jeszcze falują po czym na jakies 30s jest dobrze i potem znów falują czy to może być wina rozdzielacza ? A może to wina czujnika temp. bo czytałem że to on jest odpowiedzialny za tzw ssanie ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 lis 2007, 19:05
- Lokalizacja: Biała Podlaska
[80 b3 2.0 16vLPG] zimny gaśnie na ciepłym falują obroty ???
mam jeszcze pytanie czy czujnik można jakoś sprawdzic czy tylko wsadzic nowy bo kosztuje 100zł z tego co patrzyłem na allegro
Ja mam też problem z obrotami. Przedtem falował mi na zimnym silniku, a teraz wymieniłem czujnik położenia przepustnicy i silniczek krokowy i na zimnym chodzi super. Gorzej jak się zagrzeje. Wszystko dzieje się na benzynie. Ciepły silnik na biegu jałowym faluje obroty i nierówno chodzi. Zauważyłem też że z rury wydechowej wydobywa się biały dym (wszystko dzieje się na benzynie). Nadmienię również, że uszczelka pod głowicą została wymieniona i nie ma żadnego wycieku. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to bardzo proszę o pomoc. Mi już pomysły się wyczerpały.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 lis 2007, 19:05
- Lokalizacja: Biała Podlaska
[80 b3 2.0 16v] falujące obroty
Witam. Kolego a wymieniałeś czujnik temperatury ? ja wymieniłem i nie falują obroty jest dużo lepiej niż było. Co do dymienia to cieżko mi powiedziec nie mam zbyt dużego doświadczenia ale kiedys jak miałem tak w 1.8 to wymieniłem uszczelniacze zaworowe i pomogło.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 lis 2007, 19:05
- Lokalizacja: Biała Podlaska
[80 b3 2.0 16v] falujące obroty
pytanie co do dymienia czy bierze olej ? u mnie brała i to nawet sporo po wymianie uszczelniaczy zaworowych przestała dymić i brać olej. Kolego gadałem jeszcze ze znajomym mechanikiem i mówił żeby sprawdzić te uszczelniacze wtrysków (gumki) często podobno łapie lewe powietrze.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W ABT jest tylko jeden wtryskiwacz i nawet nieszczelna gumka nie spowoduje zassania lewego powietrza bo wtrysk znajduje się w obudowie zespołu wtrysku bezpośrednio nad przepustnicą.Kolego gadałem jeszcze ze znajomym mechanikiem i mówił żeby sprawdzić te uszczelniacze wtrysków (gumki) często podobno łapie lewe powietrze.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
być może ale nie będą to jakieś wyraźne objawy. Szybciej by Ci strzelało, wypadałyby zapłony pojedyńcze. A resztę tych uszkodzonych elementów już wymieniłeś? Najczęściej za falowanie w ABT odpowiada nastawnik przepustnicy, TPS i sonda.Bastek pisze:czy mogą być temu winne świece (niedawno je wymieniłem na nowe) lub przewody?
TPS wymieniony, sonda jeszcze nie. Jutro biorę wolne w pracy i może pogrzebię trochę przy samochodzie . Po wymianie sondy będzie konieczny reset ECU?
[ Dodano: 2007-12-22, 22:05 ]
Dzisiaj moja B4 dostała trochę wycisk ode mnie. W pewnym momencie zauważyłem, że przy zmianie biegu, tj. w momencie wciśnięcia sprzęgła obroty tak jakby się zacinały i nie malały, wyglądało to tak, że rozpędzałem samochód, obroty wskakiwały na powiedzmy 2,5 tyś i po wciśnięciu sprzęgła zostawały na tym poziomie. Co może być tego przyczyną?
[ Dodano: 2007-12-22, 22:05 ]
Dzisiaj moja B4 dostała trochę wycisk ode mnie. W pewnym momencie zauważyłem, że przy zmianie biegu, tj. w momencie wciśnięcia sprzęgła obroty tak jakby się zacinały i nie malały, wyglądało to tak, że rozpędzałem samochód, obroty wskakiwały na powiedzmy 2,5 tyś i po wciśnięciu sprzęgła zostawały na tym poziomie. Co może być tego przyczyną?