Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] dławi się na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
na1ooprocent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.0 ABT] dławi się na benzynie

Post autor: na1ooprocent » 14 paź 2014, 22:50

Witam mam problem z moją 80-tką. Mianowicie po odpaleniu na benzynie dopóki silnik się nie zagrzeje pracuje ładnie. Trwa to parę minut potem zaczyna się ''jazda'' dławi się, telepie aż w końcu gaśnie. Wcześniej wcale nie chciała odpalać jednak gdy odpiełam niebieski czujnik temp. pali za każdym razem ''na zimnym''... (na gazie nic takiego się nie dzieje)
Benzyny jest ok. 10 L za radą dolałam denaturatu do benzyny (istniała hipoteza że jest woda w baku i przez to tak się zachowuje) lecz nic to nie dało... Mechanicy rozkładają ręce.

Ostatnio zostały wymienione: silniczek krokowy, wtrysk, pompa paliwa...

Dodam że autko od jakiegoś czasu jest ''mułowate'' trzeba nieźle cisnąć by przyspieszyło...
Gazu też ładnie zaczęło sobie łykać z 9 L spalanie wzrosło na ok. 14-15 L. ( z tym spalaniem nie od razu tak było lecz z czasem zauważyłam że trzeba lać coraz więcej... )

Ludzie błagam gdzie szukać przyczyny?

POMOCY!
Ostatnio zmieniony 15 paź 2014, 08:20 przez na1ooprocent, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 paź 2014, 08:28

na1ooprocent pisze:Wcześniej wcale nie chciała odpalać jednak gdy odpiełam niebieski czujnik temp. pali za każdym razem ''na zimnym''...
może tu leży problem i należało by go wymienić lecz radziłbym przed ta operacją go sprawdzić dla pewności
Nie znam za bardzo ABT ale może spróbuj zrobić tak że odłączyć aku na jakieś 15 min a po jego podłączeniu odpalić auto na bp i niech sobie popracuje aż do momentu włączenia się wentylatorów i nie włączaj w czasie tego zabiegu żadnych innych źródeł prądu typu radio, nawiew itp.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 paź 2014, 21:12

PieterB pisze:i nie włączaj w czasie tego zabiegu żadnych innych źródeł prądu typu radio, nawiew itp
W przypadku adaptacji właśnie koniecznie z moich informacji, bo inaczej zejdzie w dół.

na1ooprocent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
Lokalizacja: Lublin

Post autor: na1ooprocent » 16 paź 2014, 11:38

Dziś rano go odpaliłam za radą bez dodatkowych źródeł prądu i tak samo... Silnik pracował może pięć min. i zgasł...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 paź 2014, 11:48

Jarewa pisze:
PieterB pisze:i nie włączaj w czasie tego zabiegu żadnych innych źródeł prądu typu radio, nawiew itp
W przypadku adaptacji właśnie koniecznie z moich informacji, bo inaczej zejdzie w dół.
a widzisz czyli ja mam jakieś złe info, także sorry za wprowadzenie w błąd.

Awatar użytkownika
mor4z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 gru 2012, 13:41
Lokalizacja: Lublin/Piaski

Post autor: mor4z » 24 paź 2014, 10:27

zobacz zapłon, filtry paliwa, wężyki podciśnienia, mi tak się robiło jak zapłon miałem źle ustawiony podłącz pod vaga może coś ciekawego wyskoczy :)

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 24 paź 2014, 14:44

Kolego sprawdź czy lambda żyje. lecz obstawiam .... nie wiem czy to dobrze nazwę TPS wiem ze ta kostka jest czarna szeroka i jest zaraz przed akumulatorem ;p Gdzieś o tym było na forum ;p

[ Dodano: 2014-10-24, 14:47 ]
o proszę https://audi80.pl/b4-abt-po-93-pierw ... t59167.htm

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 paź 2014, 15:39

adamix98 pisze:Kolego sprawdź czy lambda żyje.
A to nic nie zmieni żyje czy nie to i tak ma LPG i jest jemu przypisana. Wiec na 100% ma błąd lambady w ecu.

na1ooprocent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
Lokalizacja: Lublin

Post autor: na1ooprocent » 31 paź 2014, 15:14

Lambda nie żyje jak się okazało... i chyba mam naprawdę duzo wody w baku bo im mniej jest PB to bardziej przerywa.... Jak jest pow 10 L to nawet da sie jechać.
A i jeszcze mechanik stwierdził złe ustawienie potencjometru.

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 13 lis 2014, 15:26

no to wiesz co trzeba zrobić :) Lambda i potencjometr to podstawa :)

a co do niby wody w zbiorniku zalej do pełna i dodaj do tego mixolu ;p tylko żeby Cb nie poniosło ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lis 2014, 17:52

adamix98 pisze:a co do niby wody w zbiorniku zalej do pełna i dodaj do tego mixolu ;p tylko żeby Cb nie poniosło ;)
W dawnych czasach lało się denaturat dobrze wytraca wodę z paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl