Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PGT] projekt turbo T3/T4

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 13 wrz 2014, 20:20

no to gratki, choć widze że wybierasz się na hamownie jak ja :)

efekt dzisiejszej mojej naprawy, to poddające się sprzęgło :)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 14 wrz 2014, 14:35

Jakie masz sprzęgło i przy jakich parametrach się poddało?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 14 wrz 2014, 14:53

No to raczej bylo do przewidzenia ze sprzeglo powie Ci Papa.Auto juz strojone?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 wrz 2014, 18:04

ja mam 228mm z NG, docisk akceptuje 240mm.
jak mi padło poprzednie sprzęgło, to takie miałem pod ręką i wtedy nie było nacisku na moc.
później sie to zmieniło, aczkolwiej czasy do 100kmh rzędu 5,5-6s gdzie sprzęgło sie nie poddawało mówią same za siebie, a teraz mimo długiej skrzynki biegów trzeba bardzo szybko machać lewarkiem.
na trójce już lubi zrywać trakcję z rolki, na czwórce poddaje sie sprzęgło, teraz jak będę sprzęgło robił, wkładam tarczę 240mm z AAT i docisk z NG z podwójną sprężyną :)

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 13 lis 2014, 15:19

I jak tam kolego podlałeś;) tego paliwa:) ??

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 15 lis 2014, 13:34

Mała awaria, lejący wtrysk uszkodził tłok. Jak to ogarnę to będzie szerokopasmówka, większe wtryski i DET- 3

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 15 lis 2014, 17:29

turbofin, e tam wtrysk, to nie diesel że Ci dziurę wypali, no chyba ze sie nie zamykał wogóle, to sie zgodzę.


jak tam sprzęgło znosiło chłostę?
moje nie wytrzymało się zesmrodziło.
a tak ogólnie fajnie widzeć urywające łeb z płucami po samych piętach, w ładnym stanie, zadbane.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lis 2014, 17:40

arwam pisze:turbofin, e tam wtrysk, to nie diesel że Ci dziurę wypali, no chyba ze sie nie zamykał wogóle, to sie zgodzę.
Racja w (turbo) benzynie szybciej szlak trafi silnik przez przytkany wtryskiwacz niż lejący.
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 7038_n.jpg

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 15 lis 2014, 19:22

Możliwe, że wtrysk był przytkany, sam dokładnie nie wiem.
Wypaliło tłok tylko na jednym garze, reszta w ogóle nieruszona, dlatego obstawiam ,że to wtryskiwacz.

Kompresor ładował 0,9 bara, także jak na jakimś garze było zbyt ubogo to mogło coś popłynąć, nawet świecę upaliło.

Sprzęgło ładnie klei ;-)

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 15 lis 2014, 19:42

zdecydowanie uboga dawka benzyny go zabiła :)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Wypalony tłok foto

Post autor: turbofin » 18 lis 2014, 20:45

Tłok upaliło, ale cylinder nie został naruszony, tylko trzeba wyczyścić poprzyklejane alu.

Wymienię tylko jeden tłok i pierścienie, będzie dobrze?


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cc ... 3d9dc.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/424 ... 530dd.html

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 23 lis 2014, 09:37

Szkoda, że awaria się stała zawsze to niepotrzebna robota i koszta. Na gładzi widać pionowe rysy są one wyczuwalne? Jak są jeszcze ślady po honowaniu to pierścienie powinny się ułożyć jak nie to kicha. A świece miałeś zimniejsze? Pomyśl nad równym rozkładem powietrza 0,9 bara to już nie jest mało i warto poprawić kolektor ssący. 2 środkowe gary dostają więcej powietrza niż te skrajne.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 01 gru 2014, 19:35

luckash pisze:Szkoda, że awaria się stała zawsze to niepotrzebna robota i koszta. Na gładzi widać pionowe rysy są one wyczuwalne? Jak są jeszcze ślady po honowaniu to pierścienie powinny się ułożyć jak nie to kicha. A świece miałeś zimniejsze? Pomyśl nad równym rozkładem powietrza 0,9 bara to już nie jest mało i warto poprawić kolektor ssący. 2 środkowe gary dostają więcej powietrza niż te skrajne.
Świece platynowe BERU, nie porysowało cylindra, to tylko poprzyklejane alu. Niby te 3 garki wyglądają tak samo, żadnych śladów podtopienia, tylko ten jeden tłok się upalił. Tak jak kolega wyżej pisał pewno to przytkany wtryskiwacz. Podobno G60 tak miały, że pierwszy wtryskiwacz na listwie się zatykał syfem, a że ja miałem poprzekładane wtryski to trafiło na 3 gar.

Tłok już założony, auto odpalone na nowych wtryskach 440 cc i regulowanym regulatorze paliwa :-D

Wygląda na to, że jest ok ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 01 gru 2014, 21:15

turbofin, cieszy mnie to <ok> gratulacje i bez-awaryjnosci.
U mnie niestety lipa, turbo sie ukrecilo :-( narazie wl8zylem cos na sztuke, ale to nie chce jechac, teraz to jest lipa, szukam czegos pokroju t3 ze starego lt

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 02 gru 2014, 19:50

Na pewno coś znajdziesz ;-) Na razie będzie można lekko nawet przylać, żeby było na bogato :-D , zapłon trzeba cofnąć dla bezpieczeństwa.

[ Dodano: 2014-12-08, 21:03 ]
Wrzucam krótki filmik wkręcania G60 na obroty na nowym tłoku, wtryskach 440 i regulatorze paliwa, na razie to prowizorka przed strojeniem, ale już widać i czuć efekty




Auto przyspiesza znacznie szybciej i już nie łapie zamułki powyżej 5000 RPM, zapchany wtrysk już nie zmula silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl