[B4 1.9 1Z] Szarpie, przerywa, wariuje
[B4 1.9 1Z] Szarpie, przerywa, wariuje
Witam mam problem z silnikiem lub sterownikiem silnika, silnik szarpie podczas jazdy wskazówka obrotomierza szaleje, a na postoju obroty silnika szaleją tak jakby ktos wciskał pedał gazu do oporu i puszczał, po kilku a nawet kilkunastu sekundach ustaje. W kompie błąd
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
auto odpala jak należy, mocy nie straciło, a komp po chipie
a tu filmik z tego co sie dzieje podczas jazdy: 1:40 najlepiej to widac
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
auto odpala jak należy, mocy nie straciło, a komp po chipie
a tu filmik z tego co sie dzieje podczas jazdy: 1:40 najlepiej to widac
Ostatnio zmieniony 16 lis 2014, 12:36 przez Ozi402, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
kostke od kompa sprawdzałem, ostatnio z 3 min tak sie działo w trasie, nawet wszystkie kontrolki sie zaświeciły i wyskoczył tez błąd 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
a na wolnych obrotach to nawet do 4000 obr potrafi skoczyć
a błędu kompa nie da sie skasować, może sprawdze na starym kompie seryjnym co sie dzieje
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
a na wolnych obrotach to nawet do 4000 obr potrafi skoczyć
a błędu kompa nie da sie skasować, może sprawdze na starym kompie seryjnym co sie dzieje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdż na ori kompie ,bo mi to wygląda na coś nie halo z chipowanym kompem ...Ozi402 pisze: błędu kompa nie da sie skasować, może sprawdze na starym kompie seryjnym co sie dzieje
Te objawy mogą sugerować problem ze stykiem w kostce stacyjki...Wtyka od kompa nigdy nie szwankuje ,także tam nie ma co szukać przyczyny ...za solidnie zrobiona i nigdy tam styku nie gubiOzi402 pisze:kostke od kompa sprawdzałem, ostatnio z 3 min tak sie działo w trasie, nawet wszystkie kontrolki sie zaświeciły i wyskoczył tez błąd 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
kostke stacyjki wyeliminowałem ruszałem kluczykiem we wszystkie strony i to mocno a silnik chodził jak złoto, zastanawia mnie tylko co odpowiada za takie zwiększanie obrotów i przerywanie, tylko to nie zawsze sie dzieje nieraz 2 tyg nic a tak jak dzis z 5 razy
pierwszy i dwa ostatnie nie do wykasowania
Control Module Part Number: 028 906 021 AP
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D41
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 05311
4 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
pierwszy i dwa ostatnie nie do wykasowania
Control Module Part Number: 028 906 021 AP
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D41
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 05311
4 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ten błąd pojawia się przy zbyt niskim napięciu ,np.jak krecimy i zdycha na bateria ,ale wtedy bez problemu daje się skasować ,i jak coś z softem jest nie halo,wtedy skasować się nie da .Błąd n109 <ok>Ozi402 pisze:65535 - Internal Control Module Memory Error
oznacza że coś nie tak z samym zaworem n109 ,zacina się ,albo pękła spręzynka ...ewentulanie coś z jego zasilaniem ...niesprawny n109 ,moze też powodować własnie chwilowy wzrost obrotów do ok.2 tys ,zwykle zaraz po odpaniu.Nie dający się skasować bład n109 ,powoduje również że komp jest cały czas w stanie awaryjnym ,także auto jedzie jakby chciało a nie mogło ,do 120 i brak reakcji na gazOzi402 pisze:01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
n109 skasowany i nie powrócił a na gaz reaguje idealnie, ten od ładowania jest bo jeden kabelek od alternatora niepodpięty, a błąd kompa ? wydaje mi sie ze jak by byl uwalony to by caly czas tak szarpał. a zazwyczaj dzieje sie tak jak jade na emeryta. Może eprom na podstawce nie styka którąś z nóżek