Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Szarpie, przerywa, wariuje

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ozi402
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 maja 2014, 08:38
Lokalizacja: Nowa Sól

[B4 1.9 1Z] Szarpie, przerywa, wariuje

Post autor: Ozi402 » 16 lis 2014, 12:13

Witam mam problem z silnikiem lub sterownikiem silnika, silnik szarpie podczas jazdy wskazówka obrotomierza szaleje, a na postoju obroty silnika szaleją tak jakby ktos wciskał pedał gazu do oporu i puszczał, po kilku a nawet kilkunastu sekundach ustaje. W kompie błąd
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
auto odpala jak należy, mocy nie straciło, a komp po chipie
a tu filmik z tego co sie dzieje podczas jazdy: 1:40 najlepiej to widac
Ostatnio zmieniony 16 lis 2014, 12:36 przez Ozi402, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 16 lis 2014, 12:19

Jaki masz nastawnik w pompie, potencjometryczny czy indukcyjny?

Awatar użytkownika
Ozi402
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 maja 2014, 08:38
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: Ozi402 » 16 lis 2014, 12:28

to jest na pierburgu to indukcyjny, ma przelew z boku, a z tego co wiem potencjometryczny to ma z góry

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 16 lis 2014, 12:38

Tak to indukcyjny. Na filmie wyglądało to jakby ktoś na chwilę gasił silnik. U mnie też szarpało tylko podczas jazdy na 4 i 5 biegu ale obroty tak nie szalały. Wyczyściłem nastawnik i ustało.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 16 lis 2014, 12:44

Mi to wygląda na coś z elektryka i błąd sterownika ci wywala posprawdzaj może kostki i ta co do kompa wchodzi.

Awatar użytkownika
Ozi402
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 maja 2014, 08:38
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: Ozi402 » 16 lis 2014, 13:46

kostke od kompa sprawdzałem, ostatnio z 3 min tak sie działo w trasie, nawet wszystkie kontrolki sie zaświeciły i wyskoczył tez błąd 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

a na wolnych obrotach to nawet do 4000 obr potrafi skoczyć
a błędu kompa nie da sie skasować, może sprawdze na starym kompie seryjnym co sie dzieje

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lis 2014, 14:09

Ozi402 pisze: błędu kompa nie da sie skasować, może sprawdze na starym kompie seryjnym co sie dzieje
Sprawdż na ori kompie ,bo mi to wygląda na coś nie halo z chipowanym kompem ...
Ozi402 pisze:kostke od kompa sprawdzałem, ostatnio z 3 min tak sie działo w trasie, nawet wszystkie kontrolki sie zaświeciły i wyskoczył tez błąd 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
Te objawy mogą sugerować problem ze stykiem w kostce stacyjki...Wtyka od kompa nigdy nie szwankuje ,także tam nie ma co szukać przyczyny ...za solidnie zrobiona i nigdy tam styku nie gubi

Awatar użytkownika
Ozi402
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 maja 2014, 08:38
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: Ozi402 » 16 lis 2014, 14:20

kostke stacyjki wyeliminowałem ruszałem kluczykiem we wszystkie strony i to mocno a silnik chodził jak złoto, zastanawia mnie tylko co odpowiada za takie zwiększanie obrotów i przerywanie, tylko to nie zawsze sie dzieje :/ nieraz 2 tyg nic a tak jak dzis z 5 razy

pierwszy i dwa ostatnie nie do wykasowania

Control Module Part Number: 028 906 021 AP
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D41
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 05311
4 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lis 2014, 15:24

Ozi402 pisze:65535 - Internal Control Module Memory Error
Ten błąd pojawia się przy zbyt niskim napięciu ,np.jak krecimy i zdycha na bateria ,ale wtedy bez problemu daje się skasować ,i jak coś z softem jest nie halo,wtedy skasować się nie da .Błąd n109 <ok>
Ozi402 pisze:01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
oznacza że coś nie tak z samym zaworem n109 ,zacina się ,albo pękła spręzynka ...ewentulanie coś z jego zasilaniem ...niesprawny n109 ,moze też powodować własnie chwilowy wzrost obrotów do ok.2 tys ,zwykle zaraz po odpaniu.Nie dający się skasować bład n109 ,powoduje również że komp jest cały czas w stanie awaryjnym ,także auto jedzie jakby chciało a nie mogło ,do 120 i brak reakcji na gaz ;-)

Awatar użytkownika
Ozi402
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 maja 2014, 08:38
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: Ozi402 » 16 lis 2014, 17:51

n109 skasowany i nie powrócił a na gaz reaguje idealnie, ten od ładowania jest bo jeden kabelek od alternatora niepodpięty, a błąd kompa ? wydaje mi sie ze jak by byl uwalony to by caly czas tak szarpał. a zazwyczaj dzieje sie tak jak jade na emeryta. Może eprom na podstawce nie styka którąś z nóżek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl