[B4 2.0 ABK] Nie działają wtryskiwacze
[B4 2.0 ABK] Nie działają wtryskiwacze
Witam,
Szukałem podobnego tematu lecz nie było. Mój problem to brak paliwa na cylindrach w silnku ABK. Historia zaczęła się od SWAPU z silnika ABT na ABK. Silnik ABK sprawdzony, odpalony w pełni sprawny w poprzednim aucie. Po przełożeniu silnika, wiązki, aparat zapłonowy został z silnika ABT, nie daje się uruchomić. Jest iskra na świecy, jest możliwość złego ustawienia kąta zapłonu, lecz sprawdziłem też wtryskiwacze (pompa paliwa sprawna z silnika ABK) i to one nie podają paliwa na cylindry, świeca jest sucha po wykręceniu. Silnik ABK pochodzi z auta z roku 1992, a buda jest z rocznika 1994, wiem że były pewne różnice względem roczników i osprzętu silnika dlatego też zwracam na to uwagę.
Szukałem tematów o takim swapie, jednak w żadnym nie znalazłem podobnego objawu.
Czy może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów ma pomysł co sprawdzić? Co może być przyczyną??
Szukałem podobnego tematu lecz nie było. Mój problem to brak paliwa na cylindrach w silnku ABK. Historia zaczęła się od SWAPU z silnika ABT na ABK. Silnik ABK sprawdzony, odpalony w pełni sprawny w poprzednim aucie. Po przełożeniu silnika, wiązki, aparat zapłonowy został z silnika ABT, nie daje się uruchomić. Jest iskra na świecy, jest możliwość złego ustawienia kąta zapłonu, lecz sprawdziłem też wtryskiwacze (pompa paliwa sprawna z silnika ABK) i to one nie podają paliwa na cylindry, świeca jest sucha po wykręceniu. Silnik ABK pochodzi z auta z roku 1992, a buda jest z rocznika 1994, wiem że były pewne różnice względem roczników i osprzętu silnika dlatego też zwracam na to uwagę.
Szukałem tematów o takim swapie, jednak w żadnym nie znalazłem podobnego objawu.
Czy może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów ma pomysł co sprawdzić? Co może być przyczyną??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak nie wiesz jak ustawić zapłon aby silnik wogóle chciał odpalić to jest metoda:
Ustaw silnik jak do wymiany rozrządu. I wtedy wyjmij i ustaw rozdzielacz tak aby pokazywał palec w prawą stronę samochodu (do pasażera) na krawędzi obudowy rozdzielacza masz też takie poprzeczne nacięcie które też powinno być ustawione w tą samą stronę. Jeszcze upewnij się że w tym miejscu masz kabel pierwszego cylindra.
Powinno być mniej więcej tak jak na foto: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c00a43e517
Ustaw silnik jak do wymiany rozrządu. I wtedy wyjmij i ustaw rozdzielacz tak aby pokazywał palec w prawą stronę samochodu (do pasażera) na krawędzi obudowy rozdzielacza masz też takie poprzeczne nacięcie które też powinno być ustawione w tą samą stronę. Jeszcze upewnij się że w tym miejscu masz kabel pierwszego cylindra.
Powinno być mniej więcej tak jak na foto: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c00a43e517
ok, dzięki za wskazówkę, jutro ustawie zapłon jak należy i będę walczył dalej
Zapłon ustawiony według wskazówek. Silnik dalej nie odpala.
Sprawdziłem napięcie i okazuje się że jest tam na stałe .
Czyli bez zapłonu jest 12,45V, rozumiem, że powinno być takie dopiero po włączeniu zapłonu
(żarówka ledwo się żarzy podczas kręcenia silnika).?
Zapłon ustawiony według wskazówek. Silnik dalej nie odpala.
Sprawdziłem napięcie i okazuje się że jest tam na stałe .
Czyli bez zapłonu jest 12,45V, rozumiem, że powinno być takie dopiero po włączeniu zapłonu
(żarówka ledwo się żarzy podczas kręcenia silnika).?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wszystko podłączałem raczej dobrze, włącznie z masami. Jaki kolor kabla jest tej masy od sterownika?
Pompa załącza się po zapłonie, gdy kręcę rozrusznikiem już nie podaje paliwa.
Padło podejrzenie, że w tym silniku był immo. Jednak powinno dać się odpalić silnik chociaż na dwie, trzy sekundy. Ciężko wyrzucić go z tego silnika?
Pompa załącza się po zapłonie, gdy kręcę rozrusznikiem już nie podaje paliwa.
Padło podejrzenie, że w tym silniku był immo. Jednak powinno dać się odpalić silnik chociaż na dwie, trzy sekundy. Ciężko wyrzucić go z tego silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale nie włącza się pompa czy tylko wtryskiwacze nie pracują?Chopper pisze:gdy kręcę rozrusznikiem już nie podaje paliwa
Zrób taki test, zdejmij wtyczkę z halla podłącz kabel pod środkowy pin tej wtyczki i dotykaj tym kabelkiem do masy. Wtedy pompa powinna ruszyć iskra powinna pojawić się jeśli podłączysz jakąś świece do przewodu cewki albo ten przewód zbliżysz do masy.
Jak silnik z elektryką jest z 1992 roku to nie powinno być tam fabrycznego immo.
A jak chcesz się pozbyć to jest kilka dróg.
1. Emulator immo koszt zakupu z wysyłką jakieś 120zł
2. załatwienie immoboxa + pętla stacyjki + transponder z kluczyka
3. wyłączenie immo programowe w pamięci sterownika (200-400zł)
4. wsadzenie sterownika który nie ma fabrycznego immo.
Próbowałeś odpalić z jakimś samostartem?
Gdy włączam zapłon, pompa paliwa włącza się i pompuje do ciśnienia, gdy kręcę rozrusznikiem pompa paliwa już nie chodzi.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to cały czas nie podają paliwa.
Podłączyłem VAGa i wywaliło kilka standardowych błędów typu ''odłączony przepływomierz'' itd., ale nic o czujniku halla nie było, myślę że jest sprawny, test jednak przeprowadzę. Co do immo... udało mi się wejść w moduł immo, przeprowadziło diagnostykę, niestety nie spisałem danych tam zawartych, ale to jest raczej pewny argument, że jednak w sterowniku siedzi i przeszkadza w istotny sposób.
Tak, na plaka próbowałem odpalić z marnym efektem, cofnęło wszystko w kolektor ssący, zapłon ustawiając przestawiłem o ok 180st. Jutro jeszcze raz spróbuję.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to cały czas nie podają paliwa.
Podłączyłem VAGa i wywaliło kilka standardowych błędów typu ''odłączony przepływomierz'' itd., ale nic o czujniku halla nie było, myślę że jest sprawny, test jednak przeprowadzę. Co do immo... udało mi się wejść w moduł immo, przeprowadziło diagnostykę, niestety nie spisałem danych tam zawartych, ale to jest raczej pewny argument, że jednak w sterowniku siedzi i przeszkadza w istotny sposób.
Tak, na plaka próbowałem odpalić z marnym efektem, cofnęło wszystko w kolektor ssący, zapłon ustawiając przestawiłem o ok 180st. Jutro jeszcze raz spróbuję.
Z tego wynika że cewka z modułem to rok 1994 a sterownik z 1992 roku czyli przystosowany do innego modułu zapłonowego i innej cewki.Chopper pisze:Silnik ABK pochodzi z auta z roku 1992, a buda jest z rocznika 1994, wiem że były pewne różnice względem roczników i osprzętu silnika dlatego też zwracam na to uwagę.
Iskra jest jak się okienko w aparacie zamyka czy otwiera?
Na szynie zasilającej wtryski musi byc stałe +12V po przekręceniu kluczyka.
Cewka zapłonowa została założona odpowiednia do silnika, czyli stary typ (ta oryginalna od silnika 1992). Aparat zapłonowy został wsadzony od silnika ABT z 1994 roku, iskra jest, więc nie wiem czy w nim jest problem, nie posiadam wiedzy na temat zmian w nim.
Na szynie zasilającej wtryski mam stałe +12V, bez względu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Myślałem, że popełniłem jakiś błąd w skrzynce bezpieczników, jednak gdy sprawdziłem, wszystkie wtyki, pasujące pod kabel zasilający kostkę wtrysku, mają stały +12V.
O co chodzi z tym okienkiem i iskrą? Niestety nie wiem o co chodzi
Na szynie zasilającej wtryski mam stałe +12V, bez względu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Myślałem, że popełniłem jakiś błąd w skrzynce bezpieczników, jednak gdy sprawdziłem, wszystkie wtyki, pasujące pod kabel zasilający kostkę wtrysku, mają stały +12V.
O co chodzi z tym okienkiem i iskrą? Niestety nie wiem o co chodzi