Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Nie działają wtryskiwacze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Chopper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 20:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 2.0 ABK] Nie działają wtryskiwacze

Post autor: Chopper » 18 lis 2014, 21:03

Witam,

Szukałem podobnego tematu lecz nie było. Mój problem to brak paliwa na cylindrach w silnku ABK. Historia zaczęła się od SWAPU z silnika ABT na ABK. Silnik ABK sprawdzony, odpalony w pełni sprawny w poprzednim aucie. Po przełożeniu silnika, wiązki, aparat zapłonowy został z silnika ABT, nie daje się uruchomić. Jest iskra na świecy, jest możliwość złego ustawienia kąta zapłonu, lecz sprawdziłem też wtryskiwacze (pompa paliwa sprawna z silnika ABK) i to one nie podają paliwa na cylindry, świeca jest sucha po wykręceniu. Silnik ABK pochodzi z auta z roku 1992, a buda jest z rocznika 1994, wiem że były pewne różnice względem roczników i osprzętu silnika dlatego też zwracam na to uwagę.
Szukałem tematów o takim swapie, jednak w żadnym nie znalazłem podobnego objawu.
Czy może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów ma pomysł co sprawdzić? Co może być przyczyną??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lis 2014, 21:14

Zobacz czy pojawia się zasilanie na jednym z kabli idących do wtryskiwacza gyy pompa paliwa startuje. Najlepiej zrób to małą żarówką podłączając do masy i do jednego z pinów wtyczki wtryskiwacza (sprawdź oba bo nie chce mi się szukać który to zasilanie).
A pompa paliwa daje paliwo na listwę?

Chopper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 20:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chopper » 18 lis 2014, 21:16

Tak, na listwie jest ciśnienie. Możliwe jest, że to uszkodzony sterownik? Czy jeśli on padł to nie byłoby i iskry i wtryskiwaczy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lis 2014, 21:27

To masz iskrę czy nie? Na początku pisałeś że iskra jest. A sterowniki są dosyć odporne na złe traktowanie, prędzej gdzieś brakuje zasilania.

Chopper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 20:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chopper » 18 lis 2014, 21:33

Iskra jest, tak gdzieś w którymś temacie wyczytałem, że iskra była, ale silnik nie palił i wymiana sterownika pomogła.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lis 2014, 21:35

Twój wybór czy chcesz wymieniać w ciemno czy sprawdzić kilka prostych rzeczy przy użyciu podstawowych narzędzi i znaleźć przyczynę.

Chopper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 20:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chopper » 18 lis 2014, 21:42

Wolę pogrzebać i posrpawdzać przy pomocy prostych metod i dostępnych narzędzi :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lis 2014, 21:51

Jak nie wiesz jak ustawić zapłon aby silnik wogóle chciał odpalić to jest metoda:
Ustaw silnik jak do wymiany rozrządu. I wtedy wyjmij i ustaw rozdzielacz tak aby pokazywał palec w prawą stronę samochodu (do pasażera) na krawędzi obudowy rozdzielacza masz też takie poprzeczne nacięcie które też powinno być ustawione w tą samą stronę. Jeszcze upewnij się że w tym miejscu masz kabel pierwszego cylindra.
Powinno być mniej więcej tak jak na foto: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c00a43e517

Chopper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 20:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chopper » 18 lis 2014, 22:03

ok, dzięki za wskazówkę, jutro ustawie zapłon jak należy i będę walczył dalej

Zapłon ustawiony według wskazówek. Silnik dalej nie odpala.
Sprawdziłem napięcie i okazuje się że jest tam na stałe :-/.
Czyli bez zapłonu jest 12,45V, rozumiem, że powinno być takie dopiero po włączeniu zapłonu
(żarówka ledwo się żarzy podczas kręcenia silnika).?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lis 2014, 17:24

Jak sprawdzasz miernikiem to jakieś tam może być.

A masę sterownika przykręciłeś dobrze do silnika?

Pompa paliwa startuje jak włączasz zapłon albo kręcisz rozrusznikiem?

Chopper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 20:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chopper » 19 lis 2014, 17:49

Wszystko podłączałem raczej dobrze, włącznie z masami. Jaki kolor kabla jest tej masy od sterownika?
Pompa załącza się po zapłonie, gdy kręcę rozrusznikiem już nie podaje paliwa.
Padło podejrzenie, że w tym silniku był immo. Jednak powinno dać się odpalić silnik chociaż na dwie, trzy sekundy. Ciężko wyrzucić go z tego silnika?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lis 2014, 17:57

Chopper pisze:gdy kręcę rozrusznikiem już nie podaje paliwa
Ale nie włącza się pompa czy tylko wtryskiwacze nie pracują?

Zrób taki test, zdejmij wtyczkę z halla podłącz kabel pod środkowy pin tej wtyczki i dotykaj tym kabelkiem do masy. Wtedy pompa powinna ruszyć iskra powinna pojawić się jeśli podłączysz jakąś świece do przewodu cewki albo ten przewód zbliżysz do masy.

Jak silnik z elektryką jest z 1992 roku to nie powinno być tam fabrycznego immo.
A jak chcesz się pozbyć to jest kilka dróg.
1. Emulator immo koszt zakupu z wysyłką jakieś 120zł
2. załatwienie immoboxa + pętla stacyjki + transponder z kluczyka
3. wyłączenie immo programowe w pamięci sterownika (200-400zł)
4. wsadzenie sterownika który nie ma fabrycznego immo.

Próbowałeś odpalić z jakimś samostartem?

Chopper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 20:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chopper » 19 lis 2014, 18:43

Gdy włączam zapłon, pompa paliwa włącza się i pompuje do ciśnienia, gdy kręcę rozrusznikiem pompa paliwa już nie chodzi.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to cały czas nie podają paliwa.
Podłączyłem VAGa i wywaliło kilka standardowych błędów typu ''odłączony przepływomierz'' itd., ale nic o czujniku halla nie było, myślę że jest sprawny, test jednak przeprowadzę. Co do immo... udało mi się wejść w moduł immo, przeprowadziło diagnostykę, niestety nie spisałem danych tam zawartych, ale to jest raczej pewny argument, że jednak w sterowniku siedzi i przeszkadza w istotny sposób.
Tak, na plaka próbowałem odpalić z marnym efektem, cofnęło wszystko w kolektor ssący, zapłon ustawiając przestawiłem o ok 180st. Jutro jeszcze raz spróbuję.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lis 2014, 19:49

Chopper pisze:Silnik ABK pochodzi z auta z roku 1992, a buda jest z rocznika 1994, wiem że były pewne różnice względem roczników i osprzętu silnika dlatego też zwracam na to uwagę.
Z tego wynika że cewka z modułem to rok 1994 a sterownik z 1992 roku czyli przystosowany do innego modułu zapłonowego i innej cewki.
Iskra jest jak się okienko w aparacie zamyka czy otwiera?
Na szynie zasilającej wtryski musi byc stałe +12V po przekręceniu kluczyka.

Chopper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2014, 20:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chopper » 19 lis 2014, 20:14

Cewka zapłonowa została założona odpowiednia do silnika, czyli stary typ (ta oryginalna od silnika 1992). Aparat zapłonowy został wsadzony od silnika ABT z 1994 roku, iskra jest, więc nie wiem czy w nim jest problem, nie posiadam wiedzy na temat zmian w nim.
Na szynie zasilającej wtryski mam stałe +12V, bez względu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Myślałem, że popełniłem jakiś błąd w skrzynce bezpieczników, jednak gdy sprawdziłem, wszystkie wtyki, pasujące pod kabel zasilający kostkę wtrysku, mają stały +12V.

O co chodzi z tym okienkiem i iskrą? Niestety nie wiem o co chodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl