Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 12 lis 2014, 12:03

Witam Panowie u minie już wszystko działa , nie było połączenia na styku BS w czarnej kostce , pozdrawiam Tadeusz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2014, 15:06

Teraz sobie przypomniałem że nowsze sterowniki mają mają sprawdzania przekaźnika i jak przekaźnika nie będzie (albo będzie nie taki?) to zgłoszą błąd. Podejrzewam że ecu mierzy opór jaki jest na wyjściu sterującym przekaźnika.

pawlikowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 cze 2012, 15:45
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pawlikowski90 » 12 lis 2014, 17:58

no wlasnie ma wyrzucone juz. a jak podrzucilem go do innego audi to dziala normalnie i nie zglasza bledu i podaje normalnie mase na przekaznik

[ Dodano: 2014-11-12, 18:00 ]
dodam ze na ori jak i starym przekazniku jest to samo

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2014, 22:21

W vagu jest opcja test wyjść "output test" i tam można sobie załączyć ten przekaźnik bez odpalania silnika.

tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 13 lis 2014, 07:21

Witam , ponieważ jestem na bieżąco z przekładką instalacji z AEB 98rok sterownik na dwie wtyczki , znalazłem drobne korekty do rozpiski instalacji zamieszczonej przez poprzedników :
kostka czarna - zacisk 5 kabel ( niebiesko - czerwony ) - włącznik lampy cofania ( a nie niebiesko - czarny ,
kostka brązowa - zacisk 3 kabel ( biało niebieski ) - ogrzewanie tylnej szyby ( a nie czarno żółty ) - zacisk 10 nie podłączony ,
kostka żółta : - zacisk 6 kabel ( czerwono czarny ) - załącza przekaźnik pompy paliwa styk BS ( a nie czerwono niebieski ) .
pozostały opis jest extra , podziękowania dla kolegów.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lis 2014, 15:05

Dzięki za informacje o błędach niedługo poprawie graficzny opis z pierwszej strony.

Jak pisałem te opisy to nie miałem fizycznego dostępu do wiązki. Kolory i rozmieszczenie w graficznym opisie z pierwszej strony pochodzą ze swapu ADRa i też nie ja rozpisywałem rozmieszczenie i kolory kabli.
Teraz mam wiązkę z AEBa też 1998 rok i nawet zauważyłem więcej nieścisłości
tadeuszm pisze:kostka czarna - zacisk 5 kabel ( niebiesko - czerwony ) - włącznik lampy cofania ( a nie niebiesko - czarny ,
5ka, racja jest błąd
Porównałem opis z moją wiązką i u mnie 3ka wygląda jak niebiesko-biały a nie niebiesko-szary jak w opisie ale nie chce mi się już iść zobaczyć tego na żywo.
Obrazek
tadeuszm pisze:kostka brązowa - zacisk 3 kabel ( biało niebieski ) - ogrzewanie tylnej szyby ( a nie czarno żółty ) - zacisk 10 nie podłączony
W swojej wiązce mam cały żółty na pinie 3
Także czarno-szary u mnie nie ma na 1, jest na 8
miejsce niebieskiego się nie zgadza rysunek 5 a jest na 4
a kolor z 4 jest na 5ce, czyli są zamienione
i 9 jest przerzucone na 10
Obrazek
tadeuszm pisze:kostka żółta : - zacisk 6 kabel ( czerwono czarny ) - załącza przekaźnik pompy paliwa styk BS ( a nie czerwono niebieski ) .
U mnie jest czerwono-niebieski tutaj wiązkę mam z angielskiej A4ki 1998 rok ECU też na dwie kostki.
Obrazek

tadeuszm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:08

Post autor: tadeuszm » 13 lis 2014, 19:40

Witam , faktycznie są drobne różnice w kolorach tych wiązek , ale większość się zgadza , widocznie przy podłączeniach fabrycznych kostek w A4 nie ma to większego znaczenia , pozdrawiam Tadeusz.

Awatar użytkownika
BlackT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:20

Post autor: BlackT » 19 lis 2014, 19:22

Does any one have wiring diagram, how to connect 1.8T AEB to B4?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lis 2014, 19:27

Here is: https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... htm#811583
And here: https://audi80.pl/viewtopic.php?p=858461

If you want I can write this in english.

Awatar użytkownika
BlackT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:20

Post autor: BlackT » 20 lis 2014, 13:34

Please if you can write it on engilsh,just the basic so I can start the engine. Thank you very much :) i really appreciate that

[ Dodano: 2014-11-20, 15:36 ]
I forgot to say, the engine(AEB) is from 1996 g.

Viteknt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: N.Tomyśl

Post autor: Viteknt » 20 lis 2014, 17:08

Orientujac sie w sprawie Swapu mam pytanko , chciałbym włozyc 1.8T AEB zrobione na ~200KM . Czy skrzynie biegów też musze przekładac czy piatka z silnika 2.0 ABK o oznaczeniu CPB nada sie do tego silnika?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lis 2014, 22:55

BlackT, here is instruction for you. I wrote this very fast and it need some grammar correction. I will try correct it in next week.

You need terminal/pins location in fuse box too: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bbd9c.html
Czy skrzynie biegów też musze przekładac czy piatka z silnika 2.0 ABK o oznaczeniu CPB nada sie do tego silnika?
Jak ci nie przeszkadza że może będzie krótka oraz że może nie wytrzymać to może zostać. Chyba jedynie silnik 2.8 z 80tki miał mocniejszą skrzynię bo ma dwa łożyska na którymś wałku. Nie wiem czy reszta skrzyń nie była taka sam po prostu.

Awatar użytkownika
BlackT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:20

Post autor: BlackT » 23 lis 2014, 16:14

I dont't know how to say thank you? I am soo happy <urodziny> , you can be proud beacuse you make one more man happy. Thank you very much :) You save me a lot of work. God bless you

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 27 lis 2014, 09:10

Panowie do wydechu trzeba wspawac lacznik elastyczny czy moze zostac na sztywno jak bylo w seryjnym ABK ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2014, 10:21

paweloli pisze:moze zostac na sztywno jak bylo w seryjnym ABK ?
Nawet w seryjnym ABK nie był sztywny bo powinien móc się ruszać na okrągłym pierścieniu między portkami a katalizatorem, tylko zwykle każdy wywala sprężyny, które umożliwiają ten lekki ruch i skręcają na sztywno śrubami bez tych sprężyn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl