Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] [1.6td] silnik nie pali

ODPOWIEDZ
lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

[b3] [1.6td] silnik nie pali

Post autor: lord_yabol » 25 mar 2013, 19:38

Witam, mam kolejny problem z silnikiem, konkretnie z zapłonem.
Z dwa tyg temu, w aucie wymieniana była głowica, świece, wtryski.
Wszystko wydawało się w porządku, jak się okazało tylko na chwile.

Kila dni temu przyjechałem z trasy, nie wiele bo 100km. Silnik pracował równo i nie było żadnych problemów.
Następnego dnia niestety już nie zapalił. Początkowo myślałem, że silnik się zapowietrzyl bo wskazówka pokazywała rezerwe,
a w przewodach paliwowych były pęcherze. Auto zostało odpalone na pych (wiem, że się nie powinno, ale normalnie kluczykiem nie dało rady)
Auto na pych zapaliło niemal momentalnie, silnik po chwili zaczął równo pracować. Po wyłączeniu dolałem paliwa i probowalem odpalic. Trzy razy zapalił bez problemu. Po kilku godzinach gdy chciałem jechać, znowu nie odpalil.
Zmieniłem filtr paliwa, auto znów zostalo odpalone na pych (tak tak, wiem że nie powinienem), silinik idzie równo, zostaje wyłączony, potem znowu kluczykiem odpalał. I powtorka, kilka godzin później znowu nic.
Rozrusznik kręci, bo i słychać i widać i czuć. Z rury coś tam dymi, ale silnik nie rusza.
Komuś coś przychodzi do głowy?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 25 mar 2013, 19:41

lord_yabol, Przewodu z pompy do wtrysków dobrze dokręcone? Sprawdź przy pompie i przy wtryskach.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 25 mar 2013, 19:48

lord_yabol, sprawdź czy nie ściąga paska rozrządu na pompie. Miałem podobne objawy w Passacie. Był duży luz na tulejach w pompie(jak się patrzyło na koło pompy to pasek miałem zsunięty kilka milimetrów na zewnątrz) i się zapowietrzał. Tak samo na rozrusznik nie palił, na pycha zapalał. Po jakimś czasie znowu nie chciał na rozrusznik odpalić. Po oddaniu pompy do tulejowania problem znikł i pasek równo chodził. Także to sprawdź-czy pasek leży na srodku koła pompy.

bartusgo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: bartusgo » 25 mar 2013, 19:52

a jak wymieniłeś filtr wszystko dobrze zostało odpowietrzone ?? nie ma bąbelków w przewodzie paliwowym ?? nie wiem czy w b3 go widac na mam diesel 1.9 TDI audi b4 i mialem sytuacje ze ciezko bylo mi odpowietrzyc układ paliwowy i musiał długo pochodzic bo jak zgasiłem znowu to samo ... wsumie kilka godzin mowisz ze chodzil no nie wiem

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 25 mar 2013, 19:59

andi77, wydaje mi się, że są dobrze dokręcone

andrzejsz23, będe musiał to sprawdzić jutro bo mam słabe światło w garażu

bartusgo, po wymianie filtra silnik chodził ok 10 minut, wyłączyłem go i normalnie zapaliłem kluczem. Nie widze, żadnych pęcherzy w przewodzie. od kąd sie to stalo silnik nie chodzil kilka godzin. Wyglądało to tak, że został zapalony na pych, pochodził z 10 minut, został wyłączony, a potem od razu paliłem go kluczykiem i palil normalnie na rys. Po kilku godzinach gdy chciałem gdzieś jechać znowu nie zapalil.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 25 mar 2013, 20:05

Przypuszczam że moja wesja się sprawdzi. Aha i jeszcze zobacz czy jak zgasisz silnik to czy paliwo wraca spowrotem do filtra-czy się cofa.

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 25 mar 2013, 21:08

a zawór zwrotny paliwa?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 25 mar 2013, 21:27

andrzejsz23 pisze:lord_yabol, sprawdź czy nie ściąga paska rozrządu na pompie. Miałem podobne objawy w Passacie. Był duży luz na tulejach w pompie(jak się patrzyło na koło pompy to pasek miałem zsunięty kilka milimetrów na zewnątrz) i się zapowietrzał. Tak samo na rozrusznik nie palił, na pycha zapalał. Po jakimś czasie znowu nie chciał na rozrusznik odpalić. Po oddaniu pompy do tulejowania problem znikł i pasek równo chodził. Także to sprawdź-czy pasek leży na srodku koła pompy.
mowa tu o pływaniu wałka pompy czyli luzie wzdłużnym. Możliwe to jest, A pewne że jest to wina pompy wtryskowej, mogą to być też zużyte zaworki przez co paliwo może się cofać. Warto jednak się przyjrzeć czy nie ma luzu a później czy nie ma powietrza w przewodach podczas odpalania. Chyba że świece padły jakoś szybko.

optimamen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2013, 14:48

Post autor: optimamen » 28 mar 2013, 14:33

Witam mogą być świece że nie grzeją miałem to samo.Zapal lampkę górną w samochodzie i załącz grzanie świec i obserwój lampkę jak przygaśnie to świece grzeją jak nie to trzeba sprawdzić przekażnik grzania świec.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 28 mar 2013, 21:46

Pewniej będzie sprawdzić to miernikiem niż poprzez przygaszające światło. Albo jeszcze inny sposób jak ktoś nie ma miernika to po prostu podłączyć świece na krótko i jeśli odpali to właśnie wina może być po stronie przekaźnika. Jeszcze można sprawdzić bezpiecznik od świec w skrzynce bezpieczników pod maską.

andbus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lis 2014, 08:04

Post autor: andbus » 28 lis 2014, 09:45

Witam wszystkich mam podobny problem z moja 80 otoz palila jak zegarek przyjechalem zgasilem a na drugi dzien juz nie odpalila wyczerpuje akus na krecenie i nic wymienilem filtr paliwa i dalej nie moge odpalic

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2014, 10:02

andbus, przecież koledzy już Ci udzielają porad w tym temacie https://audi80.pl/audi-80-b3-16-td-t ... t38084.htm , to po co piszesz kolejne takie same posty w innych tematach :!:

andbus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lis 2014, 08:04

Post autor: andbus » 28 lis 2014, 10:13

Koledzy przychodzi cos komu na mysl jak moge odpalic autko nie mam juz sily

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2014, 10:29

Koledzy przychodzi cos komu na mysl jak moge odpalic autko nie mam juz sily
no ja też
Kliknij na link który zapodałem wyżej tam koledzy (a w szczególności nasz spec od diesla Munior) już udzielili Ci kilku wskazówek :!: nie wiem jak mam to inaczej napisać.

andbus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lis 2014, 08:04

Post autor: andbus » 28 lis 2014, 10:54

Kolego dziekuje za porady :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl