[b3] [1.6td] silnik nie pali
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
[b3] [1.6td] silnik nie pali
Witam, mam kolejny problem z silnikiem, konkretnie z zapłonem.
Z dwa tyg temu, w aucie wymieniana była głowica, świece, wtryski.
Wszystko wydawało się w porządku, jak się okazało tylko na chwile.
Kila dni temu przyjechałem z trasy, nie wiele bo 100km. Silnik pracował równo i nie było żadnych problemów.
Następnego dnia niestety już nie zapalił. Początkowo myślałem, że silnik się zapowietrzyl bo wskazówka pokazywała rezerwe,
a w przewodach paliwowych były pęcherze. Auto zostało odpalone na pych (wiem, że się nie powinno, ale normalnie kluczykiem nie dało rady)
Auto na pych zapaliło niemal momentalnie, silnik po chwili zaczął równo pracować. Po wyłączeniu dolałem paliwa i probowalem odpalic. Trzy razy zapalił bez problemu. Po kilku godzinach gdy chciałem jechać, znowu nie odpalil.
Zmieniłem filtr paliwa, auto znów zostalo odpalone na pych (tak tak, wiem że nie powinienem), silinik idzie równo, zostaje wyłączony, potem znowu kluczykiem odpalał. I powtorka, kilka godzin później znowu nic.
Rozrusznik kręci, bo i słychać i widać i czuć. Z rury coś tam dymi, ale silnik nie rusza.
Komuś coś przychodzi do głowy?
Z dwa tyg temu, w aucie wymieniana była głowica, świece, wtryski.
Wszystko wydawało się w porządku, jak się okazało tylko na chwile.
Kila dni temu przyjechałem z trasy, nie wiele bo 100km. Silnik pracował równo i nie było żadnych problemów.
Następnego dnia niestety już nie zapalił. Początkowo myślałem, że silnik się zapowietrzyl bo wskazówka pokazywała rezerwe,
a w przewodach paliwowych były pęcherze. Auto zostało odpalone na pych (wiem, że się nie powinno, ale normalnie kluczykiem nie dało rady)
Auto na pych zapaliło niemal momentalnie, silnik po chwili zaczął równo pracować. Po wyłączeniu dolałem paliwa i probowalem odpalic. Trzy razy zapalił bez problemu. Po kilku godzinach gdy chciałem jechać, znowu nie odpalil.
Zmieniłem filtr paliwa, auto znów zostalo odpalone na pych (tak tak, wiem że nie powinienem), silinik idzie równo, zostaje wyłączony, potem znowu kluczykiem odpalał. I powtorka, kilka godzin później znowu nic.
Rozrusznik kręci, bo i słychać i widać i czuć. Z rury coś tam dymi, ale silnik nie rusza.
Komuś coś przychodzi do głowy?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
lord_yabol, sprawdź czy nie ściąga paska rozrządu na pompie. Miałem podobne objawy w Passacie. Był duży luz na tulejach w pompie(jak się patrzyło na koło pompy to pasek miałem zsunięty kilka milimetrów na zewnątrz) i się zapowietrzał. Tak samo na rozrusznik nie palił, na pycha zapalał. Po jakimś czasie znowu nie chciał na rozrusznik odpalić. Po oddaniu pompy do tulejowania problem znikł i pasek równo chodził. Także to sprawdź-czy pasek leży na srodku koła pompy.
a jak wymieniłeś filtr wszystko dobrze zostało odpowietrzone ?? nie ma bąbelków w przewodzie paliwowym ?? nie wiem czy w b3 go widac na mam diesel 1.9 TDI audi b4 i mialem sytuacje ze ciezko bylo mi odpowietrzyc układ paliwowy i musiał długo pochodzic bo jak zgasiłem znowu to samo ... wsumie kilka godzin mowisz ze chodzil no nie wiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06
andi77, wydaje mi się, że są dobrze dokręcone
andrzejsz23, będe musiał to sprawdzić jutro bo mam słabe światło w garażu
bartusgo, po wymianie filtra silnik chodził ok 10 minut, wyłączyłem go i normalnie zapaliłem kluczem. Nie widze, żadnych pęcherzy w przewodzie. od kąd sie to stalo silnik nie chodzil kilka godzin. Wyglądało to tak, że został zapalony na pych, pochodził z 10 minut, został wyłączony, a potem od razu paliłem go kluczykiem i palil normalnie na rys. Po kilku godzinach gdy chciałem gdzieś jechać znowu nie zapalil.
andrzejsz23, będe musiał to sprawdzić jutro bo mam słabe światło w garażu
bartusgo, po wymianie filtra silnik chodził ok 10 minut, wyłączyłem go i normalnie zapaliłem kluczem. Nie widze, żadnych pęcherzy w przewodzie. od kąd sie to stalo silnik nie chodzil kilka godzin. Wyglądało to tak, że został zapalony na pych, pochodził z 10 minut, został wyłączony, a potem od razu paliłem go kluczykiem i palil normalnie na rys. Po kilku godzinach gdy chciałem gdzieś jechać znowu nie zapalil.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
mowa tu o pływaniu wałka pompy czyli luzie wzdłużnym. Możliwe to jest, A pewne że jest to wina pompy wtryskowej, mogą to być też zużyte zaworki przez co paliwo może się cofać. Warto jednak się przyjrzeć czy nie ma luzu a później czy nie ma powietrza w przewodach podczas odpalania. Chyba że świece padły jakoś szybko.andrzejsz23 pisze:lord_yabol, sprawdź czy nie ściąga paska rozrządu na pompie. Miałem podobne objawy w Passacie. Był duży luz na tulejach w pompie(jak się patrzyło na koło pompy to pasek miałem zsunięty kilka milimetrów na zewnątrz) i się zapowietrzał. Tak samo na rozrusznik nie palił, na pycha zapalał. Po jakimś czasie znowu nie chciał na rozrusznik odpalić. Po oddaniu pompy do tulejowania problem znikł i pasek równo chodził. Także to sprawdź-czy pasek leży na srodku koła pompy.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Pewniej będzie sprawdzić to miernikiem niż poprzez przygaszające światło. Albo jeszcze inny sposób jak ktoś nie ma miernika to po prostu podłączyć świece na krótko i jeśli odpali to właśnie wina może być po stronie przekaźnika. Jeszcze można sprawdzić bezpiecznik od świec w skrzynce bezpieczników pod maską.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
andbus, przecież koledzy już Ci udzielają porad w tym temacie https://audi80.pl/audi-80-b3-16-td-t ... t38084.htm , to po co piszesz kolejne takie same posty w innych tematach :!: