Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
szopenn

Post autor: szopenn » 11 lis 2014, 21:48

brabus124 pisze:Jeśli odradzasz mi turbo na 11łopatkach... to czemu twierdzisz że taka hybryda jak złożyłeś, byłaby dobra dla mnie ? (ja nie twierdzę że nie ) Ale twoja też ma 11 łopat. Założę 1548 które ma 9łopat i zobaczę czy jest różnica.
nie twierdze żę byłaby dobra otóż, ona też ma 33 mm, ale Marcin na 10tkę. Patrząc się na producentów... do 1.9 pchają T15 10 łopat, do 2.2 juz 9 łopat.... bo silnik pojemnością robi lekki huragan na wirniku, który ty możesz zrobić 11nastką.

Poza tym my nie mieliśmy wyboru, było turbo jakie było, zrobiło się to co było na dany moment najłatwiejsze. Ty masz inne możliwości od nas, ja bym musiał po prostu rzeźbić T15 i pchać kase, a zbudowanie hybrydy kosztowało mnie 0. T2 dostałem FREE!!!! Chyba nie było sensu się zastanawiać....

brabus124 pisze:Założę 1548 które ma 9łopat i zobaczę czy jest różnica.
taaa tylko że 1548 ma kuźwa wydech 35mm a nie 33.... i wielką muszle!!!
brabus124 pisze:Muszla zimna jest identyczna jak w T15 :roll:
no nie przyjmujesz, bo ja tobie już tutaj to pisałem!!!! :-/

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 11 lis 2014, 22:19

szopenn pisze:taaa tylko że 1548 ma kuźwa wydech 35mm a nie 33.... i wielką muszle!!!


Gt1548 ma wydech 34,5mm i muszlę wcale nie wielką, bo A/R 35 ;) tak samo jak inne T2 a T15 ma 34 czyli praktycznie nic mniej.

K03 ma na wydechu 33mm i goście piszą że właśnie na wysokich rpm. dławi wydech bo obcina moc.

[ Dodano: 2014-11-11, 22:25 ]
K03 kupiłem za 50zł czyli półdarmo, wirniki powinny być dobre. Jeśli znajdę tanio K03-2070 to dam z niego większe koło kompresji i przynajmniej będzie turbo P&P bez większego kombinowania i sprawdzone (po amerykańsku :-P ) ale to w zapasie.

[ Dodano: 2014-11-11, 22:27 ]
Jeśli znajdę naprawdę tanio turbo z wałkiem takim jak jest w T2 czyli 6mm wielkości takiej jak jest w Twojej hybrydzie to może kupię i złożę na moim wirniku T2(Tdi 33mm ) ale istotna jest cena, bo nie będę się pakował w koszta większe.

szopenn

Post autor: szopenn » 12 lis 2014, 08:07

brabus124 pisze:Gt1548 ma wydech 34,5mm
35 mm i wielką muszle.... przy okazji wałek od T2.... 9 łopat. Wszystko to sprawi że 1548 będzie wstawać słabo.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 lis 2014, 20:45

Brabus. Dawaj turbo smialo,Dave zrobil hybryde na bazie z jeszcze wiekszym kompresorem, i sobie chwali,

Co do wielkosci czesci wydechowej jedno male ale, liczy sie nie tylko to kiedy wstanie ale i to jak bedzie roslo cisnienie w kolektorze wydechowym, wraz ze wzrostem obrotow przy pelnym obciazeniu.

W t15 masz mala czesc wydechowa, ona wczesnie wstaje, i ma mala bezwladnosc ale cisnienie w wydechu szybko rosnie, dlatego na t15 moment obrotowy spada znacznie szybciej niz na t2.

Wiec jak widac nie tylko kompresor sie liczy, ja majac hybryde na bazie t2 pokusilbym sie o probe roztoczenia szczeliny spalinowej (trzeba to robic umiejetnie i wiedziec co sie robi, w zadnym wypadku nie zwiekszamy srednic w goracej muszli bo nam wstanie bardzo pozno albo wcale) taki zabieg spowoduje to ze przy obrotach mocy max wirnik bylby napedzany wieksza masa spalin, i poprawilby sie przeplyw, a wg upuszczaloby mniejsza ilosc spalin.
Minus to nieco dluzszy czas rozpedzania wirnika, ( okolo 10-20%) co do poczatku pompowania moze tez sie nieco przesunac aczkolwiek czesto jest to niemal niesauwazalne, o ile nie przesadzimy.
Goraca muszla od t2 to groszowe sprawy, ja zaczynam sie rozgladac za turbo t3 silnikow vw 2.4td r6, wlasnie pod hybryde, nie zalezy mi na wstawaniu przy 1500rpm, zreszta powinno poprawic gorne obroty i max moment obrotowy, mam nadzieje przezucic 500nm, jesli turbo bedzie bardziej ospale nie powinienem miec problemow z trakcja na nizszych biegach <ok>
Wam przy tak krotkich skrzynkach tez polecalbym cos z nieco wieksza bezwladnoscia, nie chodzi o to zeby turbo zaczynalo pompowac przy 3000 czy 4000rpm ale zeby po wduszeniu gazu lagodniej nabieralo obrotow, oszczedzi wam to problemow z trakcja, sprzeglem, i spowoduje mniejsze spalanie sczegolnie w miescie i w tras7e z wyzszymi predkosciami przelotowymi.
Po za tym trzeba pamietac ze czym wieksza srednica wirnika wydechowego tym wiekszy, moment napedowy, jesli, wrzucisz za duzy kompresor, na zbyt maly wirnik turbiny, to pomijajac kwestie, wytrzymalosci na ukrecenie walka, silnik bedzie mial zatwardzenie za zaw8rem wydechowym poniewaz pobor mocy przez kompresor bedzie zbyt duzy w porownaniu do mozliwosci napedowych wirnika turbiny, efekt bedzie taki ze beda zbyt male obroty a to spowoduje male cisnienie, a to z kolei zaowocuje prawie caly czas zamknietym zaw8rem wg. Efekt bedzie taki ze przeplyw zamiast sie nam poprawic padnie nam na pysk
Ostatnio zmieniony 23 lis 2014, 20:54 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.

szopenn

Post autor: szopenn » 23 lis 2014, 20:52

arwam pisze:Brabus. Dawaj turbo smialo,Dave zrobil hybryde na bazie z jeszcze wiekszym kompresorem, i sobie chwali,
to porównaj wykres z mojej hybrydy na 3jce, a z hybrydy Dave na 4ce, nie powiedziałbym, że aż tak Dave jest zadowolony.. poza tym radzę poczekać na hamownie z tej turbiny, coś czego ty nigdy nie zrobiłeś...

arwam pisze:W t15 masz mala czesc wydechowa, ona wczesnie wstaje, i ma mala bezwladnosc ale cisnienie w wydechu szybko rosnie, dlatego na t15 moment obrotowy spada znacznie szybciej niz na t2.
czego nie potwierdzają niestety wykresy z hamowni, ale Twoje teorie popiera dym i moment na 4000 obrotów.... dla Ciebie najlepsze Turbo to takie, które całą energię silnika wypuszcza w wydech w imię pozbycia się "przytykania wydechu", co jest totalną głupotą...
arwam pisze:ja majac hybryde na bazie t2 pokusilbym sie o probe roztoczenia szczeliny spalinowej
swoimi narzędziami podwórkowymi???
arwam pisze:(trzeba to robic umiejetnie i wiedziec co sie robi,
widzisz brabus, trzeba sobie turbinkę powoli powoli kozikiem rozdłubać :mrgreen: Nie ma co, ja się zapisuje do arwama na kurs rękodzieła kozikiem :mrgreen:

arwam pisze:Minus to nieco dluzszy czas rozpedzania wirnika, ( okolo 10-20%) co do poczatku pompowania moze tez sie nieco przesunac aczkolwiek czesto jest to niemal niesauwazalne, o ile nie przesadzimy.
:mrgreen: a może lepiej od razu T3...., z kompresorem od T15 i wydechem 40mm.... a co tam... wtedy to dopiero Brabus będziesz jeździł... :mrgreen:


Ja bym Ci Brabus nie radził słuchać Pana, co nie potrafi obudzić Turba na sinliku 2.5 - wstyd!!!.
Nie na darmo 10 stron wałkowane było, nie na darmo masz dobre wzorce od mądrych ludzi co sobie składają hybrydy k03/k04 i robią po 200ps i konkretny NM w zakresie użytkowych obrotów, żebyś nagle teraz wrócił do "średniowiecza" -> bo dizel musi dymić i turbo musi być duże.... Poza tym... ty chyba już duże Turbo na aucie miałeś i wiesz z czym to się je, także możesz na dzień dobry Panu specowi podziękować za rady...

a ty sobie arwam poczytaj ten wątek, bo ty lubisz czytać.. i coś się naucz w końcu... bo koledze Mechatronik z vwgolf też poleciłeś Turbo wraz ze swoimi teoriami, i chłopak Ciebie posłuchał, a na koniec dzięki bogu przejrzał na oczy i Ciebie przeklął z tym Twoim T2 i wszystkim co masz do powiedzenia :-D

arwam pisze:am przy tak krotkich skrzynkach tez polecalbym cos z nieco wieksza bezwladnoscia, nie chodzi o to zeby turbo zaczynalo pompowac przy 3000 czy 4000rpm
tylko chodzi o to, żeby zaczynąło pompować od 5000.... <ok>

arwam pisze:ja zaczynam sie rozgladac za turbo t3 silnikow vw 2.4td r6, wlasnie pod hybryde
gdybyś miał chociaż resztki rozumu, to wiedziałbyś, że T3 z golfa 2 to takie samo T3 jak i każde inne T3, a zbudowanie hybrydy na tym Turbie to koszt 200 zł i choć raz w życiu miałbyś coś nowego, a nie stare zaolejone ulepy... pomyśl choć raz.. to nie boli...

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 23 lis 2014, 23:11

szopenn pisze:
arwam pisze:Brabus. Dawaj turbo smialo,Dave zrobil hybryde na bazie z jeszcze wiekszym kompresorem, i sobie chwali,
to porównaj wykres z mojej hybrydy na 3jce, a z hybrydy Dave na 4ce, nie powiedziałbym, że aż tak Dave jest zadowolony.. poza tym radzę poczekać na hamownie z tej turbiny, coś czego ty nigdy nie zrobiłeś...
poslij mi logi g11 w exelu jak mozesz i dokladne wymiary kola kompresji i wydechowego

szopenn

Post autor: szopenn » 24 lis 2014, 07:36

Zgłoś się do Marcina bo obecnie u niego jeździ to Turbo.. wymiary kół są podane tu w wątku.

Tu masz posta, gdzie coś już się dowiesz o tym Turbo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=562444

(set Marcina to 10mm i 216)

PS.
no i na tych filmach widać co trzeba.. a nie, że pół zakryte... a i logi normalne dostaniesz, a nie że w połowie loga gaz odjęty a kpower pokazuje głupoty...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lis 2014, 11:07

Panowie arwam i szopenn chyba nie czytaliście regulaminu :!:
Doc pisze: 1. Masz prawo do posiadania i wyrażania swoich poglądów. Inni mają dokładnie takie samo prawo - szanuj to. Sposób wyrażania swojego zdania świadczy o Tobie - Twoim dobrym wychowaniu lub chamstwie.

3. ............. Forum ma służyć wymianie poglądów i informacji, ale w sposób kulturalny i z poszanowaniem odbiorcy. Użytkownicy nieprzestrzegający tej zasady zostaną natychmiastowo usunięci (zbanowani).

4. Prywatnym animozjom dawaj wyraz wyłącznie w listach prywatnych. Nie ma nic bardziej denerwującego i żenującego, niż oglądanie grona publicznie wyzywających się osób. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.

5. Nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.


9. Unikaj zbaczania z głównego tematu wątku, ze szczególnym uwzględnieniem osobistej wymiany zdań (Offtopic). Częste, bezmyślne, nic nie wnoszące do tematu odpowiedzi są zabronione i mogą skutkować ostrzeżeniem.
Do puki pisaliście w temacie kolegi arwama to jeszcze oki bo poniekąd to na temat auta, może tylko sposób w jaki to robiliście pozostawia wiele do życzenia. Widzę że przenieśliście się ze swoimi tekstami do tematu kolegi brabus a na to nie pozwolę by śmiecić w każdym temacie jakim Wam przyjdzie do głowy.
Ostrzegałem już 2 razy ale nie pomogło, no trudno skutkiem tego jest ostrzeżenie dla każdego z Was.



Mam nadzieję że brabus wybaczy mi ten post w swoim temacie :-/

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 lis 2014, 09:13

PieterB pisze:Mam nadzieję że brabus wybaczy mi ten post w swoim temacie :-/
Spoko ;-) Porządek musi być, także zgadzam się z postem.

Ogólnie mało co się dzieje w temacie, W poprzednim tygodniu zmieniłem wtryski z 210 Bosch z Volvo na wtryski z silnika AGR z założonymi końcówkami P764 (tzw. 216) Firmy WZM. Odczucia są takie, że silnik (wtryskiwacze) chodzą ciszej, te z 2.5TDi chodziły twardo i głośno. Elastyczność jest lepsza, sama reakcja na gaz kiedy turbo śpi też jest odczuwalnie lepsza, nic nie urywa głowy, ale jest lepiej. Turbo też jakby ciut lepiej się budziło. No i w sprincie też czuć że lepiej się buja auto.

Obecnie walczę z alternatorem, bo mi padł szczotkotrzymacz, wymieniłem na inny używany i jest problem bo na wolnych obrotach jest słabe ładowanie. Ale to się ogarnie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 lis 2014, 17:31

brabus124 pisze: Obecnie walczę z alternatorem, bo mi padł szczotkotrzymacz, wymieniłem na inny używany i jest problem bo na wolnych obrotach jest słabe ładowanie. Ale to się ogarnie.
Regeneruj po całości go , ja sobie zakupiłem 120A, pojdzie do regeneracji a potem montaż :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 lis 2014, 18:53

Krzysiek 84, W sumie w moim skończyły się tylko szczotki, poza tym jest ok. więc ogarnę sam regulator ze szczotko trzymaczem i powinno chodzić jak należy. Ten co założyłem używany- dziś zmierzyłem daje 11V :-P totalna lipa. A jeszcze znajomy dał mi rolkę napędzającą altek - ale ze sprzęgłem jednokierunkowym, a u mnie ori siedzi zwykła rolka. A napinacz paska mam sztywny, bez żadnych sprężyn itp. skręca się go na stałe i nie pracuje on. Więc słyszałem że przy sztywnym napinaczu powinno być właśnie sprzęgło w rolce. Wie ktoś coś na ten temat ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 lis 2014, 19:38

brabus124 pisze: a u mnie ori siedzi zwykła rolka. A napinacz paska mam sztywny, bez żadnych sprężyn itp. skręca się go na stałe i nie pracuje on. Więc słyszałem że przy sztywnym napinaczu powinno być właśnie sprzęgło w rolce. Wie ktoś coś na ten temat ?
u mnie tez jest inny napinacz niż inni przedstawiają na forum i nie mam sprzęgła alternatora:
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 29 lis 2014, 19:49

tez mam taki napinacz i nie ma sprzęgła na alternatorze

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 29 lis 2014, 19:52

ja ci stary nie pomoge bo klimy u mnie brak ale rada "tuningowa" wyrwij z pod maski, zabiera z 5km :P

i czemu nie chwalisz sie wtryskami?! :P

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 lis 2014, 20:23

Krzysiek 84, U mnie właśnie jest dokładnie taki napinacz jak u Ciebie. A skoro miałem wybór założyć rolkę ze sprzęgłem to tak zrobiłem.
_Dave,

Napisałem skromnie o wymianie wtryskiwaczy ;-) jak klimy nie włączam to mi nie zabiera koni :mrgreen:

[ Dodano: 2014-11-30, 15:02 ]
Dziś zrobiłem 60km, na dworze ok. -7 (z rana było -10) i nie mogłem zagrzać silnika powyżej 80'C, i to bez włączonego nawiewu i z zasłoniętym FMIC. Czyżby od wtrysków spadło też EGT :?: :?: Nawet na pełnym gazie od 60-140km/h temp. nie za bardzo się podniosła.

[ Dodano: 2014-11-30, 15:31 ]
http://autokult.pl/2011/10/30/wolne-kol ... iagnostyka

Tu jest dobrze opisane te koło pasowe ze sprzęgłem. Ogólnie to chyba tylko w niektórych modelach 1.9TDi były takie stosowane. Ja założyłem używane i wydaje mi się że teraz to wszystko ciszej chodzi i jak się gasi silnik to też odbywa się to "kulturalniej"

[ Dodano: 2014-11-30, 19:45 ]
Ogólnie cały czas śmigam na hybrydzie, strona gorąca t2 (z TD - EX-35,25mm) a kompresor gt1548, wstawanie jest praktycznie bardzo podobne do ori. T2 z TDI (EX-33,5mm) a auto lepiej się zbiera i przy obecnych temperaturach jest 0 dymu ;-) a dawkę mam ustawioną dość dużą bo 3,6mg na pompie 11mm. Jako że turbo się nie poci, nie bierze oleju, strona zimna jest sucha (bardzo rzadki widok jak dla mnie :-P ) więc na razie nie piekli mi się żeby to zmieniać. Na chwilę obecną odpuściłem sobie wstawianie Gt1548 w całości (praktycznie wszystko do montażu mam przygotowane).

Myślę na spokojnie nad hybrydą, strona gorąca T2-TDi - strona zimna TDS- Garrett TB2514 ( w TdS były 2 rodzaje turbosprężarek TD04 i TB2514) Kompressor w niej jest podobnej wielkości co u Dave w hybrydzie czyli IN-40mm a EX-54mm,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl