[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
szkoda ze tak daleko mieszkasz, razem bysmy robili te "proby"
jak bedziesz mial kiedys chwile i bedziesz mial w rekach dziabnij fote wirnika wydechowego z tej T2 (tdi)
fajnie bylo by tez logi g11 zrobic na tej twojej obecnej hybrydzie i w tedy mieli bysmy porownanie w momencie budzenia chyba, generalnie bedziesz robil podobny temat co ja?
ps: http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=9160
jak bedziesz mial kiedys chwile i bedziesz mial w rekach dziabnij fote wirnika wydechowego z tej T2 (tdi)
fajnie bylo by tez logi g11 zrobic na tej twojej obecnej hybrydzie i w tedy mieli bysmy porownanie w momencie budzenia chyba, generalnie bedziesz robil podobny temat co ja?
ps: http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=9160
_Dave, Chce spróbować zrobić teraz hybrydę na mniejszym wirniku ze względu na wstawanie turbiny, a znów dam większy kompresor, zdałem sobie sprawę że i tak nie będę kręcił motoru wysoko więc być może mniejszy wirnik nie będzie aż tak dławił spalin. Bo teraz jeżdżę na większym wirniku i nie czuć żeby była aż taka różnica w przepływie spalin co na mniejszym wirniku. Myślę że lepsze osiągi są tylko efektem większego kompresora.
[ Dodano: 2014-11-30, 20:34 ]
Tak jak pisze kolega Ciapek na forum VW, żeby ładować większe turbo to trzeba mieć wydajny układ wtryskowy. Ja się z tym zgadzam. Ale na wtryski 230-240 mnie nie stać
[ Dodano: 2014-11-30, 20:34 ]
Tak jak pisze kolega Ciapek na forum VW, żeby ładować większe turbo to trzeba mieć wydajny układ wtryskowy. Ja się z tym zgadzam. Ale na wtryski 230-240 mnie nie stać
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Niestety nie mogę się z tym zgodzić Mapa przepływu to jest w głównej mierze rozpisana dla dolotu, czyli zapotrzebowanie silnika na odpowiednią masę powietrza i odpowiedni przepływ. To ma się ni jak do wstawania turbosprężarki, jeśli już to mapa pokazuje że przy zbyt niskich obr. silnika co owocuje niską prędkością kompresora jest za mały przepływ powietrza żeby było efektywne spalanie. Po prostu prędkość kompresora jest zbyt mała żeby było wydajne doładowanie.bartek18150 pisze:Panowie ale turbo i tak wstaje z mapy przeplywu silnika, a uklad wtryskowy to co najwyzej sadza i kupą dymu moze turbo napedzac <ok>
Co do kwestii wydajności układu wtryskowego, jak widzę siedzisz trochę w tym temacie więc proszę Cię, nie pisz "bzdur" i nie powielaj mitów z internetu. Czyli:
Pompa 11mm- więcej dymu/sadzy - zasłona dymna
Większe wtryski - więcej dymu/sadzy - zasłona dymna
Ja mam uprzedzenia do tego typu mitów, bo to totalna bzdura.
To proste przy wydajniejszej pompie (100%sprawnej) i większych wtryskach (100% sprawnych) paliwo jest często lepiej rozpylane i jest efektywniejsze spalanie. To potwierdzam moim doświadczeniem, np. na wtryskach 205AFN bardziej mi kopcił niż teraz na 216 - nie ma dymu.
[ Dodano: 2014-12-02, 20:30 ]
Dziś dopiero udało mi się odzyskać ładowanie Kupiłem i zmieniłem regulator napięcia, na szczęście dałem rady zmienić regulator bez ściągania alternatora, zdjąłem tylko plastikową osłonę (było bardzo ciasno) i dalej to prosta robota.
[ Dodano: 2014-12-28, 21:05 ]
Żeby nie było że nic nie robię, więc- myślę i kombinuję. Skoro mam parę turbosprężarek w częściach to porobiłem badania, zważyłem koła kompresji i wirniki z wałkami.
T15-K03-T2(TDI)-gt1548.
T15- T2 (TDI)
Dziś przyszła mi turbina (z kolektorem, portkami, spływem, dopływem oleju) model Gt1549s Pochodzi ona z Citroena Xantii 1.9TD 90KM,
Typ turbosprężarki gt15, wirnik na 9ciu łopatkach (identyczny jak w gt1548) wałek cienki typ t15 ale przewężany, koło kompresji takie same jak w ARL - 150KM
Inducer -36,4mm
Exducer - 49mm
I teraz się zastanawiam, czy dać w całości turbosprężarkę Gt1549S - byłby wirnik na 9ciu łopatkach, lub zrobić hybrydę, czyli naszą T15 (gt1544) + zimna muszla i kompresor od Gt1549S,
Na 10 łopatkach na pewno wcześniej wstanie, ale i będzie szybciej dławić, znów na 9ciu łopatkach raczej gorzej wstanie, ale góra ładniejsza. :roll:
[ Dodano: 2014-12-30, 22:18 ]
Jeszcze sprawdziłem Gt1549s ma A/R 40 a Gt1544 (Nasze t15) ma A/r - 34 więc raczej pod wyższe obroty zrobiona lub większy silnik ( często występowały w 2.2litra. )
Poza tym- jest w miarę dobra wiadomość - połączenie z downpipe jest takie same jak w t15 :-o a połączenie z kolektorem jest prawie takie same dwa otwory się zgadzają, poza tym w muszli 1549 trzeba byłoby przewiercić i prze gwintować jeden otwór. Z ogólnie to budowa muszli jest prawie taka sama jak t15, zawór wg w tym samym miejscu.
Typ turbosprężarki gt15, wirnik na 9ciu łopatkach (identyczny jak w gt1548) wałek cienki typ t15 ale przewężany, koło kompresji takie same jak w ARL - 150KM
Inducer -36,4mm
Exducer - 49mm
I teraz się zastanawiam, czy dać w całości turbosprężarkę Gt1549S - byłby wirnik na 9ciu łopatkach, lub zrobić hybrydę, czyli naszą T15 (gt1544) + zimna muszla i kompresor od Gt1549S,
Na 10 łopatkach na pewno wcześniej wstanie, ale i będzie szybciej dławić, znów na 9ciu łopatkach raczej gorzej wstanie, ale góra ładniejsza. :roll:
[ Dodano: 2014-12-30, 22:18 ]
Jeszcze sprawdziłem Gt1549s ma A/R 40 a Gt1544 (Nasze t15) ma A/r - 34 więc raczej pod wyższe obroty zrobiona lub większy silnik ( często występowały w 2.2litra. )
Poza tym- jest w miarę dobra wiadomość - połączenie z downpipe jest takie same jak w t15 :-o a połączenie z kolektorem jest prawie takie same dwa otwory się zgadzają, poza tym w muszli 1549 trzeba byłoby przewiercić i prze gwintować jeden otwór. Z ogólnie to budowa muszli jest prawie taka sama jak t15, zawór wg w tym samym miejscu.
_Dave pisze:zdjecia, zdjecia!
Jak będę miał jutro czas, to porobię zdjęcia i wstawię
Ogólnie to nie chcę wstawiać ogromnej turbiny bo to się mija z celem, i tak nie celuję w moc powyżej 170KM, bo nie chce przerabiać sprzęgła, aczkolwiek jeśli będę zmuszony to pójdzie wzmocnione. Na chwilę obecną mam wybór jakie turbo wstawić Albo Gt1548 albo gt1549S, myślę że obie mają bardzo podobną wydajność, mają takie same wirniki, kompresory podobne.
[ Dodano: 2015-01-12, 17:09 ]
Porównanie muszli gorących gt1544S(t15) i Gt1549S
[ Dodano: 2015-01-12, 17:35 ]
Koła kompresji Gt1548 i Gt1549S na dole- Gt1544S (T15)
wreszcie sie "naprawiles" - zdjecia i to mi sie podoba
ad "dylematu" prawde mowiac to bardzo podobne turba, minimalna roznica, tak samo pewnie z "dzialaniem" bedzie (moja teoria),
przestan kombinowac zapakuj np 1549 i ogien! bo sie doczekac efektu nie moge
po zdjeciu kola kompr chyba 1548 jest blizsz naszej t15?!
tu odemnie cos:
wirnik wydechowy (od gory):
T2555 - 128g
gt1646 - 74g
kolo kompresji:
ori T2 (TD [bez 'i']) - 27g
gt1646 - 22g
ad "dylematu" prawde mowiac to bardzo podobne turba, minimalna roznica, tak samo pewnie z "dzialaniem" bedzie (moja teoria),
przestan kombinowac zapakuj np 1549 i ogien! bo sie doczekac efektu nie moge
po zdjeciu kola kompr chyba 1548 jest blizsz naszej t15?!
tu odemnie cos:
wirnik wydechowy (od gory):
T2555 - 128g
gt1646 - 74g
kolo kompresji:
ori T2 (TD [bez 'i']) - 27g
gt1646 - 22g
Bartek. a próbowałeś coś raz budzić leniwe turbo wcześniej?bartek18150 pisze:a uklad wtryskowy to co najwyzej sadza i kupą dymu moze turbo napedzac <ok>
rzekomoe T3 z 1.6TD nie wstanie nawet na 1.9TD poniżej 2500rpm.
ja to robiłem z niewielkim dymem i turbo przy 1600rpm zaczynało pompować, a przy około 2200-2300rpm dawało full ciśnienie.
tak samo szopen twierdził że K24 7000 z 2.2T na dieslu do 3000rpm robi podciśnienie, a nawet jak dostał do ręki filmik to nie potrafił sie przyznać do tego że nie wie wszystkiego.
ja sie kilka lat bawiłem różnymi turbinami, przeważnie na silnikach 1.6TD i na 1.9TD, i tutaj pole do popisu jest bardzo duże.
na silnikach TDI już mniejszy wpływ ma dawka z kątem wtrysku ale to nie znaczy że nie ma go wcale.
u mnie mapa jest tak zrobiona że do ciśnienia 0.5bara dym jest tylko w śladowych ilościach, za to powyżej 0,7 -0,8bara jest go już dużo.
a wracając do tematu jeśli nie tyle od ilości łopatek zależy to kiedy wstanie, ale jak będzie reagować na gaz.
jesli chcesz żeby reagowała powiedzmy w max 0,5s trzeba muszli wydechowej która spowoduje, że spaliny będą trafiać z wiekszą prędkością na wirnik.
to spowoduje szybszą reakcję, jak i to że wstanie wcześniej. sam kompresor też jest bardzo ważny, a dokładniej kształt łopatek.
czasem lepiej spowodować żeby spaliny były gorętsze i miały wiekszą objętość, i wtedy przeciskane przez tą samą szczelinę spalinową mają znacznie wiekszą energię.
i to nie musi się wiązać z przersadną ilością dymu
[ Dodano: 2015-01-16, 08:49 ]
Dave!!! zdążyłeś popsuć już nasze turbo ? :lol:
ARWAM, postaraj się pisać osobiste wypowiedzi do osób indywidualnych na PW, ja nie chcę żeby mi się tu znów bałagan robił w moim temacie, a te rozmowy do niczego nie prowadzą bo każdy jest najmądrzejszy.arwam pisze:Bartek. a próbowałeś coś raz budzić leniwe turbo wcześniej?
rzekomoe T3 z 1.6TD nie wstanie nawet na 1.9TD poniżej 2500rpm.
ja to robiłem z niewielkim dymem i turbo przy 1600rpm zaczynało pompować, a przy około 2200-2300rpm dawało full ciśnienie.
tak samo szopen twierdził że K24 7000 z 2.2T na dieslu do 3000rpm robi podciśnienie, a nawet jak dostał do ręki filmik to nie potrafił sie przyznać do tego że nie wie wszystkiego.
ja sie kilka lat bawiłem różnymi turbinami, przeważnie na silnikach 1.6TD i na 1.9TD, i tutaj pole do popisu jest bardzo duże.
na silnikach TDI już mniejszy wpływ ma dawka z kątem wtrysku ale to nie znaczy że nie ma go wcale.
u mnie mapa jest tak zrobiona że do ciśnienia 0.5bara dym jest tylko w śladowych ilościach, za to powyżej 0,7 -0,8bara jest go już dużo.
[ Dodano: 2015-01-16, 17:04 ]
Dokładniej to ważny jest TRIM - czyli proporcja Inducera do Exducera, czym mniejszy trim tym szybciej narasta ciśnienie, ale jest gorszy przepływ przy wyższych obrotach.arwam pisze:sam kompresor też jest bardzo ważny, a dokładniej kształt łopatek.
Dobrze jest to opisane na tej stronie
http://www.dieselbombers.com/dodge-dies ... ucers.html
OK Przepraszam.brabus124 pisze:RWAM, postaraj się pisać osobiste wypowiedzi do osób indywidualnych na PW, ja nie chcę żeby mi się tu znów bałagan robił w moim temacie, a te rozmowy do niczego nie prowadzą bo każdy jest najmądrzejszy.
Nietylko. Kszatł łopatek, ma też wpływ na możliwości wydajnego pompowania w niskich obrotach, porównaj sobie kształt łopatek np w T3 a GT2052Vbrabus124 pisze:Dokładniej to ważny jest TRIM - czyli proporcja Inducera do Exducera, czym mniejszy trim tym szybciej narasta ciśnienie, ale jest gorszy przepływ przy wyższych obrotach.
Dobrze jest to opisane na tej stronie
im kąt łopatki przy stronie dolotowej, wirnika, jest mniejszy względem osi wirnika, tym gorzej turbo pompuje w niskich obrotach, ale za to ma lepszy przepływ na wysokich obrotach
nie pamiętam juz źródła ale to chyba z księgi MAksimum boost pochodzi.
w tamtej książce jest obszerne omówienie, kwesti doboru turbin, i wogóle tematu napełniania silnika
W sobotę zmieniłem mocowanie wg (od t15) i gruszke od gt1548 w mojej hybrydzie na mocowanie i gruszke od T2 Zrobiłem to przez przypadek bo potrzebowałem mocowania od t15 żeby zamontować je w gt1549s. co się okazało że na gruszce t2 turbina dopiero chodZi jak powinna. sprawdziłem jaką siłę trzeba użyć żeby ruszyć sztange gruszki t2 i gt1548 i różnica jest duza, Przy tej drugiej dużo lżej jest naciagnac sztange a przy gruszce t2 trzeba użyć naprawdę więcej siły. Obstawiam że pomimo naciągniętej sztangi gruszka 1548 nie trzymała z odpowiednią siłą zaworu WG i ciśnienie spalin uchwały zawór przez co turbo z opóźnieniem wstawalo.
[ Dodano: 2015-01-19, 21:28 ]
Tu akurat kolega SZOPEN miał rację że to jaką gruszkę zastosujemy ma znaczenie, przyznaję że popełniłem błąd montując gruszkę od gt1548
Teraz mam taką jak siedziała w ori. turbinie czyli od T2(TDI)
[ Dodano: 2015-01-19, 21:28 ]
Tu akurat kolega SZOPEN miał rację że to jaką gruszkę zastosujemy ma znaczenie, przyznaję że popełniłem błąd montując gruszkę od gt1548
Teraz mam taką jak siedziała w ori. turbinie czyli od T2(TDI)