Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 lis 2014, 21:22

No więc z dużym kompresorem to kolega DAVE złożył sobie hybrydę, co prawda wirnik wydechowy ma od T2 - TD ale myślę że to nie jest duża różnica w porównaniu do T2 TDI.
Właśnie nie pamiętam jaka u CIebie jest wielkość kompresora ale u niego to In-39,6mm EX- 54mm więc koło jest naprawdę duże :-P w Kpower wyszło 150KM i 360Nm bez FMIC.

szopenn

Post autor: szopenn » 03 lis 2014, 21:52

brabus124 pisze: No więc z dużym kompresorem to kolega DAVE złożył sobie hybrydę, co prawda wirnik wydechowy ma od T2 - TD ale myślę że to nie jest duża różnica w porównaniu do T2 TDI.
Właśnie nie pamiętam jaka u CIebie jest wielkość kompresora ale u niego to In-39,6mm EX- 54mm więc koło jest naprawdę duże :-P w Kpower wyszło 150KM i 360Nm bez FMIC.
WIRNIK TD a TDI się różnią średnicą i to zrobi dużą różnice.

NIe wiem co ma kolega Dave, ale Marcin ma program bezdymny i to na 100%. Za długo go znam żeby sadzą turbo pędził to po pierwsze, Marcin ma tłoczek 10mm i wtryski 216, jak i program nadal nieogarnięty. Doładowanie 1.2??? U Dave jest 1.4??

Powtórzę jeszcze raz, wynik liczy się na 3cim biegu, a nie na 4tym.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 04 lis 2014, 21:45

U Dave jest bodajże 1.4bar. Chodzi Ci o Kpower - wynik na 3cim biegu ?
Jeśli chodzi o różnicę t2 - z Tdi lub T2 to różnica może być tylko przy samym rozbudzeniu się turbo, przy większych obrotach nie ma to znaczenia.

szopenn

Post autor: szopenn » 04 lis 2014, 21:48

a no obudzenie turbo to NM na dole i miła jazda.... o tym była mowa.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 04 lis 2014, 21:58

No dokładnie, wstawanie turbo ma tylko wpływ na wartość max. Nm i to przy jakich obr. będzie max Nm ale na moc nie ma żadnego wpływu.

szopenn

Post autor: szopenn » 04 lis 2014, 23:55

dizel jest po to wolnoobrotowy z założenia, żeby z niego nie robić benzyny, trzeba walnąć momentem na dole i trzymać go do końca obrotów użytkowych, np do 4500.
Do tego mieć długą skrzynie i jechać na momencie a nie na koniach. Konie tam jak są to drugie dobrze, ale jak będzie moment to i konie będą. A na więcej niż 5000 to i tak nie pojedziesz, więc inwestuj w dół, a nie w górę.

Nie chce mi się powtarzać brabus, ale chyba znowu chcesz usłyszeć to co chcesz usłyszeć, ale ode mnie tego nie usłyszysz.

Poczekaj na wykres z normlanej hamowni.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 lis 2014, 14:42

Moc... jest zawsze zależna od momentu ;-) i Czym dłużej będziesz trzymał wysoki moment tym będzie wyższa moc, więc - to jest ze sobą spójne, bo często zbyt błędnie oceniamy wydajność silnika bo patrzymy na max. wartości. Np. 350Nm przy 2.300obr. super.. dużo, ale jeśli później wartość tego momentu spada na łeb to już nie jest tak kolorowo a i max. moc będzie wtedy mizerna.

Dla zobrazowania można popatrzyć na wykresy gdzie niektóre auta mają po 340Nm przy ok. 2.200obr. ale przy 4.000obr. mają już 230Nm a inne przy 4.000obr. mają 280Nm - i wtedy też krzywa mocy idzie do góry i max. moc jest wyższa.

[ Dodano: 2014-11-05, 17:29 ]
szopenn, A na hamowni to na jakim biegu będziecie go mierzyli ? też na 3cim ?

[ Dodano: 2014-11-05, 19:04 ]
Zamówiłem zestawy naprawcze do T2 i T15. Idą wolne dni to będę regenerował :mrgreen: zobaczymy co wyjdzie.

szopenn

Post autor: szopenn » 06 lis 2014, 09:21

Bedzie hamowany i na 3 i na 4.

Wszyscy hamują na 4 gdzie moment mają np na 2400, a na trócje się okazuje że auto jedzie od 2800 obrotów bo dopiero tam jest pełny boost. To ładna mi poprawa fabryki, która tam pewnie pełny boost osiąga jeszcze przed 2000 obrotów i to na dwójce...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 11 lis 2014, 13:40

Złożyłem T15 na nowych częściach, ale nie do końca jestem z tego zadowolony, odrzutnik oleju z pierścieniem uszczelniającym był za duży i musiałem wstawić stary, nie wiem czemu tak nie dokładnie robią te zestawy naprawcze :-|
Znalazłem tanio K03 to zamówiłem sobie, jak przyjdzie to zrobię przegląd co i jak, może uda mi się zrobić amerykańską hybrydę :-P niektórzy sobie je chwalą, mowa o K03/K04

szopenn

Post autor: szopenn » 11 lis 2014, 14:13

brabus124 pisze:Złożyłem T15 na nowych częściach, ale nie do końca jestem z tego zadowolony, odrzutnik oleju z pierścieniem uszczelniającym był za duży i musiałem wstawić stary, nie wiem czemu tak nie dokładnie robią te zestawy naprawcze :-|
czyli zregenerowałeś <ok>

po prostu nie kupiłeś zestawu takiego jak trzeba bądź po prostu, wysłano Ci inny zestaw przez pomyłkę.
brabus124 pisze: K03/K04
no tak tylko k04 ma 4 łopatki, czyli przez to wolniej w stanie, ale na górze będzie trzymać lepsze temperatury powietrza i wydajność. Ja bym proponował zrobić hybrydę ale z kompresorem k03 benzynowym, o podobnych średnicach tylko 6 łopatkowym.

Szybciej wstanie a wydajnościowo i tak będzie wystarczająco ponieważ do dizli daje się właśnie średnio na jeża 6 łopatek, a 4 to nic dziwnego że k04 ma bo idzie do silników benzynowych które chodzą na wyższych obrotach, których dizel mieć nie będzie...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 11 lis 2014, 14:34

szopenn pisze:no tak tylko k04 ma 4 łopatki, czyli przez to wolniej w stanie, ale na górze będzie trzymać lepsze temperatury powietrza i wydajność. Ja bym proponował zrobić hybrydę ale z kompresorem k03 benzynowym, o podobnych średnicach tylko 6 łopatkowym.

Szybciej wstanie a wydajnościowo i tak będzie wystarczająco
Absolutnie tak właśnie myślałem żeby zrobić ;-) bo z tego co wiem to hamerykańcy robią hybrydy właśnie na 6łopatkowych kompresorach. I ja dokładnie taki chciałbym dać z K03-2070. Ogólnie K03 wydaje mi się bardziej rozwojowa od T15 pomimo praktycznie takich samych kształtów, wirnik jest większy IN- jest większy o 3mm a EX- o 1mm co na pewno ma znaczenie przy wyższych obrotach. Założyć tylko koło kompresji od K03-2070 i tak jak piszą Jankesi to powinno w miarę dobrze chodzić. Jeden gość który już parę hybryd przetestował to pisze że jeździł na K03 z większym kołem kompresji a teraz śmiga na K03 rozwierconym z większym wirnikiem i kołem kompresji. I pisze że jeśli jest większy wirnik to Nm jest trochę mniejszy ale moc max. jest wyższa, więc ma to znaczenie jaki jest wirnik.

szopenn

Post autor: szopenn » 11 lis 2014, 14:39

brabus124 pisze:wirnik jest większy IN- jest większy o 3mm a EX- o 1mm co na pewno ma znaczenie przy wyższych obrotach.

tak ale to nie jest definitywnie turbo dymne, szybko się kręci i ma 11 łopat.. jak to wkręcisz na dymie to z wirnika zrobi się ściana dla sadzy. Jeśli dobierzesz dawkę do doładowania odpowiednią to będzie chodzić bardzo dobrze. I tu wracamy do punktu wyjścia, jak nie zaczniesz ogarniać sam map to sobie możesz co najwyżej większy wydech zamontować....

Zaś trudno tu się spierać o rozwojowość skoro np T15 wychodzi z wirnikiem 9 łopatek dla silników 2.2 i 10 łopatek dla mniejszych takich jak nasz.

Wszystko ma wady i zalety a ty zrobisz na pewno ciekawsze Turboi niż to nasze ale... nie wyprzedzając faktów, już ta hybryda co złożyłem powoduje surge na wysokich obrotach, sporadyczny ale zdarzy się, więc najprawdopodobniej przy jeszcze szybszym turbie jakim jest 1870 i kompresorze z benzyny 6 łopatkowym to uważam że surge murowany.... no ale.. to zobaczysz....
brabus124 pisze:I pisze że jeśli jest większy wirnik to Nm jest trochę mniejszy ale moc max. jest wyższa, więc ma to znaczenie jaki jest wirnik.
o tym już było pisane... własnie dlatego wspomniałem o T15 na 9/10 łopatkach...

[ Dodano: 2014-11-11, 14:50 ]
Ja tak myślę że jednak dla tłoczka 11mm jaki masz robiłbym turbo na T15, wirnik 9 łopatek i kompresor z GT20. Ewentualnie później wrzucenie wirnika 10łopatek i porównanie.

Bo może sie okazać że przy tłoczku 11 k03 troche może trzymać spaliny.... i ja już o tym myślałem, z tymże... skoro to T2 co złożyłem chodzi tak dobrze to po co robić turbo na tych cienkich wałkach? żeby się urwało coś? Wiadomo, że T2 jest pancerne... jak zwykle trudne decyzje :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 11 lis 2014, 16:16

szopenn pisze:Bo może sie okazać że przy tłoczku 11 k03 troche może trzymać spaliny.... i ja już o tym myślałem, z tymże... skoro to T2 co złożyłem chodzi tak dobrze to po co robić turbo na tych cienkich wałkach? żeby się urwało coś? Wiadomo, że T2 jest pancerne... jak zwykle trudne decyzje :mrgreen:
Dokładnie tak. Trudne decyzje, każdy element ma swoje wady i zalety. czy to łopat będzie 9, 10 czy 11, waga wirnika, wielkość wirnika, grubość wałka itd. sam widzisz że trudno cokolwiek uznać za "lepsze" na pewno K03 powinno wstać dużo wcześniej niż cokolwiek na wirniku T2, ale to też jest tylko moja teoria, jak jest w praktyce to trzeba zbadać. Ja i tak na razie chyba założę Gt1548 a w wolnym czasie będę dłubał coś innego, może właśnie K03.

szopenn

Post autor: szopenn » 11 lis 2014, 17:20

Brabus ty po prsotu nie przyjmujesz pewnych rzeczy do siebie. To nie jest tak, że masz wady czy zalety i co nie wybiore to będzie dobrze.... no ok... masz T2 możesz złożyć to co ja.... nie chcesz Twoja rzecz....., masz k03 czy t15, chcesz na niej coś składać... nie ma sprawy, ale ty naprawdę masz tłoczek 11 mm czyż nie? To przy tloczku 11mm co w końcu wolisz jeśli miałbyś 3 wirniki do wyboru 9 10 11???

No bo ja bym wybrał 9, szczególnie jak chciałbym podlać, a wiem że was jednak z podlewania ropy się nie wyleczy, dizel musi dymić - choroba po prostu nieuleczana. Poza tym powiedziałem Ci znowu dobrze, samą zmianą Turba nie ogarniesz tego, trzeba ingerować w program... ale ty znowu w zasadzie jesteś głuchy na to co Tobie nie do konca wygodne słuchać.

I tak zaraz będzie że.... założyłem 1548... ale coś nie chodzi.. h...owe to Turbo, a później na PW piszesz, że leżała 8 lat i się w ręku nie chciała nawet obracać, gdzie tutaj jeszcze nie dawno temu pisaleś, że T2 słabo się kręci, jakoś tak w ręku ciaasno, a ja Tobie mówiłem, o czym Ty mówisz??? mam T2 po remoncie kręci się jak marzenie....

Teraz powiedziałem Tobie że np mi regeneracja czy bądź złożenie Turba się się udało... a Ty??? No cóż, skończyło się na założeniu starego uszczelniacza, zaraz olejem pierd***** turbo z wydechu i co tu napiszesz? Pewnie to samo co o tej nieszczęsnej 1548, że to się nie kręci... a że te regeneracje Turba we własnym garażu to do dupy bo ja zregenerowałem taką jedną, kupiłem zestaw naprawczy i żyga olejem....

a co na końcu napiszesz o hybrydach? A no że to dupy, złożyłem taką na wirniku 11, szybko wstaje ale zaraz się dusi, boost spada, jednak nie ma to jak wielkie wiadro na kolektorze.... ale czy zrobiłeś sensownie to co się do Ciebie mówi? zmieniłeś mapę? Dobrałeś dawkę do doładowania czy po prostu ten mały wirnik zalałeś????

I tak dochodzimy do jakiegoś punktu w którym... nie no ja wymiękam, idę układać swoje klocki, przynajmniej nie walczę ze sobą, żeby siebie do czegoś zmusić. TYlko nie rozumieć czemu ludziska sobie tak proste rzeczy utrudniacie czasami...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 11 lis 2014, 20:13

szopenn pisze:Brabus ty po prsotu nie przyjmujesz pewnych rzeczy do siebie
Zgadza się ;-) Jakbym wszystko przyjmował to bym zwariował :-P
szopenn pisze: ale ty naprawdę masz tłoczek 11 mm czyż nie?
Mam tłoczek 11mm
szopenn pisze:To przy tloczku 11mm co w końcu wolisz jeśli miałbyś 3 wirniki do wyboru 9 10 11???
Nie ma to dla mnie wielkiego znaczenia, nie uważam że pompa 11mm czy 10mm będzie miała tu wpływ na "blokowanie wirnika" spalinami. 11mm - nie znaczy że dymu jest więcej.
szopenn pisze:Pewnie to samo co o tej nieszczęsnej 1548, że to się nie kręci... a że te regeneracje Turba we własnym garażu to do dupy bo ja zregenerowałem taką jedną, kupiłem zestaw naprawczy i żyga olejem....
1548 kręci się bardzo dobrze, z zestawem naprawczym który kupiłem jest problem, bo wszystkie części pasują, tylko pierścień uszczelniający i jego korpus mocujący są za duże.

[ Dodano: 2014-11-11, 20:15 ]
szopenn, Znam osoby które latają na pompie 11mm i t15 gdzie wirnik jest bardzo malutki i jakoś dobrze chodzi więc pompa nie robi tu zamieszania.

Jeśli odradzasz mi turbo na 11łopatkach... to czemu twierdzisz że taka hybryda jak złożyłeś, byłaby dobra dla mnie ? (ja nie twierdzę że nie ) Ale twoja też ma 11 łopat. Założę 1548 które ma 9łopat i zobaczę czy jest różnica.

[ Dodano: 2014-11-11, 21:43 ]
szopenn, Niestety, już takie przyzwyczajenie, że nie wszystko się przyjmuje co ludzie mówią :-P Do dziś myślałem że Vnt15 i 1749V to te same turbosprężarki tylko inne nazewnictwo ( taki mit krąży po necie) ale dziś rozebrałem zimną stronę VNT15 i.... :shock: Muszla zimna jest identyczna jak w T15 :roll: i koło kompresji też jest takie same jak w T15 :roll: i żyć parę lat w nieświadomości przez ludzkie wymysły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl