[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
szopenn, Turbo wkręca się bardzo szybko Wygląda to dobrze. Zobaczymy więcej jak Marcin zrobi logi i pokaże wykres w kpower.
Jaki On ma teraz wydech? coś pisałeś że 55mm, a na ilu tłumikach i jakich ?
Jak Ty skręcałeś sztangę od gruszki WG to mocno ją skręciłeś ? jak Ty to liczysz ? Bo wcześniej nie miałem z tym problemu, ale musiałem poprawić. Skręciłem o 3 pełne obr. i z 1.1bar wskoczyło na 1.3bar na max, więc dalej mało, myślę że bez sterowania powinna dmuchnąć co najmniej 1.5bar, wczoraj jeszcze przekręciłem o 2 pełne obroty ale jeszcze nie testowałem. Ale jak zakładałem sztangę na dźwignię WG to aż ciężko było nałożyć, może z 5mm musiałem naciągnąć.
Jaki On ma teraz wydech? coś pisałeś że 55mm, a na ilu tłumikach i jakich ?
Jak Ty skręcałeś sztangę od gruszki WG to mocno ją skręciłeś ? jak Ty to liczysz ? Bo wcześniej nie miałem z tym problemu, ale musiałem poprawić. Skręciłem o 3 pełne obr. i z 1.1bar wskoczyło na 1.3bar na max, więc dalej mało, myślę że bez sterowania powinna dmuchnąć co najmniej 1.5bar, wczoraj jeszcze przekręciłem o 2 pełne obroty ale jeszcze nie testowałem. Ale jak zakładałem sztangę na dźwignię WG to aż ciężko było nałożyć, może z 5mm musiałem naciągnąć.
ty dalej z tym wydechem.. ma normalny wydech, tłumik z golfa 2 16v czyli 55mm, nie ma tłumików środkowych... ale ja np mam no i co z tego...brabus124 pisze:Jaki On ma teraz wydech? coś pisałeś że 55mm, a na ilu tłumikach i jakich ?
ale ty kręcisz bez n75? tzn masz n75, ale nagle sobie podchodzisz i sztangą kręcisz? wiesz, że to glupota...brabus124 pisze:kręciłem o 3 pełne obr. i z 1.1bar wskoczyło na 1.3bar na max, więc dalej mało, myślę że bez sterowania powinna dmuchnąć co najmniej 1.5bar, wczoraj jeszcze przekręciłem o 2 pełne obroty ale jeszcze nie testowałem. Ale jak zakładałem sztangę na dźwignię WG to aż ciężko było nałożyć, może z 5mm musiałem naciągnąć.
szopenn, Aj, nic nie rozumiesz, jeśli założyłem hybrydę i daje mi ona tylko 1.1bar to w czym może być przyczyna ? Kolega podpowiedział mi że może klapka od WG dobrze nie "zamykać" i żeby podciągnąć sztangę, w końcu jakoś się ją reguluje przy rozbieraniu na części turbosprężarki, a tym bardziej jeśli sam dorabiałem mocowanie gruszki więc długość cięgna sam musiałem ustalić, skręciłem tak żeby sztanga dociągała klapkę, tak ok. 2mm naciągu, ale właśnie wtedy pompowało mi tylko 1.1bara, więc co ma n75 które zbije mi ciśnienie przy 1,35bara jeśli turbo pompowało mi tylko 1.1bar. ? I po przekręceniu (naciągnięciu sztangi ) teraz było 1.3bar więc jednak musiała ona nie domykać dobrze. O to mi chodzi.
To nie jest normalny wydech ja mam normalny, dwa ori tłumiki 50mm.szopenn pisze:ma normalny wydech, tłumik z golfa 2 16v czyli 55mm, nie ma tłumików środkowych
jeszcze raz..... to jest normalny wydech.... chiński polmostrów dla Gti16v, tylko po to że ma na wyjściu dwie rurki i ładnie wygląda... wejśćie ma 55, wyjście ma 2x40. Zwykły najzywczajniejszy tlumik polączony od turba rurami 55mm....brabus124 pisze:To nie jest normalny wydech ja mam normalny, dwa ori tłumiki 50mm.
słuchaj normalnie to działa tak przecież że N75 ci puszca na gruszke cisnienie pulsacyjnie, i czym gruszka luźniejsza, tym jemu jest powiedzmy wygodniej... jak usztywnisz to on nie daje rady i wtedy masz overboost...brabus124 pisze:szopenn, Aj, nic nie rozumiesz, jeśli założyłem hybrydę i daje mi ona tylko 1.1bar to w czym może być przyczyna ? Kolega podpowiedział mi że może klapka od WG dobrze nie "za
z tymże u Ciebie się tak nie dzieje, jak i cisnienie rośnie po usztywnieniu klapki.. więc co można założyć, N75 jest zwalone i w jakiś sposób dostajesz za dużo cisnienia na klapke?
Źle napisana mapa N75 do fabrycznego naciągu WG (ok 0.6 bara), i N75 za wcześnie ją otwiera gdy powinno przytrzymać - patrz mapa.
Czy nie dłubałeś średnicy otworu WG? nie rozwiercałeś? wtedy przy danym otwarciu klapki miałbyś zbyt szybki upust spalin i boost również by leciał.
kolejny pomysł... jakie masz wg, od czego?
szopenn,
Tylko że ja mam teraz pominięte n75, jest wpięte w układ elektroniczny ale nie wpięte w pneumatykę, więc ciśnienie powinno być co najmniej 1.5bar, bez względu na średnicę WG itp. Jeśli Turbo zacznie mi dmuchać ponad 1.45bar to podłączę n75 i będę wiedział że problem małego ciśnienia nie jest w n75 tylko w klapce WG.
Tylko że ja mam teraz pominięte n75, jest wpięte w układ elektroniczny ale nie wpięte w pneumatykę, więc ciśnienie powinno być co najmniej 1.5bar, bez względu na średnicę WG itp. Jeśli Turbo zacznie mi dmuchać ponad 1.45bar to podłączę n75 i będę wiedział że problem małego ciśnienia nie jest w n75 tylko w klapce WG.
POwiem CI tak, zacznij od tego żeby załatwić sprawne WG od T15, następnie sprawne N75... WG ustaw na 0.6 bara początek otwarcia. Przejedź się i wtedy patrz co się dzieje.
Nie jeździj bez n75 bo to jest bez sensu, pomijając n75 musisz nienaturalnie naciągać WG ponieważ nie dość że na WG naciska ciśnienie od strony muszli, to jeszcze spaliny naciskają na klapke.
Mając mbc lub n75, uwalniasz gruszkę od dodatkowych zbędnych sił.. zupełnie tobie nie potrzebnych... dzięki temu też N75 łątwiej operuje klapką i sprawniej sterować Ci będzie ciśnieniem.
DOpóki nie będziesz miał założonego sprawnego N75, oraz WG z T15, trudno powiedzieć jest co Twoja mapa tak naprawdę robi.
Nie jeździj bez n75 bo to jest bez sensu, pomijając n75 musisz nienaturalnie naciągać WG ponieważ nie dość że na WG naciska ciśnienie od strony muszli, to jeszcze spaliny naciskają na klapke.
Mając mbc lub n75, uwalniasz gruszkę od dodatkowych zbędnych sił.. zupełnie tobie nie potrzebnych... dzięki temu też N75 łątwiej operuje klapką i sprawniej sterować Ci będzie ciśnieniem.
DOpóki nie będziesz miał założonego sprawnego N75, oraz WG z T15, trudno powiedzieć jest co Twoja mapa tak naprawdę robi.
Założyć wg z t15 jest nie możliwe- jest inna średnica sworznia od klapki, poza tym WG ma tylko otworzyć klapkę jeśli w układzie jest zadane ciśnienie, w moim przypadku- 1.35bar, jeśli nie ma takiego ciśnienia to i tak n75 nie przesteruje, chyba że jest uszkodzone lub mapa tak steruje. Ale jak będę miał możliwość to sprawdzę jeszcze jakie ciśnienie teraz osiąga i podłączę n75 i też sprawdzę, dla pewności.
brabus nie wiem jakie tam masz WG... ale jeśli nie masz takiego co pracowało z N75 to jestes w d....
ponieważ są różne WG, różne napięcia.... a co powiesz na to że np... WG z TDI, otwiera się stopniowo wraz z zadanym cisnieniem...
a np wg TD, przy zadanym cisnieniu 1.3 zachowuje się tak.... 0.5bara nie otwiera się, 0.8 bara.... otwiera się na 1mm, 1.3 bara.... otwiera się w pełni.
Miałem tutaj 4 wg od k14, od TDI, od mojej hybrydy, od GT15, każde WG działało inaczej. Przy N75 musi byc WG które działało z n75, czyli np z ori turbiny T2...
Nic nie osiągniesz dopuki nie wrócisz do ori... jak wrócisz do ori to będziesz wiedział co robi twój program, i jak będziesz chciał coś zmienić to nie sztangą tylko mapą...
ponieważ są różne WG, różne napięcia.... a co powiesz na to że np... WG z TDI, otwiera się stopniowo wraz z zadanym cisnieniem...
a np wg TD, przy zadanym cisnieniu 1.3 zachowuje się tak.... 0.5bara nie otwiera się, 0.8 bara.... otwiera się na 1mm, 1.3 bara.... otwiera się w pełni.
Miałem tutaj 4 wg od k14, od TDI, od mojej hybrydy, od GT15, każde WG działało inaczej. Przy N75 musi byc WG które działało z n75, czyli np z ori turbiny T2...
Nic nie osiągniesz dopuki nie wrócisz do ori... jak wrócisz do ori to będziesz wiedział co robi twój program, i jak będziesz chciał coś zmienić to nie sztangą tylko mapą...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84, Nie, szkoda mi kasy na piaskowanie, oczyściłem z grubsza drucianką, odtłuściłem i pomalowałem farbą żaroodporną Nobiles 500'C i po sprawie
A jak pomalowałem portki i połączenie z turbo to na srebrnym zobaczyłem sadzę, czyli w niektórych miejscach muszę obspawać portki, wcześniej tego nie widziałem więc przydaje się to
[ Dodano: 2014-10-23, 21:46 ]
Dziś trochę polatałem audikiem i jak temp. zeszła do 0'C to powiem... zaczyna dobrze to chodzić Wniosek taki, że trzeba się bić o to żeby jak najmniejsza temp. była w dolocie Tak naprawdę to każdy 5'C mniej w dolocie robi różnicę Dziś jak parę razy pocisnąłem to temp. w dolocie była 10-13'C więc nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Jeszcze zbyt wolno schładza się dolot i obstawiam że nie jest winny w tym IC, a głowica która nagrzewa kolektor ssący. Mam pomysł żeby temu zapobiec.
Wyciąłem z kryngielitu dwie uszczelki i mam zamiar je dać pod kolektor ssący na zasadzie (głowica|kryngielit|uszczelka blaszana|kryngielit|kolektor)
Zamówiłem 10metrów cienkiego bandaża termicznego 1mm grubości i owinę nim kolektor ssący tak żeby ciepło z wydechu, turbo i głowicy nie nagrzewały kolektora ssącego. Owinę jeszcze gorącą stronę turbo i portki bandażem (kolektor wydechowy mam już owinięty)
Uszczelki z kryngielitu n
A jak pomalowałem portki i połączenie z turbo to na srebrnym zobaczyłem sadzę, czyli w niektórych miejscach muszę obspawać portki, wcześniej tego nie widziałem więc przydaje się to
[ Dodano: 2014-10-23, 21:46 ]
Dziś trochę polatałem audikiem i jak temp. zeszła do 0'C to powiem... zaczyna dobrze to chodzić Wniosek taki, że trzeba się bić o to żeby jak najmniejsza temp. była w dolocie Tak naprawdę to każdy 5'C mniej w dolocie robi różnicę Dziś jak parę razy pocisnąłem to temp. w dolocie była 10-13'C więc nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Jeszcze zbyt wolno schładza się dolot i obstawiam że nie jest winny w tym IC, a głowica która nagrzewa kolektor ssący. Mam pomysł żeby temu zapobiec.
Wyciąłem z kryngielitu dwie uszczelki i mam zamiar je dać pod kolektor ssący na zasadzie (głowica|kryngielit|uszczelka blaszana|kryngielit|kolektor)
Zamówiłem 10metrów cienkiego bandaża termicznego 1mm grubości i owinę nim kolektor ssący tak żeby ciepło z wydechu, turbo i głowicy nie nagrzewały kolektora ssącego. Owinę jeszcze gorącą stronę turbo i portki bandażem (kolektor wydechowy mam już owinięty)
Uszczelki z kryngielitu n
a ja Ci powiem brabus, że chyba powinieneś gdzie indziej szukać wydajności , a gdzie to ty już dobrze wiesz i nie ma gadania, że tam auto stanie na pół dnia...
poza tym np ja jeździłem dzisiaj swoim i u mnie jest 3 stopnie, i nie ma różnicy czy jade w 25 czy w 3.. silnik chodzi tak samo;) czyli mocno
poza tym np ja jeździłem dzisiaj swoim i u mnie jest 3 stopnie, i nie ma różnicy czy jade w 25 czy w 3.. silnik chodzi tak samo;) czyli mocno
Dla mnie to jest nie możliwe, ja na każdej turbinie jaką miałem, zawsze czuję różnicę Czym chłodniej tym lepiej Na razie nie mam czasu żeby rozebrać moją turbinę bo w pracy długo siedzę, nadgodziny się robi Dziś z ciekawości rozebrałem K14 z Audi 2.5TDI R5, bo mam takie i powiem że w miejscu talerzyka i wirnika to full zwęglonego oleju, szlamu itp. :shock: wrzucę to do myjki ultradźwiękowej i złożę z powrotem.szopenn pisze:poza tym np ja jeździłem dzisiaj swoim i u mnie jest 3 stopnie, i nie ma różnicy czy jade w 25 czy w 3.. silnik chodzi tak samo;) czyli mocno
W tym tyg. rozebrałem jeden wtryskiwacz który miał największą korekcję i wymyłem go w myjce ultradźwiękowej, jak będę podłączał vag to sprawdzę czy wartość korekcji się zmieniła.