[B3 ALL] SWAP silnika
[B3 ALL] SWAP silnika
Witajcie!
Zacznę przydługawym wstępem, ale chcę wprowadzić w temat, bo może ktoś zasugeruje coś lepszego niż ja wymyśliłem.. więc po kolei
Moje Audi to B3 silnik 1.6 PPna gazie- BLOS (przebieg około 460tys. km- choć silnik w środku wygląda super), skrzynia 5 biegowa. Na wiosnę robiłem uszczelkę pod głowicą, przy okazji wymiana rozrządu, szklanek, uszczelniacze, planowanie głowicy, no i się zaczęło. Gość co głowicę planował, mówił że miała duże wżery, troszkę je pospawał, i że powinno być ok.. niestety nie było. Po złożeniu okazało się że robi się kisiel w układzie chłodzenia, węże puchły dalej... Zalałem więc auto wodą by na płynie przyoszczędzić, a za auto miałem się zabrać przed zimą... no i przyszła zima- okazało się że woda zamarzła (dziwne było tylko -5 st. C). Co prawda udało się spuścić wodę jak postało w garażu, ale teraz są dziwne cykana (chyba z okolic pompy wody) do tego dochodzi ta uszczelka.
No i tu moje rozwiązane problemu- SWAP, tylko na co? Myślałem o ABT z B4- bo to już nowsza konstrukcja więc powinna troszkę jeszcze pośmigać. Tylko czy wszystko będzie pasować- myślę o kolektorach, układ dolotowy zostawię swój ( z uwagi na BLOS), no i mocowanie silnika, poza tym jak ze skrzynią-podejdzie ?
Zacznę przydługawym wstępem, ale chcę wprowadzić w temat, bo może ktoś zasugeruje coś lepszego niż ja wymyśliłem.. więc po kolei
Moje Audi to B3 silnik 1.6 PPna gazie- BLOS (przebieg około 460tys. km- choć silnik w środku wygląda super), skrzynia 5 biegowa. Na wiosnę robiłem uszczelkę pod głowicą, przy okazji wymiana rozrządu, szklanek, uszczelniacze, planowanie głowicy, no i się zaczęło. Gość co głowicę planował, mówił że miała duże wżery, troszkę je pospawał, i że powinno być ok.. niestety nie było. Po złożeniu okazało się że robi się kisiel w układzie chłodzenia, węże puchły dalej... Zalałem więc auto wodą by na płynie przyoszczędzić, a za auto miałem się zabrać przed zimą... no i przyszła zima- okazało się że woda zamarzła (dziwne było tylko -5 st. C). Co prawda udało się spuścić wodę jak postało w garażu, ale teraz są dziwne cykana (chyba z okolic pompy wody) do tego dochodzi ta uszczelka.
No i tu moje rozwiązane problemu- SWAP, tylko na co? Myślałem o ABT z B4- bo to już nowsza konstrukcja więc powinna troszkę jeszcze pośmigać. Tylko czy wszystko będzie pasować- myślę o kolektorach, układ dolotowy zostawię swój ( z uwagi na BLOS), no i mocowanie silnika, poza tym jak ze skrzynią-podejdzie ?
Skrzynia podejdzie, co do reszty nie mam pewności ale raczej nie... Nie myślałeś o innych silnikach? Na pewno łatwiej będzie wsadzić jakieś 1.8 (mocowania, chyba masz sanki?) Gaz raczej nie drogo ci przerobią do następnego silnika (może podejdzie, niech ktoś mądrzejszy się w tym temacie wypowie). Nie myślałeś też nad czymś nowszym (mam namyśli np. 1.8 adr z b5, silnik bezproblemowy, chwalony, można z mały przebiegiem znaleźć, osiągi dużo lepsze od abt, który to nie odstaje od mojego ru ( :mrgreen: ), 140nm vs 144, przyspieszenie podobne, jedynie v-max większy. Tylko w tedy dochodzi koszt gazu, który jakiś duży nie będzie myślę że około 1k) Podsumowując jak chcesz mniej zabawy to wybrałbym któryś z 1.8 montowanych w b3 a jak masz chęci i troche więcej $$ to bawienie sie w coś nowszego typu abt, abk, adr, powodzenia.
Dlaczego ABT?
Wiem nie jest to mistrzostwo świata, jak na 2,0 to parametry wyjątkowo nijakie , ale ma monowtrysk, i w sumie patrząc na jeden i drugi kwestia oprzyrządowania wygląda bardzo podobnie by nie powiedzieć identycznie- choć pewności nie mam. Myślałem też nad silnikami 1,8 ale przeważnie te B3 to już zmęczone życiem są, a tu zawsze coś świeższego można znaleźć. A co do ADR- fajny motor, zgadza się, ale zabawy bym sobie zafundował co nie miara, a tyle zapału chyba nie mam
Wiem nie jest to mistrzostwo świata, jak na 2,0 to parametry wyjątkowo nijakie , ale ma monowtrysk, i w sumie patrząc na jeden i drugi kwestia oprzyrządowania wygląda bardzo podobnie by nie powiedzieć identycznie- choć pewności nie mam. Myślałem też nad silnikami 1,8 ale przeważnie te B3 to już zmęczone życiem są, a tu zawsze coś świeższego można znaleźć. A co do ADR- fajny motor, zgadza się, ale zabawy bym sobie zafundował co nie miara, a tyle zapału chyba nie mam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba że zrobić ABT na gaźniku. Tylko trzeba dotoczyć przejściówkę na aparat zapłonowy bo w ABT jest większa dziura i na tą większą dziurę nie ma aparatów zapłonowych z mechaniczną regulacją wyprzedzenia zapłonu.PieterB pisze:tylko wygląda, przy ABT już jest elektronika czego nie ma przy PP wiec dodatkowo zmiana wiązki do kompasansai pisze:i w sumie patrząc na jeden i drugi kwestia oprzyrządowania wygląda bardzo podobnie by nie powiedzieć identycznie- choć pewności nie mam
Trochę inna przekładka ale temat też ciekawy: https://audi80.pl/b3-18-zamiana-siln ... t84699.htm
W PP też jest elektronika ale to gaźnik jest nią sterowany. Mój plan był taki- przekładka słupka silnika, zostawienie gaźnika i całego dolotu. Wiadomo na benzynce pewno będą problemy, jednak liczyłem na to że na gazie pojedzie normalnie- i tak tym BLOS rządzi.
O właśnie o czymś takim myślałem... Jest szansa że zda to egzamin? Czy raczej uderzać w jakieś typowe 1,8 z B3?aldi pisze:Chyba że zrobić ABT na gaźniku. Tylko trzeba dotoczyć przejściówkę na aparat zapłonowy bo w ABT jest większa dziura i na tą większą dziurę nie ma aparatów zapłonowych z mechaniczną regulacją wyprzedzenia zapłonu.PieterB pisze:tylko wygląda, przy ABT już jest elektronika czego nie ma przy PP wiec dodatkowo zmiana wiązki do kompasansai pisze:i w sumie patrząc na jeden i drugi kwestia oprzyrządowania wygląda bardzo podobnie by nie powiedzieć identycznie- choć pewności nie mam
Trochę inna przekładka ale temat też ciekawy: https://audi80.pl/b3-18-zamiana-siln ... t84699.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jak chcesz mam 1.8 JN ale już bez kolektora. Co do silnika pisz na PW.
Teraz tak: Są różnice w głowicach. Gaźniki miały bodajże okrągłe uszczelki kolektorów a wersje z wtryskami już "jajowate". Tak więc mój dół plus głowica z 1.8 na gaźniku.
Z oryginalną głowicą z JN musiałbyś przerabiać układ na wtrysk.
Koncepcja: mój dół plus jakakolwiek głowica z 1.8 z gaźnikiem.
No i gaźnik zawsze można wyregulować do nieco innej pojemności. Z wtryskiem może nie być już tak łatwo.
Teraz tak: Są różnice w głowicach. Gaźniki miały bodajże okrągłe uszczelki kolektorów a wersje z wtryskami już "jajowate". Tak więc mój dół plus głowica z 1.8 na gaźniku.
Z oryginalną głowicą z JN musiałbyś przerabiać układ na wtrysk.
Koncepcja: mój dół plus jakakolwiek głowica z 1.8 z gaźnikiem.
No i gaźnik zawsze można wyregulować do nieco innej pojemności. Z wtryskiem może nie być już tak łatwo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
DZ będzie ciężko znaleźć bo to bardzo rzadko występujący silnik.
Kilka postów temu dałem link do rozwiązania: audi80.pl/viewtopic.php?p=909945Francis1982 pisze:Teraz tak: Są różnice w głowicach. Gaźniki miały bodajże okrągłe uszczelki kolektorów a wersje z wtryskami już "jajowate". Tak więc mój dół plus głowica z 1.8 na gaźniku.
Z oryginalną głowicą z JN musiałbyś przerabiać układ na wtrysk.
Wtrysk z przepływomierzem sobie poradzi spokojnie z inną pojemnością. Jedynie coś bazującego na czujniku otwarcia przepustnicy jak mono-wtrysk albo MAP sensorze może sobie nie poradzić bo nie mierzy ile w rzeczywistości silnik zasysa powietrza.Francis1982 pisze:No i gaźnik zawsze można wyregulować do nieco innej pojemności. Z wtryskiem może nie być już tak łatwo
Mam cały osprzęt z silnika PP(gaźnik, aparat zapłonowy itd.). Tylko słupek zmieniony. Trzeba jedynie dorobić flansze między głowicę, a kolektor ssący, ponieważ SD jest na wielopunktowym wtrysku. Więc wychodzi na to że raczej założysz każdy czterocylindrowy silnik z B3. Jak chcesz jak najmniej kombinacji to lepiej pewnie będzie poszukać silnika 1.8 na jednopunktowym wtrysku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków