[B3 1.8 PM] Wymiana sprzęgła - proszę o kilka rad
[B3 1.8 PM] Wymiana sprzęgła - proszę o kilka rad
Witam!
Od jakiegoś czasu szykuję się do wymiany sprzęgłą, a wczoraj zostałem do tego zmuszony - pedał wpadł w podłogę, płyn hamulcowy wyciekł i koniec. W związku z tym mam do Was kilka pytań:
- wymieniając kompletne sprzęgło jakie uszczelniacze warto, albo trzeba, wymienić przy tej okazji?
- sprzęgło kupuje sachsa, ale przed świętami ciężko z banknotem więc muszę przyoszczędzić na wysprzęglniku. Kusi mnie abe, ma ktoś z nim jakieś doświadczenia?
- zastanawiam się czy jest sens wymieniać pompę sprzęgła, co prawda przez ostatnie 1000 km biegi wchodziły ciężej, a po rozgrzaniu pedał robił się... nie wiem jak to ująć... chropowaty? Tak jakby o coś ocierał się przy puszczaniu, inaczej tego nie umiem opisać. Objawy padniętej pompy czy raczej mogło to wynikać ze zużycia pozostałych elementów? Nie chciałbym jej bez potrzeby ruszać.
Od jakiegoś czasu szykuję się do wymiany sprzęgłą, a wczoraj zostałem do tego zmuszony - pedał wpadł w podłogę, płyn hamulcowy wyciekł i koniec. W związku z tym mam do Was kilka pytań:
- wymieniając kompletne sprzęgło jakie uszczelniacze warto, albo trzeba, wymienić przy tej okazji?
- sprzęgło kupuje sachsa, ale przed świętami ciężko z banknotem więc muszę przyoszczędzić na wysprzęglniku. Kusi mnie abe, ma ktoś z nim jakieś doświadczenia?
- zastanawiam się czy jest sens wymieniać pompę sprzęgła, co prawda przez ostatnie 1000 km biegi wchodziły ciężej, a po rozgrzaniu pedał robił się... nie wiem jak to ująć... chropowaty? Tak jakby o coś ocierał się przy puszczaniu, inaczej tego nie umiem opisać. Objawy padniętej pompy czy raczej mogło to wynikać ze zużycia pozostałych elementów? Nie chciałbym jej bez potrzeby ruszać.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jakieś dziwne podejście do tematu maszArtisWLN pisze:Labiel wg mnie rozsypało się łożysko oporowe,wysprzeglnik wyjechał za daleko i stąd wyciek. Nie miałem czasu na diagnozę, ale wydaje mi się, że jest to prawdopodobny scenariusz.
ale skoro nie masz czasu na diagnozę skąd Ci wyciekł płyn to kupuj całe sprzęgło
Kolego a co Twoim zdaniem jest dziwnego w moim podejsciu? Wracam do domu późnym wieczorem, na parkingu pada mi sprzeległo. Na drugi dzień ide do pracy, widzę ze pod samochodem mokro, alejakoś nie usmiecha mi sie kłasć pod autem w garniturze. Moze Ty byś sie poswiecił ale ja niestety nie miałem na to czasu. A sprzęgło wymieniam całe bo od blisko 200 tys km nie było tykane. Na pszyszłość daruj sobie komentarze, które nie wnoszą niczego konstruktywnego do tematu.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
dziwne jest to że wymieniasz coś a nie jesteś pewien czy to jest przyczyną awarii no chyba że ze sprzęgłem wcześniej już coś się dział złego ale nic o tym nie pisałeś. Uznałem że sprzęgło jest git.ArtisWLN pisze:Kolego a co Twoim zdaniem jest dziwnego w moim podejsciu?
Moim zdanie padł Ci wysprzęglik i tyle lub pękł przewód zasilający go.
Nie wiem po co ten temat skoro wiesz co trzeba zrobić, myślałem że chcesz uzyskać jakąś poradę.
ja bym się przebrał w robocze ubranie, to tak na marginesieArtisWLN pisze:alejakoś nie usmiecha mi sie kłasć pod autem w garniturze. Moze Ty byś sie poswiecił ale ja niestety nie miałem na to czasu.
Pytania, które zadałem znajdują sie w pierwszym poscie. Taka wysoka pozycja w kkubie zobowiązuje douwaznego czytania, czyż nie?
A tak na marginesie... nie wiem gdzie pracujesz, ale u mnie spóźnienie wynikające ze zmiany ubrania i diagnozy miejsca wycieku nie jest mile widziane. No ale skoro osoba, ktora pracuje i nie posiada zdolnosci bezbłednego widzenia w ciemności jest dziwakiem to niech tak będzie.
A tak na marginesie... nie wiem gdzie pracujesz, ale u mnie spóźnienie wynikające ze zmiany ubrania i diagnozy miejsca wycieku nie jest mile widziane. No ale skoro osoba, ktora pracuje i nie posiada zdolnosci bezbłednego widzenia w ciemności jest dziwakiem to niech tak będzie.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
więc sugeruję wymianę uszczelniacza wału a także wałka sprzęgłowego i wybieraka no i łożysko igiełkowe na wale można byArtisWLN pisze:- wymieniając kompletne sprzęgło jakie uszczelniacze warto, albo trzeba, wymienić przy tej okazji?
Nie miałem na myśli zaglądania tam przed pójściem do pracy nawet mi to przez myśl nie przeszło a po powrocie z niej i wystarczy z latarką się dobrze nachylić i powinno być widać. Akurat tutaj wysprzęglik i przewód do niego idący dobrze widać od góry i nie trzeba wchodzić pod auto.ArtisWLN pisze:A tak na marginesie... nie wiem gdzie pracujesz, ale u mnie spóźnienie wynikające ze zmiany ubrania i diagnozy miejsca wycieku nie jest mile widziane.
Bo skoro masz wyciek to gdzieś jest nieszczelność i raczej nie jest to wina sprzęgła.
O widzisz, włsnie o to mi chodziło Dzięki! Co do wycieku to mam 99 proc. pewnosci, że to właśnie z wysprzeglnika, a resztę zmieniam bo łożysko teżjuż dawało dosć głosne sygnały, wiec głupotą było by niezmienić tarczy i docisku. Jak mozesz to napisz jeszcze jakie objawy daje zuzyta pompa bo nie wiem czy jest sens ją ruszać. No i prosiłbym, żeby uzytkownicy wysp. ABE napisali czy warto go kupić.