Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Odpalanie w zimie

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 03 gru 2014, 17:07

nie mam pojecia gdzie sprawdzić kat wtrysku i dawke, bo mechanicy tutaj to same papudroki i jak tam pojadę to całkiem auto popsuja..
Z jednym znajomym sprawdzalem na vag-u, ale jakieś blędy cały czas że brak połączenia, ale porównując z jego 1Z, wartośi kąta wtrysku się delikatnie różniły..
Powietrze tzn bąbelki w tych przewodach, występują ale nie licznie.
Niekiedy hehła aż za 8 obrotem dopiero odpala..
A po tym jak zgaszę i odpalam to zaś od strzała.

[ Dodano: 2014-12-03, 17:20 ]
ps. a co jeśli np przybedzie bąbelków w tych przewodach?
Nie wiedziałem do tej pory, że to może mieć jakieś znaczenie..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2014, 18:12

misiekb4 pisze:nie mam pojecia gdzie sprawdzić kat wtrysku i dawke,
Najlepiej samemu ;-)
misiekb4 pisze:Niekiedy hehła aż za 8 obrotem dopiero odpala..
Przed odpaleniem ,ma być pełny przewód zasilający pompę wtryskową ...2-3 cm powietrza spowodują że na pewno nie odpali od strzała ...bombelki co jakiś czas podczas pracy nie mają większego znaczenia ,pod warunkiem że nie przybywa ich w zastraszającym tempie ,po dodaniu gazu

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 gru 2014, 18:16

Powietrze w paliwie ma bardzo duże znaczenie, szczególnie teraz gdy sa mrozy i są większe opory podczas uruchomienia silnika.
Pewnie masz starszy osprzęt z nastawnikiem potencjometrycznym i testerem nie połączy się, potrzebny laptop , system 32 bitowy i vag 3.11
Kąt wtrysku 50-55 jednostek i wystarczy, dawka 15-20 jednostek.


Jeden z tych nastawników jest u Ciebie:

Obrazek Obrazek

Możesz zastosować poniższe filtry paliwa:
Obrazek Obrazek

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 03 gru 2014, 20:20

No własnie audica na boshu z nastawnikiem potencjometrycznym.
Z przewodami wydaję mi się że jest ok.
Kąt wtrysku jak dobrze pamietam było 47, a dawka 17..
Filtr paliwa wymieniałem zawsze na ori, może któryś z tych trzeba by zastosować.
Jutro z rańca lukne przy odpaleniu ile bedzie tych bąbelków..

[ Dodano: 2014-12-03, 20:21 ]
PS. a jeśli będą bąbelki?
Jak to wtedy odpowietrzyć?
Czytałem kilka postów o tym, ale nie znalazłem zbyt sensownej odpowiedzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2014, 21:19

misiekb4 pisze:Z przewodami wydaję mi się że jest ok.
To nie ma ci sie wydawać ,tylko masz sie upewnić <ok> przed odpaleniem sprawdzić czy nie ma powietrza w przewodzie zasilajacym pommpę paliwa
misiekb4 pisze:Filtr paliwa wymieniałem zawsze na ori
I to jest bład ,bo sprawca zapowietrzania,czyli nieszczęsna głowczka , pozostaje na miejscu od ok.20 lat ,a wszyscy dokręcaja do niej tylko nowe filtry ;-) Problemy z odpalaniem może spowodować tylko kilka rzeczy ,zwykle własnie powietrze w paliwie ,zaraz po nim to niewłasciwy kąt wtrysku ,a następny w kolejności jest niestety nastawnik ,który "gubi " styk na sciezkach i komp ma problem z dawkowaniem paliwa .Zbyt mała dawka paliwa , ma bardzo duzy ,negatywny wpływ na odpalanie ...nawet na nastawniku indukcyjnym ,dawka w okolicy 7 mg ,powoduje ze zimny silnik nie odpala juz tak jak odpala na fabrycznej dawce ok.4mg ...co nie dawno sam testowałem ,po zabawach z nastawnikiem 8-)

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 03 gru 2014, 22:37

musisz koniecznie obczaic temat. Ja też spory czas walczyłem z zapowietrzaniem... Wymieniałem wszystkie opaski i nic nie pomagało... Wymieniłem filtr na taki jak ten drugi co krzysiek 84 radzi i problem jak ręką odjął;-) Przyczyną była pęknięty krociec na głowiczce. Mistrz MUNIOR tez ma racje;-) . Prawda te 20 pare lat robi swoje niestety. Powodzonka;-) .

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 05 gru 2014, 21:20

Bąbelków nie ma, wszystkie obejmy podokręcane.
1 raz przekręce zapłon, a za drugim razem już z odpaleniem i pali wtedy lepiej.
Zakupię po niedzieli inny filtr.
Dzięki pany ;)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 05 gru 2014, 21:40

MUNIOR pisze:
elbula pisze:panowie pali mi od strzała ale podniesie obroty do około 1100 i taki dym za autem potelepie chwilke jakby kto tam wiadro śrub wrzucił normalne ?żarówy nie wiem jak tam
To sprawdż ,bo objaw jakby nie wszystkie grzały ...poza tym to podniesienie obrotów ,też nie normalne ,sprawdż vagiem wskazania temperatury z czujników
elbula pisze:nie zmieniałe filtra paliwa
Bez związku z powyższymi objawami 8-)
i tu jak zwykle mariusz mial racje jeżdził palił ,ale dopiero na wiosne zdjołem osłone silnika i tu jak mariusz powiedział jeden kabelek od świec oderwany i zasniedziały czyli dłuższy czas nie grzał na 1 świece

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl