nie mam pojecia gdzie sprawdzić kat wtrysku i dawke, bo mechanicy tutaj to same papudroki i jak tam pojadę to całkiem auto popsuja..
Z jednym znajomym sprawdzalem na vag-u, ale jakieś blędy cały czas że brak połączenia, ale porównując z jego 1Z, wartośi kąta wtrysku się delikatnie różniły..
Powietrze tzn bąbelki w tych przewodach, występują ale nie licznie.
Niekiedy hehła aż za 8 obrotem dopiero odpala..
A po tym jak zgaszę i odpalam to zaś od strzała.
[ Dodano: 2014-12-03, 17:20 ]
ps. a co jeśli np przybedzie bąbelków w tych przewodach?
Nie wiedziałem do tej pory, że to może mieć jakieś znaczenie..
[B4 1.9 1Z] Odpalanie w zimie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Najlepiej samemumisiekb4 pisze:nie mam pojecia gdzie sprawdzić kat wtrysku i dawke,
Przed odpaleniem ,ma być pełny przewód zasilający pompę wtryskową ...2-3 cm powietrza spowodują że na pewno nie odpali od strzała ...bombelki co jakiś czas podczas pracy nie mają większego znaczenia ,pod warunkiem że nie przybywa ich w zastraszającym tempie ,po dodaniu gazumisiekb4 pisze:Niekiedy hehła aż za 8 obrotem dopiero odpala..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Powietrze w paliwie ma bardzo duże znaczenie, szczególnie teraz gdy sa mrozy i są większe opory podczas uruchomienia silnika.
Pewnie masz starszy osprzęt z nastawnikiem potencjometrycznym i testerem nie połączy się, potrzebny laptop , system 32 bitowy i vag 3.11
Kąt wtrysku 50-55 jednostek i wystarczy, dawka 15-20 jednostek.
Jeden z tych nastawników jest u Ciebie:
Możesz zastosować poniższe filtry paliwa:
Pewnie masz starszy osprzęt z nastawnikiem potencjometrycznym i testerem nie połączy się, potrzebny laptop , system 32 bitowy i vag 3.11
Kąt wtrysku 50-55 jednostek i wystarczy, dawka 15-20 jednostek.
Jeden z tych nastawników jest u Ciebie:
Możesz zastosować poniższe filtry paliwa:
No własnie audica na boshu z nastawnikiem potencjometrycznym.
Z przewodami wydaję mi się że jest ok.
Kąt wtrysku jak dobrze pamietam było 47, a dawka 17..
Filtr paliwa wymieniałem zawsze na ori, może któryś z tych trzeba by zastosować.
Jutro z rańca lukne przy odpaleniu ile bedzie tych bąbelków..
[ Dodano: 2014-12-03, 20:21 ]
PS. a jeśli będą bąbelki?
Jak to wtedy odpowietrzyć?
Czytałem kilka postów o tym, ale nie znalazłem zbyt sensownej odpowiedzi.
Z przewodami wydaję mi się że jest ok.
Kąt wtrysku jak dobrze pamietam było 47, a dawka 17..
Filtr paliwa wymieniałem zawsze na ori, może któryś z tych trzeba by zastosować.
Jutro z rańca lukne przy odpaleniu ile bedzie tych bąbelków..
[ Dodano: 2014-12-03, 20:21 ]
PS. a jeśli będą bąbelki?
Jak to wtedy odpowietrzyć?
Czytałem kilka postów o tym, ale nie znalazłem zbyt sensownej odpowiedzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To nie ma ci sie wydawać ,tylko masz sie upewnić <ok> przed odpaleniem sprawdzić czy nie ma powietrza w przewodzie zasilajacym pommpę paliwamisiekb4 pisze:Z przewodami wydaję mi się że jest ok.
I to jest bład ,bo sprawca zapowietrzania,czyli nieszczęsna głowczka , pozostaje na miejscu od ok.20 lat ,a wszyscy dokręcaja do niej tylko nowe filtry Problemy z odpalaniem może spowodować tylko kilka rzeczy ,zwykle własnie powietrze w paliwie ,zaraz po nim to niewłasciwy kąt wtrysku ,a następny w kolejności jest niestety nastawnik ,który "gubi " styk na sciezkach i komp ma problem z dawkowaniem paliwa .Zbyt mała dawka paliwa , ma bardzo duzy ,negatywny wpływ na odpalanie ...nawet na nastawniku indukcyjnym ,dawka w okolicy 7 mg ,powoduje ze zimny silnik nie odpala juz tak jak odpala na fabrycznej dawce ok.4mg ...co nie dawno sam testowałem ,po zabawach z nastawnikiem 8-)misiekb4 pisze:Filtr paliwa wymieniałem zawsze na ori
-
- Forum Audi 80
- Posty: 408
- Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
- Imię: Hubert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.
musisz koniecznie obczaic temat. Ja też spory czas walczyłem z zapowietrzaniem... Wymieniałem wszystkie opaski i nic nie pomagało... Wymieniłem filtr na taki jak ten drugi co krzysiek 84 radzi i problem jak ręką odjął;-) Przyczyną była pęknięty krociec na głowiczce. Mistrz MUNIOR tez ma racje;-) . Prawda te 20 pare lat robi swoje niestety. Powodzonka;-) .
i tu jak zwykle mariusz mial racje jeżdził palił ,ale dopiero na wiosne zdjołem osłone silnika i tu jak mariusz powiedział jeden kabelek od świec oderwany i zasniedziały czyli dłuższy czas nie grzał na 1 świeceMUNIOR pisze:To sprawdż ,bo objaw jakby nie wszystkie grzały ...poza tym to podniesienie obrotów ,też nie normalne ,sprawdż vagiem wskazania temperatury z czujnikówelbula pisze:panowie pali mi od strzała ale podniesie obroty do około 1100 i taki dym za autem potelepie chwilke jakby kto tam wiadro śrub wrzucił normalne ?żarówy nie wiem jak tamBez związku z powyższymi objawami 8-)elbula pisze:nie zmieniałe filtra paliwa