Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2014, 18:56

andrzejsz23 pisze:dziś po zdjęciu osłony rozrządu się przeraziłem stanem paska rozrządu. Jest poszarpany bo go rolka tnie, a winowajcą jest pompa wtryskowa bo to na niej ściąga pasek i muszę ją oddać do tulejowania, także szykuje się nie oczekiwany wydatek.
Nie wiem ile za to liczą ,ale raczej bardziej oplaca sie kupić drugą pompę ;-) Rachunek ekonomiczny jest prost <ok> wydamy nie wiele wiecej ,a zyskujemy drugą pompę ;-) swoją możemy zawsze sprzedać . Nigdy się nie bawie w wymianę tych tulejek ,choc mam kupę dawców i mógłbym przelożyć ,ale to nie taka prosta sprawa :roll: ...zawsze wole wymienic cały korpus pompy 8-)
Ostatnio zmieniony 12 paź 2014, 19:06 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 12 paź 2014, 19:00

W AAZ-cie cztery lata temu robiłem tulejowanie pompy to z robocizną czyli wyjęcie, zawiezienie, zrobienie i włożenie pompy do auta zapłaciłem 500 zł.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2014, 19:16

andrzejsz23 pisze:zapłaciłem 500 zł.
Sporo ;-) ale niestety ,nie każdy moze to sobie zrobić sam ...wtedy koszty są duuuużo mniejsze ;-)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 12 paź 2014, 19:22

Trochę sporo, ale sam tego nie zrobię. Bo kupić drugą pompę to też nie wiadomo co się kupi, a ja nie mam czasu bawić się we wkładanie i wyciąganie pomp. Bo sprzedający zawsze bedzie chwalił że pompa w sanie idealnym, a co do czego auta się nie odpali.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2014, 19:35

sprzedający zawsze bedzie chwalił że pompa w sanie idealnym, a co do czego auta się nie odpali.
Ode mnie bys na pewno odpalił ,i zaręczam ci że była by w stanie idealnym,bo wszytko rozbieram i sprawdzam podczas wymiany uszczelnień ...co prawda został mi tylko jeden taki "zrobiony " na cacy dół pompy ,ale wymieniłem w niej nawet uszczelniacz wałka ,bo był jeszcze starego typu ,czyli metalowy ...a te są kiepskiej jakości niestety i starego lepiej nie zostawiać ,bo może się "rozciec " w każdej chwili ...także siedzi nowy corteco 8-) Na wymianę raczej nie przyjedziesz ,bo kawałek z mazur w lubelskie ,ale jak byś chciał wysyłkowo ,to pisz na pw

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 12 paź 2014, 19:43

Jechać to trochę za daleko ;-) ale z tym paskiem rozrządu co mam teraz to strach w ogóle gdziekolwiek jechać. Już wysłałem pw

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

interface

Post autor: rysiek500 » 01 lis 2014, 15:56

Witam
Mam pytanie instalowałem w domu program vag com póżniej stery do interfejsu kkl usb podczas testu kabla programem bez podłączenia do samochodu wyskakuje port ok i drugie interface no found. Czy kabel musi być wpięty do wtyki samochodu żeby pokazało interface ok? System windows xp

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lis 2014, 16:17

rysiek500 pisze:Czy kabel musi być wpięty do wtyki samochodu żeby pokazało interface ok?
z tego co pamiętam to, tak

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 03 gru 2014, 19:20

robiłem dzisiaj logi u siebie w 1z bosch i wyszły mi poniższe dane:

http://vaglog.pl/log_195561.html


1. obroty silnika '40-41 / ~860' - OK
2. kąt początku wtrysku '43-47 ( w BS 32-25 )' - DO POPRAWY
3. położenie pedału przyspieszenia '0' - OK
4. dawka wtryskiwanego paliwa '45-46 / 9m/skok' - DO POPRAWY
5. ciśnienie w kolektorze ssącym '115-116' - CHYBA BEZ ZNACZENIA
6. ciśnienie atmosferyczne '116' - CHYBA BEZ ZNACZENIA
7. temperatura płynu chłodzącego '60 / ~93,5st.' - ???
8. temperatura w kolektorze ssącym '72 / ~85st.' - ???
9. temperatura paliwa '206-207 / ~83st.' - ???
10. masa powietrza/przepływomierz '166-168 / ???' - ???


kąt zmienić na ~50-55 żeby w BS było ??
dawkę zmienić na ~15-20 ??
temperatura płynu chłodzącego OK ?? ( na desce podczas logowania było ~80st. )
temperatura w kolektorze ssącym OK ?? ( nie wiem jaka powinna być ... )
temperatura paliwa OK ?? ( też nie wiem jaka powinna być ... )
przepływomierz ?? ( jaka wartość być powinna przy sprawnym przepływomierzu ?? )


trochę zajęło mi poprzeliczanie tych wartości, liczę na pomoc :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 gru 2014, 19:30

Wartości oczywiście zmieniamy w BS.
Najważnejsze to dawka i kąt wtrysku
Tak jak piszesz 50-55 dla kata wtrysku i dawka 15-20 jednostek (3-4 mg)

Obrazek

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 03 gru 2014, 19:57

a co z resztą ??


czujnik temperatury na desce okłamuje z temperaturą ?? w zimę teraz po 8km pokazuje na desce gdzieś dopiero ok. 60st. , w lato dochodziło max do 85st ale wiatrak ani razu przez wakacje się nie włączył ... podczas logowania było na desce ~80st. a wg wyliczenia na VAGu ~93,5st. ...

a temperatura w kolektorze ssącym ??

a temperatura paliw ??

a wskazania przepływomierza ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2014, 20:27

DaMaGe pisze:a co z resztą ??
Wysiliłeś się i tak ,przeliczając to wszystko ...i co :?: i nadal masz wątpliwości ...i taka to juz zaraza ten "bosch" :roll: ...nigdy niczego nie można byc do końca pewnym ...jedynym wyjatkiem jest dawka i kąt wtrysku ,bo to można ustawic bez problemu ...Obawiam się ze nikt ci nic nie poradzi ,bo jesteś jednym z niewielu ktróym wogule udało się połaczyć ,i chyba jedynym któremu zechciało sie to poprzeliczać ...a temp.paliwa sprawdż sobie ręką na nastawniku ,bo jak faktycznie jest przeszło 80 stopni ,to nie utrzymasz na nim ręki i masz na pewno zapieczony zaworek powrotny na nastawniku ...temp.paliwa zimą to w granicach 40 do 50 stopni max ,wiec rękę mozna smiało utrzymać na nim,latem zresztą też

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 03 gru 2014, 20:35

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze:a co z resztą ??
Wysiliłeś się i tak ,przeliczając to wszystko ...i co :?: i nadal masz wątpliwości ...taka to juz zaraza ten "bosch" ...nigdy niczego nie można byc do końca pewnym ...jedynym wyjatkiem jest dawka i kąt wtrysku ,bo to można ustawic bez problemu ...Obawiam się ze nikt ci nic nie poradzi ,bo jesteś jednym z niewielu ktróym wogule udało się połaczyć ,i chyba jedynym któremu zechciało sie to poprzeliczać ...a temp.paliwa sprawdż sobie ręką na nastawniku ,bo jak faktycznie jest przeszło 80 stopni ,to nie utrzymasz na nim ręki i masz na pewno zapieczony zaworek powrotny na nastawniku ...temp.paliwa zimą to w granicach 40 do 50 stopni max ,wiec rękę mozna smiało utrzymać na nim,latem zresztą też
heh...to, że kąt i dawkę do zmiany mam to jasne dla mnie, była uszczelniania pompa wtryskowa i trzeba ustawić na nowo parametry, a nad resztą zacząłem się zastanawiać robiąc logi i jakoś tak wzięło mnie na przeliczanie ... zastanawia mnie przepływomierz najbardziej. podrzuci ktoś logi z boscha, który JEDZIE ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2014, 20:45

DaMaGe pisze:zastanawia mnie przepływomierz najbardziej. podrzuci ktoś logi z boscha, który JEDZIE ??
Nie licz na cuda :roll: jak chcesz sprawdzić czy ma jakiś wpływ na jazdę ,to podwiąż jakimś drutem klapkę wychyloną na max i się przejedż

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 03 gru 2014, 20:51

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze:zastanawia mnie przepływomierz najbardziej. podrzuci ktoś logi z boscha, który JEDZIE ??
Nie licz na cuda :roll: jak chcesz sprawdzić czy ma jakiś wpływ na jazdę ,to podwiąż jakimś drutem klapkę wychyloną na max i się przejedż
narazie jedyne co z nim robiłem to odpinałem wtyczkę od niego, przez co samochód na obroty bardzo niechętnie wchodził ... ale wezmę powyższą uwagę do siebie, sprawdzę, dzięki ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl