Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] z gazem problem z ukladem chlodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ja32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2014, 11:16

[B4 2.0 ABT] z gazem problem z ukladem chlodzenia

Post autor: ja32 » 04 gru 2014, 00:28

b4 2.0 90 KM ABT 1994 r. Moj problem polega na tym,ze wskazowka od temperatury silnika pokazuje rozne wartosci.Raz pokaze 90 a innym razem 50.
Gdyby grzanie na kabine bylo ok to bym nie narzekal lecz nawiew w kabinie jest slabo cieply nawet gdy wskasowka pokazuje 90 stopni jest slabe grzanie na kabine (musze jezdzic w rekawiczkach )

co zrobilem do tej pory:
-termostat wymieniony 2 x
-uszczelka pod glowica wymieniona
-pompa wody wymieniona bo ciekla
-przeplukana nagrzewnica srodkiem odkamieniajacym(troszke pomoglo ale nie wiele)

nowa nagrzewnica jest w drodze ,juz zamowilem sobie na alle.. marki febi bilstein.kosztowala mnie 60 zl

kiedy wyminialem termostat to przy spuszczaniu plynu chlodzacego w sitku od lejka zostawal kamien.
Pytanie moje czy wymiana nagrzewnicy rozwiaze problem nawiewu na kabine czy nowa nagrzewnica nie zakamieni sie po nie dlugim czasie jak ta stara ? czy moze trzeba przeplukac caly uklad chlodzenia (odkamienic) czy dac se spokoj i zaprzestac na samej wymianie nagrzewnicy?

dodam,ze wskazowka od paliwa oszukuje tzn raz pokazuje ,ze jest pol baku a raz ,ze rezerwa i znajomy powiedzial mi ,ze moze byc wina jakis kondensatorkow czy tranzystorow(nie znam sie) w liczniku i moga oszukiwac obydwie wskazowki

co mi polecicie zrobic w tej sytuacji drodzy forumowicze z doswiadczeniem ??

Krzychu01021994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:08
Lokalizacja: Wola Żelechowska WG

Post autor: Krzychu01021994 » 04 gru 2014, 00:44

Co do licznika to za zle wskazania odpowiada stabilizator napiecia. Kup w elektronicznym zamiennik LM 7810 i zamontuj go na placach bo polaryzacja jest odwrotnie niz w oryginalnym. Do sprawdzenia tez styki na plycie glownej licznika od wskaznikow. Pozdro

ja32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2014, 11:16

Post autor: ja32 » 04 gru 2014, 16:42

Jestem slaby jesli chodzi o elektronike.czy mogl bys mi napisac jakas dokladna instrukcje jak dla laika.zegary bede umial zdemontowac ale co pozniej robic to nie wiem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 gru 2014, 16:49

Stabilizatora nie wymieniaj tylko poczyść styki wszystkie i posprawdzaj.

Stocek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2011, 13:07
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie

Post autor: Stocek2 » 04 gru 2014, 16:54

Może winne są nieszczelne klapy kierujące strumień powietrza i/lub uszkodzone cięgno/cięgna od nich.

ja32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2014, 11:16

Post autor: ja32 » 04 gru 2014, 18:17

Stocek2 pisze:Może winne są nieszczelne klapy kierujące strumień powietrza i/lub uszkodzone cięgno/cięgna od nich.
przy wymianie nagrzewnicy w niedalekiej przyszlosci napewno to sprawdze

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 07 gru 2014, 00:47

Jak już to wyplukaj cały układ chłodzenia bo za jakiś czas nowa nagrzewnica też Ci zajdzie. A co do wskaźników to musisz wykręcić i wyjąć licznik z deski. Jak bedziesz trzymal licznik tyłem do siebie to po prawej stronie będzie przykręcony śrubka ten stabilizator napięcia(takie małe czarne z trzema nóżkami)odkręć to i spróbuj jak pisał Jarewa przeczyścić najpierw nóżki i styki, w elektroniku to kosztuje pare groszy a stary możesz wziąść na wzór jakby coś.

ja32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2014, 11:16

Post autor: ja32 » 08 gru 2014, 15:42

kardi21 pisze:Jak już to wyplukaj cały układ chłodzenia bo za jakiś czas nowa nagrzewnica też Ci zajdzie. A co do wskaźników to musisz wykręcić i wyjąć licznik z deski. Jak bedziesz trzymal licznik tyłem do siebie to po prawej stronie będzie przykręcony śrubka ten stabilizator napięcia(takie małe czarne z trzema nóżkami)odkręć to i spróbuj jak pisał Jarewa przeczyścić najpierw nóżki i styki, w elektroniku to kosztuje pare groszy a stary możesz wziąść na wzór jakby coś.
dzieki za dobre rady ,napewno beda pomocne.Nagrzewnica dzis przyszla ,jutro zabieram sie za robote i beede pisal posty jak mi idzie.

[ Dodano: 2014-12-08, 15:57 ]
a jeszcze pytanie mam co do plukania calego ukladu.czytalem troche o roznych sposobach ale mysle zrobic to w nastepujacy sposob :

-nagrzewnicę wyjąc i zamknąc obieg rurką "na krótko"(tak,zeby pominac nagrzewnice)
-spuscic plyn
-zalac do ukladu wody z octem w proporcji 0,7l wody na 0,3l zwykłego octu (8%) (caly uklad tyle ile powinno wejsc) i pojezdzic tak ze 20 km
-nastepnie spuscic mieszanke i zalac jeszcze raz nowa i powtorzyc operacje przez 20 km
-nastepnie spuscic mieszanke, zamontowac nagrzewnice i zalac plyn.

to jest moj plan. Czy macie do tego jakies zastrzezenia lub rady ??

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 08 gru 2014, 21:02

Octu możesz i troszke więcej wlać tyle aby go od razu spuszczać z układu taką mięszankę. Tak plukaj <ok>

ja32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2014, 11:16

Post autor: ja32 » 13 gru 2014, 20:50

a wiec tak.nie plukalem ukladu.Poprzestalem na wymianie nagrzewnicy i musze powiedziec ,ze z efektow jestem zadowolony.Grzeje dobrze natomiast wskazowka od temp dalej skacze.Zostawiam to tak jak jest.nic juz nie robie .. pozdro i dzieki wszystkim za udzial w rozmowie.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 14 gru 2014, 22:44

No Twoja wola ale lepiej by było wypłukać cały układ i poświęcić na to jednak chwilę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl