[B4 2.0 ABT] z gazem problem z ukladem chlodzenia
[B4 2.0 ABT] z gazem problem z ukladem chlodzenia
b4 2.0 90 KM ABT 1994 r. Moj problem polega na tym,ze wskazowka od temperatury silnika pokazuje rozne wartosci.Raz pokaze 90 a innym razem 50.
Gdyby grzanie na kabine bylo ok to bym nie narzekal lecz nawiew w kabinie jest slabo cieply nawet gdy wskasowka pokazuje 90 stopni jest slabe grzanie na kabine (musze jezdzic w rekawiczkach )
co zrobilem do tej pory:
-termostat wymieniony 2 x
-uszczelka pod glowica wymieniona
-pompa wody wymieniona bo ciekla
-przeplukana nagrzewnica srodkiem odkamieniajacym(troszke pomoglo ale nie wiele)
nowa nagrzewnica jest w drodze ,juz zamowilem sobie na alle.. marki febi bilstein.kosztowala mnie 60 zl
kiedy wyminialem termostat to przy spuszczaniu plynu chlodzacego w sitku od lejka zostawal kamien.
Pytanie moje czy wymiana nagrzewnicy rozwiaze problem nawiewu na kabine czy nowa nagrzewnica nie zakamieni sie po nie dlugim czasie jak ta stara ? czy moze trzeba przeplukac caly uklad chlodzenia (odkamienic) czy dac se spokoj i zaprzestac na samej wymianie nagrzewnicy?
dodam,ze wskazowka od paliwa oszukuje tzn raz pokazuje ,ze jest pol baku a raz ,ze rezerwa i znajomy powiedzial mi ,ze moze byc wina jakis kondensatorkow czy tranzystorow(nie znam sie) w liczniku i moga oszukiwac obydwie wskazowki
co mi polecicie zrobic w tej sytuacji drodzy forumowicze z doswiadczeniem ??
Gdyby grzanie na kabine bylo ok to bym nie narzekal lecz nawiew w kabinie jest slabo cieply nawet gdy wskasowka pokazuje 90 stopni jest slabe grzanie na kabine (musze jezdzic w rekawiczkach )
co zrobilem do tej pory:
-termostat wymieniony 2 x
-uszczelka pod glowica wymieniona
-pompa wody wymieniona bo ciekla
-przeplukana nagrzewnica srodkiem odkamieniajacym(troszke pomoglo ale nie wiele)
nowa nagrzewnica jest w drodze ,juz zamowilem sobie na alle.. marki febi bilstein.kosztowala mnie 60 zl
kiedy wyminialem termostat to przy spuszczaniu plynu chlodzacego w sitku od lejka zostawal kamien.
Pytanie moje czy wymiana nagrzewnicy rozwiaze problem nawiewu na kabine czy nowa nagrzewnica nie zakamieni sie po nie dlugim czasie jak ta stara ? czy moze trzeba przeplukac caly uklad chlodzenia (odkamienic) czy dac se spokoj i zaprzestac na samej wymianie nagrzewnicy?
dodam,ze wskazowka od paliwa oszukuje tzn raz pokazuje ,ze jest pol baku a raz ,ze rezerwa i znajomy powiedzial mi ,ze moze byc wina jakis kondensatorkow czy tranzystorow(nie znam sie) w liczniku i moga oszukiwac obydwie wskazowki
co mi polecicie zrobic w tej sytuacji drodzy forumowicze z doswiadczeniem ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 lip 2013, 12:08
- Lokalizacja: Wola Żelechowska WG
Jak już to wyplukaj cały układ chłodzenia bo za jakiś czas nowa nagrzewnica też Ci zajdzie. A co do wskaźników to musisz wykręcić i wyjąć licznik z deski. Jak bedziesz trzymal licznik tyłem do siebie to po prawej stronie będzie przykręcony śrubka ten stabilizator napięcia(takie małe czarne z trzema nóżkami)odkręć to i spróbuj jak pisał Jarewa przeczyścić najpierw nóżki i styki, w elektroniku to kosztuje pare groszy a stary możesz wziąść na wzór jakby coś.
dzieki za dobre rady ,napewno beda pomocne.Nagrzewnica dzis przyszla ,jutro zabieram sie za robote i beede pisal posty jak mi idzie.kardi21 pisze:Jak już to wyplukaj cały układ chłodzenia bo za jakiś czas nowa nagrzewnica też Ci zajdzie. A co do wskaźników to musisz wykręcić i wyjąć licznik z deski. Jak bedziesz trzymal licznik tyłem do siebie to po prawej stronie będzie przykręcony śrubka ten stabilizator napięcia(takie małe czarne z trzema nóżkami)odkręć to i spróbuj jak pisał Jarewa przeczyścić najpierw nóżki i styki, w elektroniku to kosztuje pare groszy a stary możesz wziąść na wzór jakby coś.
[ Dodano: 2014-12-08, 15:57 ]
a jeszcze pytanie mam co do plukania calego ukladu.czytalem troche o roznych sposobach ale mysle zrobic to w nastepujacy sposob :
-nagrzewnicę wyjąc i zamknąc obieg rurką "na krótko"(tak,zeby pominac nagrzewnice)
-spuscic plyn
-zalac do ukladu wody z octem w proporcji 0,7l wody na 0,3l zwykłego octu (8%) (caly uklad tyle ile powinno wejsc) i pojezdzic tak ze 20 km
-nastepnie spuscic mieszanke i zalac jeszcze raz nowa i powtorzyc operacje przez 20 km
-nastepnie spuscic mieszanke, zamontowac nagrzewnice i zalac plyn.
to jest moj plan. Czy macie do tego jakies zastrzezenia lub rady ??